Martin Kellermans "Rocky", vart har den tagit vägen?

Permalänk
Medlem

Martin Kellermans "Rocky", vart har den tagit vägen?

Prenumererade på "Rocky" tills den lades ner. Den gick över till "Pondus" (som jag också prenumererade på) men består nu av "enrutes"teckningar. Känns nästan som den är borta ur "Pondus".

Var har "Rocky" tagit vägen? Kellerman har väl inte slutat med serien? Saknar att läsa den. Försökt finna info men kammar noll.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

http://rocky.vitkor.se/ Blir en del repriser ibland. Men skulle säga att 3 av 4 gånger är det en ny varje dag.

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk
Medlem

http://www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi?search_word_s...

Ges fortfarande ut titt som tätt, däremot verkar det vara lite olika vilka förlag som ger ut albumen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av sputniqs:

http://rocky.vitkor.se/ Blir en del repriser ibland. Men skulle säga att 3 av 4 gånger är det en ny varje dag.

Tack. Tyvärr är jag gammelmodig och vill ha serietidningsversionen.

Skrivet av trickeh2k:

http://www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi?search_word_s...

Ges fortfarande ut titt som tätt, däremot verkar det vara lite olika vilka förlag som ger ut albumen.

Jo. Får hålla koll på albumen men saknar mer "reguljär" serietidning av den. Ser den inte alls, vet inte om någon dagstidning kör den längre ens.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Var också länge sen man hörde nåt om den, har för mig att han inte ens tecknar serien själv längre? Var nåt jag hörde för ett tag sen, överlag tycker jag verkligen serien gått ner sig. Tråkigt, men det händer ju i princip alla serier.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem

Ni får trösta er med min forumavatar när bristen känns för svår

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Tack men är mer ute efter "serietidning" att bläddra i innan "zzzz".

Skrivet av RVX:

Var också länge sen man hörde nåt om den, har för mig att han inte ens tecknar serien själv längre? Var nåt jag hörde för ett tag sen, överlag tycker jag verkligen serien gått ner sig. Tråkigt, men det händer ju i princip alla serier.

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte läst den på ett bra tag nu. Prenumererade på "Rocky", fick besked om att den skulle läggas ner men att Rocky skulle övergå till "Pondus", som jag också prenumererar på, men sista numrena av "Pondus" har just Rocky inte varit med i!

Låter tråkigt om serien "gått ner sig" och hoppas vid högre makter att Kellerman inte lagt ner den! I min jakt på info hittade jag någon äldre intervju med honom där han sa att han aldrig kommer sluta med Rocky.

Skrivet av Söderbäck:

Ni får trösta er med min forumavatar när bristen känns för svår

Skickades från m.sweclockers.com

Jodå. Ler alltid när jag ser din avatar i forumet! Haha.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd

@Beginner: Han tecknar fortfarande i alla fall, det är ju nya serier i DN varje dag. Sen släpps de ju som böcker, typ: http://www.adlibris.com/se/bok/rocky-volym-32-rocky-loggar-ut...

Så du kan ju köpa dem i den formen istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Har inte läst den på ett bra tag nu. Prenumererade på "Rocky", fick besked om att den skulle läggas ner men att Rocky skulle övergå till "Pondus", som jag också prenumererar på, men sista numrena av "Pondus" har just Rocky inte varit med i!

Låter tråkigt om serien "gått ner sig" och hoppas vid högre makter att Kellerman inte lagt ner den! I min jakt på info hittade jag någon äldre intervju med honom där han sa att han aldrig kommer sluta med Rocky.

Ta inte mina ord för allt, att han inte tecknade serien själv var nånting jag hörde via ett serieforum.
Sen är det ju bara min personliga åsikt att den har blivit sämre, höjdpunkterna finns i albumen, dvs samlingsalbumena, 2-10 i min mening. Läser fortfarande dom äldre för nostalgins skull mellan varven

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det var då länge sedan.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Rocky fortfarande håller som en av de bästa serierna och prenumererar på DN nästan bara för den (inte riktigt men det är en stor anledning). Det är ju inte samma serie nu som för 15 år sen, men eftersom inte jag är samma person nu som då tycker jag inte att det gör något. Rocky och jag har växt upp tillsammans (inte bokstavligen) och han får mig fortfarande att garva rakt ut ganska ofta. Det verkar vara fruktansvärt svårt att behålla kvaliteten på serier efter några år, Bill Waterson och Gary Larson gjorde helt rätt som la ner i tid, man kan bara önska att fler hade följt deras exempel (t.ex Bud Grace).

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

@Beginner: Han tecknar fortfarande i alla fall, det är ju nya serier i DN varje dag. Sen släpps de ju som böcker, typ: http://www.adlibris.com/se/bok/rocky-volym-32-rocky-loggar-ut...

Så du kan ju köpa dem i den formen istället.

Jodå. Får göra det istället men saknar mer den "månatliga" dosen i form av serietidning!

Skrivet av RVX:

Ta inte mina ord för allt, att han inte tecknade serien själv var nånting jag hörde via ett serieforum.
Sen är det ju bara min personliga åsikt att den har blivit sämre, höjdpunkterna finns i albumen, dvs samlingsalbumena, 2-10 i min mening. Läser fortfarande dom äldre för nostalgins skull mellan varven
Skickades från m.sweclockers.com

Förstår självklart den personliga vinklingen på det. Får som ovan nämnt köpa albumen.

Skrivet av chloe:

Jag tycker Rocky fortfarande håller som en av de bästa serierna och prenumererar på DN nästan bara för den (inte riktigt men det är en stor anledning). Det är ju inte samma serie nu som för 15 år sen, men eftersom inte jag är samma person nu som då tycker jag inte att det gör något. Rocky och jag har växt upp tillsammans (inte bokstavligen) och han får mig fortfarande att garva rakt ut ganska ofta. Det verkar vara fruktansvärt svårt att behålla kvaliteten på serier efter några år, Bill Waterson och Gary Larson gjorde helt rätt som la ner i tid, man kan bara önska att fler hade följt deras exempel (t.ex Bud Grace).

Åhhh. Bud Grace. Älskade den tills jag köpte äldre kompletta årgångar och överdoserade. Finns den kvar än? Undviker att kolla på serietidningar i butiker för jag har inte råd att prenumerera på fler, åker alltid "dit" på det när jag fastnar för något.

Prenumererar idag på Knasen, Pondus och Kalle Anka. Har väldigt svårt att släppa Kalle trots att jag är så gammal. Har haft den på prenumeration sen jag var 12isch. Sugen på att prenumerera på Nemi men måste avstå............ *svårt*

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk