Permalänk

Vilken VPN kör ni?

Hej,

Min fru skaffade en VPN som heter Tunnelbear men den funkar inget vidare, väldigt låg hastighet. Så jag undrar vilken VPN ni använder? Är den snabb, och litar du på att den skyddar dig?

Tack!

Permalänk
Medlem

Torguard, inga DNS-leaks bra fart (Får ut ~300 Mbit/s på min 1000 lina)

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Kör min egen vpn tunnel mellan iphone och pfsense

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av raxxor:

Kör min egen vpn tunnel mellan iphone och pfsense

Ja för det skyddar ju din identitet....

Rekommenderar OVPN.se

Permalänk
Medlem

Cyberghost är det som gäller. Får ut 100% av min lina. Tillåter torrents osv. Stödjer alla plattformar.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Cyberghost är det som gäller. Får ut 100% av min lina. Tillåter torrents osv. Stödjer alla plattformar.

Säger inte så mycket om du har 1 Mbit/s.
Jag har också Cyberghost, men får inte ut mer än 120 Mbit i sekunden.
Torguard ger mig +300 Mbit/s på en 1000/1000 lina.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Säger inte så mycket om du har 1 Mbit/s.
Jag har också Cyberghost, men får inte ut mer än 120 Mbit/s i sekunden.
Torguard ger mig +300 Mbit/s på en 1000/1000 lina.

Låter bra, kör du klient eller hårdvara?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Låter bra, kör du klient eller hårdvara?

Kör via Torguards egna klient.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon273280:

Ja för det skyddar ju din identitet....

Rekommenderar OVPN.se

Att köra en egen VPN skyddar dig när du använder dig av publika wifi, andras wifi, etc.
Gör det också möjligt att säkert komma åt resurser i ditt hemmanätverk.

Permalänk
Medlem

Integrity VPN via Bahnhof. Kan i dagsläget inte längre rekommendera den då jag inte har fått mer än 20Mb/s ner på senare tid (ca tre veckors tid. Betalar för 100/10 lina som också strular(Bahnhof)).

Annars fungerar den bra och har en rimlig månadskostnad.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Mullvad. Funkar bra. Snabb och bra support.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk

PrivateInternetAccess eller PIA , bästa vpnen jag har använt på flera år.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Private Internet Access, absolut den snabbaste VPN:en jag har testat. Dessutom för ett bra pris med många regioner. Brukar få ut runt ~400 mbit/s med min 500/500 mbit/s lina på svenska servern. Osäker på de andra då jag knappt använder de.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

Att köra en egen VPN skyddar dig när du använder dig av publika wifi, andras wifi, etc.
Gör det också möjligt att säkert komma åt resurser i ditt hemmanätverk.

Precis!
Jag vill ha en så säker uppkoppling till min egna Owncloud server som möjligt, då jag befinner mig utomlands en hel del.
För min del handlar det inte om att röja identitet.

Permalänk
Medlem

Kör PIA, private internet access. Bra pris och får ut ca 75/10 på en 100/10-lina. Har fått bra kritik här på forumet och hittills har jag inget att klaga på.

Permalänk
Medlem

Kör Freedome, funkar bra!

Permalänk
Medlem

PureVPN funkar bra för mig, maxar min 100/100 lina även på utländska serverar.
https://www.purevpn.com/

Permalänk
Medlem

OVPN.se

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kör CyberGhost, får ut 100-150/80-100 på en 250/100 lina beroende på tid på dygnet och servrar.

Permalänk
Medlem

OVPN

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk

Tack för alla förslag. Jag har nu sagt adjö till Tunnelbear (den där björnen tar väldigt illa upp när man cancellar sin sub), och kör nu private internet access. Än så länge funkar det grymt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Betalar ni för era vpn:er?
Isf vad kostar era vpn tjänster?
Jag själv vill ha en bra vpn, men vill helst inte behöva betala för det. I dagsläget har jag ingen vpn tjänst.

Permalänk
Medlem

CyberGhost. Många länder/servrar att välja bland, blir aldrig nedkopplad och får ut full hastighet med min 50 Mbps-lina. Även lätthanterlig mjukvara. Har ett större paket med servrar i alla världsdelar utom Afrika och betalar $7 per månad tror jag.
Finns givetvis billigare paket.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Kör NordVPN. Riktigt nöjd faktiskt. Serverar i många länder, trevligt GUI. Körde på deras 2års deal för 690kr. Får ut 250-500mbit/s på 1Gbit-lina.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Skrivet av Bimboankan:

Betalar ni för era vpn:er?
Isf vad kostar era vpn tjänster?
Jag själv vill ha en bra vpn, men vill helst inte behöva betala för det. I dagsläget har jag ingen vpn tjänst.

Kan rekommendera dig att köpa ett livstidsabonnemang på någon bra tjänst. Mycket bättre än att prenumerera varje månad enligt mig Jag kör en som inte sparar några loggar alls och som jag får ut nära 100Mbit (har bara 100Mbit i dagsläget).

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Integrity VPN via bahnhof

Permalänk
Skrivet av TobiasStockholm:

Kan rekommendera dig att köpa ett livstidsabonnemang på någon bra tjänst. Mycket bättre än att prenumerera varje månad enligt mig Jag kör en som inte sparar några loggar alls och som jag får ut nära 100Mbit (har bara 100Mbit i dagsläget).

Vilken vpn använder du då?

Kan man ha bahnhof vpn tjänst, om man har Telia? Är låst till Telia pga av min hyresvärd.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara flika in att jag provat lite olika men dissat bla Relaxx som jag tycker är bökig och instabil. Den jag fastnade för var Mullvad med en OpenVPN klient. Får ut runt 80-90% av totala kapaciteten när jag behöver (väljer Sverige som nod)och den tillåter vad som helst att gå genom tunneln. Har även en funktion för DNS leak så man slipper det dilemmat också. Utöver det har den även en "stryp" nätet funktion om tunneln går ner av någon anledning. Enda svagheten jag märkt av är att klienten i sig behöver startas om en gång i veckan eller så. Funderar på o köra det genom routern istället men har inte orkat. Sist är det hyfsat billigt. 40kr månaden ca.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bimboankan:

Vilken vpn använder du då?

Kan man ha bahnhof vpn tjänst, om man har Telia? Är låst till Telia pga av min hyresvärd.

Du kan ha vilken vpn tjänst du vill. De är inte beroende av vilken ISP du har så vida din ISP inte aktivt blockerar VPN tjänster hos någon. Det är dock inte så vanligt.