Nintendo dubblerar produktionen av Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

3ds har sålt mer än ps4 :p. Tagit fart nu igen med dom nya modellerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaså där ser man Ja men något i stil med 3DS innan New 3DS då

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Det är egentligen ganska enkelt.

Gillar man den typen av spel som Nintendo står för så köper med Nintendo, man behöver såklart inte köpa det nu direkt, man kan vänta tills det kommit lite fler spel.

Vill man spela någon av mainstreamspelen så spelar man det på bästa möjliga hårdvara där vilket självklart blir en PC. Vill man spela spelen i soffan så kör man någon streaming lösning.

Var själv inne på att köpa ny konsol för några månader sedan och var då inne på Xbox eller Playstation men kom ganska snabbt fram till att 90% av spelen som släpps på de konsolerna släpps även på PC så varför slänga stora pengar på en hårdvara som inte går att utveckla? Däremot Nintendo, deras spel hittar man inte någon annan stans.

Precis, vad är poängen med att köpa en Sony eller MS om man har en komplett speldator? Som det är nu är de ju bara nedbantade steam machines. De enda konsoler man behöver utöver en PC är Nintendos.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Så var det ju, Nintendo Wii tog mycket längre tid innan det gick ner i pris men samtidigt så hade det ett billigt pris redan när den släpptes(ca 2500 kr).

Som sagt, många glömmer att switch är en hyrbrid och det kostare, men man får inte häller glömma att det finns många som inte har någon nytta av hybrid formatet. Ex jag som bara spelar vid TV vill inte betala flera 1000 lappar extra för det så därför köper jag inte än utan ser hur det utvecklas.

Haha ja. Sålde min wii på traderadyrare än vad jag köpte den för två år tidigare

Fick lite dåligt samvete. Visst är väl budgivning, men ändå. Så jag skickade med en extra handkontroll gratis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jimmy:

Du är inte målgruppen, Nintendo gör något som övriga struntar i, man försöker göra spelandet till en social grej vilket kräver lite speciell hårdvara och såklart speciella spel. Jag skulle aldrig få för mig att dra in familjen till PCn för att sitta och spela med familjen, nej det ska göras ute i vardagsrummet med en stor TV och enkelt ska det vara så till och med min 6 åriga dotter kan sköta om det.

Vill jag spela själv, då kan jag stå ut med att det krävs lite mer pill och då är det kanske också viktigare att sitta riktigt på en kontorsstol vid en dator. Och skulle jag spela med flera på en PC så sker det alltid genom nätverk/internet.

Så väldigt olika målgrupper skulle jag säga, eller ialalfall användningsområden.

"Du är inte målgruppen" jag är trött på det argumentet. Varför måste jag vara intresserad av konsolen eller vara del målgruppen som skulle vilja köpa konsolen? Nej jag är inte del av den målgruppen. MEN.

Jag är definitivt intresserad av Breath of The Wild och är del av den målgruppen. Jag skulle anta att det finns massa gamers som skulle köpa spelet om det släpptes på något annat än än Nintendos konsoler.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Jimmy:

Du är inte målgruppen, Nintendo gör något som övriga struntar i, man försöker göra spelandet till en social grej vilket kräver lite speciell hårdvara och såklart speciella spel. Jag skulle aldrig få för mig att dra in familjen till PCn för att sitta och spela med familjen, nej det ska göras ute i vardagsrummet med en stor TV och enkelt ska det vara så till och med min 6 åriga dotter kan sköta om det.

Vill jag spela själv, då kan jag stå ut med att det krävs lite mer pill och då är det kanske också viktigare att sitta riktigt på en kontorsstol vid en dator. Och skulle jag spela med flera på en PC så sker det alltid genom nätverk/internet.

Så väldigt olika målgrupper skulle jag säga, eller ialalfall användningsområden.

Och jag håller absolut inte med om ditt argument, med tanke på att det enda nuvarande relevanta spelet till Switch är ett single-player spel: Zelda.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Jimmy:

Men du glömmer något som även jag förbisåg i början. Detta är ingen vanlig konsol, det är en hybrid, du kan ta med dig spelandet på språng vilket många uppskattar(även om jag inte är en av dem).

Den där skärmen på kontrollen är dessutom inte helt dumt för TV spelande också, det finns en del spel till Wii som nyttjar det ganska bra faktiskt. Ibland kan det vara så att den ena spelare ska känna till saker som den inte den andra gör, då är skärmen på kontrollen oslagbar.

Så varför är konsolen dyrare? Jo för att den har skärm och batteri inbyggt och att den går att bära med.

Jag kommer köpa Switch senare när det kommer fler spel då jag inte har nytta av hårdvaran som Switch levererar MEN det finns många som prisar det högt.

Jo fast. Det ändrar fortfarande inte det faktum att jag bara är intresserad av mjukvaran, inte hårdvaran. Jag kommer att emulera BotW eftersom Nintendo inte ger mig något alternativ förutom deras egna plattform.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Köpte min Switch för Zelda BotW. Dumt som det låter är jag inte ett dugg ångerfull att jag spenderade drygt 4500 på min Switch + tillbehör + Zelda, snarare är det ett av mina bästa köp. Spelet är perfekt, något även många kritiker säger, och att kunna spela på den både hemma på den stora skärmen och på vägen till jobb och skola är underbart.

Ja om man åker tåg till jobb/skola så kan det fungera bra.
Men om man själv kör bil/motorcykel/moped eller cyklar till jobb/skola fungerar det mindre bra att spela samtidigt.

Hemma kan jag fortfarande spela BotW på Wii U.
I dagsläget känns det som att Switch är mest för de som inte har Wii U. Nu när BotW är storspelet och Mario Kart som ska komma snart också är re-release från ett Wii U spel. Men det kommer väl fler spel i framtiden som inte släpps på Wii U.

Permalänk
Skrivet av GuessWho:

Ja om man åker tåg till jobb/skola så kan det fungera bra.
Men om man själv kör bil/motorcykel/moped eller cyklar till jobb/skola fungerar det mindre bra att spela samtidigt.

Hemma kan jag fortfarande spela BotW på Wii U.
I dagsläget känns det som att Switch är mest för de som inte har Wii U. Nu när BotW är storspelet och Mario Kart som ska komma snart också är re-release från ett Wii U spel. Men det kommer väl fler spel i framtiden som inte släpps på Wii U.

Du har nog rätt där hade jag haft ett wii U hade jag köpt Zelda till det och väntat iaf tills mario odessy och andra spel kommit ut.

Men nu hade jag bara ett Gamecube så fick bli en Switch direkt, och helt klart värt priset enbart för Zelda för mig. Sen om det kommer Pokemon osv så jag kan sälja mitt 3DS är det en trevlig bonus.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

"Du är inte målgruppen" jag är trött på det argumentet. Varför måste jag vara intresserad av konsolen eller vara del målgruppen som skulle vilja köpa konsolen? Nej jag är inte del av den målgruppen. MEN.

Jag är definitivt intresserad av Breath of The Wild och är del av den målgruppen. Jag skulle anta att det finns massa gamers som skulle köpa spelet om det släpptes på något annat än än Nintendos konsoler.

Men köp Nintendo Wii U beg då!? Beath of the wild rullar mer eller mindre lika bra på den konsolen. Visst måste du förstå att konsoler har exklusiva titlar, det kan ju inte vara något nytt för dig?

Skrivet av Bloodstainer:

Och jag håller absolut inte med om ditt argument, med tanke på att det enda nuvarande relevanta spelet till Switch är ett single-player spel: Zelda.

Det finns ca 15 spel just nu och det verkar växa hela tiden : https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nintendo_Switch_games

Menar du storspel så är det väl inte konstigt? Hade du tänkt att de skulle släppa 3-4 storspel direkt? Vilken annan konsol har man gjort det med?

Skrivet av Bloodstainer:

Jo fast. Det ändrar fortfarande inte det faktum att jag bara är intresserad av mjukvaran, inte hårdvaran. Jag kommer att emulera BotW eftersom Nintendo inte ger mig något alternativ förutom deras egna plattform.

Som sagt, exklusiva titlar är ingen nyhet, det är vad som sålt många Xbox och Playstation konsoler genom åren.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag tror som många andra här att det är bara Zelda fansen som köpt Switch just nu, det finns absolut ingen anledning att skaffa Switch om man inte är något fan av Zelda i nuläget.

Det är för mycke barnsjukdomar med Switch i nuläget och förlitet spelutbud och konsolen är för klen.

Jag har inge intresse att kunna ta med mig min Switch, där finns redan 3DS som får plats i jack fickan.

Både PS4 och Xbox Scorpio är de konsoler som gäller om ca 1 -2 år, och speltillverkarna kommer rata Switch pga den är för klen och hänger inte med i hårdvaran. Tycker de kunde väntat med Switch och tryckt i bättre hårdvara och bättre batteritid.

Hade hellre hoppats på att de gjort samma koncept som Wii U, med en fetare CPU och grafikkrets och en padda man kunde sitta med i soffan.

Tycker Nintendo kan se till att ösa ut fler Mini Nes classic, helst en uppdaterade version med fler spel och längre kabel till spelkontrollern. Är faktiskt mer sugen på en mini nes än en Switch i nuläget.

De orkade inte ens anstränga sig att släppa ett nytt Mario Kart 9, istället får vi samma MK8 som till Wii U förutom några nya figurer. Känns inte som en ny konsol när man får samma spel till Switch som Wii U, man får bara betala en extra gång för samma spel! Switch är en Wii U Second Edition typ..

Om den breda massan (barnfamiljer) ska börja köpa så måste de sänka priset, men nu är ju spelen ännu dyrare än till Wii U och det kommer kosta ca 200 kr för att kunna spela online framöver. Ser inte ljust ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Skrivet av Jimmy:

Men köp Nintendo Wii U beg då!? Beath of the wild rullar mer eller mindre lika bra på den konsolen. Visst måste du förstå att konsoler har exklusiva titlar, det kan ju inte vara något nytt för dig?

Det finns ca 15 spel just nu och det verkar växa hela tiden : https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nintendo_Switch_games

Menar du storspel så är det väl inte konstigt? Hade du tänkt att de skulle släppa 3-4 storspel direkt? Vilken annan konsol har man gjort det med?

Som sagt, exklusiva titlar är ingen nyhet, det är vad som sålt många Xbox och Playstation konsoler genom åren.

BotW körs dåligt på både Switch och Wii U, och jag vill varken äga någon av dom, eller slösa ett öre på en konsol jag inte vill ha. Ja konsoler har exklusiva titlar, och det är det absolut sämsta med dagens spelindustri, det största problemet vi har.

Och de spelar ingen roll om de har 5 eller 200 spel, antingen finns dom på andra plattformer, är Zelda, eller är helt ointressanta.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Jimmy:

Men köp Nintendo Wii U beg då!? Beath of the wild rullar mer eller mindre lika bra på den konsolen. Visst måste du förstå att konsoler har exklusiva titlar, det kan ju inte vara något nytt för dig?

Det finns ca 15 spel just nu och det verkar växa hela tiden : https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nintendo_Switch_games

Menar du storspel så är det väl inte konstigt? Hade du tänkt att de skulle släppa 3-4 storspel direkt? Vilken annan konsol har man gjort det med?

Som sagt, exklusiva titlar är ingen nyhet, det är vad som sålt många Xbox och Playstation konsoler genom åren.

Och jag tycker att både Sony, Microsoft och Nintendo borde sluta sälja skit, börja skapa bra produkter och sälja dom på att dom är bra, inte på att det finns bra mjukvara som är fastlåst i deras horribelt tråkiga ekosystem.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Det räcker med en post för att besvara en post av mig, du behöver inte 2 eller 3.

Skrivet av Bloodstainer:

BotW körs dåligt på både Switch och Wii U,

Har du själv spelat det? Jag har det till Wii U och det fungerar okay, visst kan det gå segt ibland men inte merän vad konsol spel tenderar att göra. Visst jag håller med om att de borde ha starkare hårdvara i Switch men så är inte fallet.

Skrivet av Bloodstainer:

Ja konsoler har exklusiva titlar, och det är det absolut sämsta med dagens spelindustri, det största problemet vi har.

Och de spelar ingen roll om de har 5 eller 200 spel, antingen finns dom på andra plattformer, är Zelda, eller är helt ointressanta.

Såhär har det alltid varit, man låser i kunder, väldigt många företag som sysslar med detta, ex Apple

Skrivet av Bloodstainer:

Och jag tycker att både Sony, Microsoft och Nintendo borde sluta sälja skit, börja skapa bra produkter och sälja dom på att dom är bra, inte på att det finns bra mjukvara som är fastlåst i deras horribelt tråkiga ekosystem.

Det är din syn på det ja, det finns mängder med folk som tycker konsolerna är det bästa som finns. Vet du hur jag vet det? Jo för att de fortfarande finns på marknaden och håller en ganska hög profil

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Många kommentarer, men få kommenterade att Nintendo fördubblar produktionen.
10+ att det går bra för spelindustrin säger jag, oavsett vilket format man lirar på så är det ju glädjande nyheter.

Game on!

Permalänk
Medlem

Många läste nog "Nintendo dubblar prestandan i Switch"... tyvärr nej.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Jag tror som många andra här att det är bara Zelda fansen som köpt Switch just nu, det finns absolut ingen anledning att skaffa Switch om man inte är något fan av Zelda i nuläget.

Det är iofs en väldigt bra anledning. Räcker ett tag, det spelet.
Sedan kan man ju tycka om något eller några av de andra tillgängliga spelen också, naturligtvis. Själv tycker jag snipperclips, ARMS, Splatoon 2, xenoblade 2 och Mario Kart 8 Deluxe är givna val. Skyrim on the go var det också, men kanske inte. Döttrarna lär gilla Lets Dance om jag avslöjar att det finns, men spelar hellre Mario Kart med dem.

Citat:

Det är för mycke barnsjukdomar med Switch i nuläget och förlitet spelutbud och konsolen är för klen.

Tja, jag har ingen barnsjukdom med min. Spelutbudet är i växande, och så länge det som kommer räcker för att konsolen skall vara kul, kompletterar den min PC utmärkt.
För klen för vaddå? Spela Battlefield 1 med toppinställningar? Det är PSXB också. Om det är det jag vill ha kör jag PCn. Hela Swichen väger mindre än min CPU-kylfläns. De konkurrerar knappast direkt.

Citat:

Jag har inge intresse att kunna ta med mig min Switch, där finns redan 3DS som får plats i jack fickan.

Då har du redan en portabellösning du tydligen är nöjd med. Fast - om du tycker Switchen är klen.... (* host! *)

Citat:

Både PS4 och Xbox Scorpio är de konsoler som gäller om ca 1 -2 år, och speltillverkarna kommer rata Switch pga den är för klen och hänger inte med i hårdvaran. Tycker de kunde väntat med Switch och tryckt i bättre hårdvara och bättre batteritid.

40% högre prestanda hade gjort varken från eller till om man jämför med de uppgraderade stationära konsolerna! Bättre batteritid hade varit trevligt, tre timmar är sådär, även om den kan drivas från externa batteripackar på resor.

Citat:

Hade hellre hoppats på att de gjort samma koncept som Wii U, med en fetare CPU och grafikkrets och en padda man kunde sitta med i soffan.

De har provat det konceptet. Slog inget vidare. En portabel har nog bättre hopp.

Citat:

Tycker Nintendo kan se till att ösa ut fler Mini Nes classic, helst en uppdaterade version med fler spel och längre kabel till spelkontrollern. Är faktiskt mer sugen på en mini nes än en Switch i nuläget.

Så köp en och ha kul! Detta är leksaker, playstation "Pro" till trots.

Citat:

De orkade inte ens anstränga sig att släppa ett nytt Mario Kart 9, istället får vi samma MK8 som till Wii U förutom några nya figurer. Känns inte som en ny konsol när man får samma spel till Switch som Wii U, man får bara betala en extra gång för samma spel! Switch är en Wii U Second Edition typ..

"Done right"?
Mario Kart är ett spel där man bygger skillz, inte så konstigt att det portas över med all DLC plus annat lull lull.

Citat:

Om den breda massan (barnfamiljer) ska börja köpa så måste de sänka priset, men nu är ju spelen ännu dyrare än till Wii U och det kommer kosta ca 200 kr för att kunna spela online framöver. Ser inte ljust ut.

Att ta betalt för online spel är ett jädra ofog. De tar i alla fall mindre betalt än MS/Sony och uppmuntrar lokal multiplayer i spelkonstruktion och skickar med två kontroller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Tja, jag har ingen barnsjukdom med min. Spelutbudet är i växande, och så länge det som kommer räcker för att konsolen skall vara kul, kompletterar den min PC utmärkt.
För klen för vaddå? Spela Battlefield 1 med toppinställningar? Det är PSXB också. Om det är det jag vill ha kör jag PCn. Hela Swichen väger mindre än min CPU-kylfläns. De konkurrerar knappast direkt.

Det där låter lite väl mycket som en fanboy? Nog måste du känna till att det finns en del designmissar från Nintendos sida? ex

- Displayen skavas när man sätter enheten i dockan
- Med ställ kan man inte koppla in strömuttaget
- När man kopplar in enheten till TVn så orkar inte hårdvaran till längre, d.v.s man får sämre upplevelse i dockan vilket inte är tanken enligt Nintendo.
- Kontroller som tappar förbindelsen merän normalt(I vissa fall är det defekta kontroller i vissa fall är det miljön som påverkar).
- Glapp mellan konsol och handtag i handhållet läge.
- Inget riktigt online läge

Så gott som alla enheter lider av dessa saker, sen om du bryr dig om det eller inte är upp till dig.

Skrivet av EntropyQ3:

40% högre prestanda hade gjort varken från eller till om man jämför med de uppgraderade stationära konsolerna!

Självklart hade det gjort skillnad! Då hade Zelda rullat utan konstigheter i 990p eller vad de nu konstrar med.

Skrivet av EntropyQ3:

"Done right"?
Mario Kart är ett spel där man bygger skillz, inte så konstigt att det portas över med all DLC plus annat lull lull.

Oavsett hur bra ett spel är så tänker jag inte betala fullpris för ett bara för att det ingår lite nya DLC:es men vi får se vad delux verkligen innebär. Är det DUBBELT så många banor så kanske.

Skrivet av EntropyQ3:

Att ta betalt för online spel är ett jädra ofog. De tar i alla fall mindre betalt än MS/Sony och uppmuntrar lokal multiplayer i spelkonstruktion och skickar med två kontroller.

För det första är det inget konstigt med att ta betalat för online spelande, du vet det krävs servrar och det är inte gratis.

Skickar med 2 kontroller? Menar du allvar? Skulle du kunna tänka dig sitta i timmar och spela Mario Kart med de där "kontrollerna"? Nej, de e bara något provisorisk lösning för att bocka av en extra scene i sin reklamvideo, lite som det klena stödet.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av Jimmy:

Det räcker med en post för att besvara en post av mig, du behöver inte 2 eller 3.

Har du själv spelat det? Jag har det till Wii U och det fungerar okay, visst kan det gå segt ibland men inte merän vad konsol spel tenderar att göra. Visst jag håller med om att de borde ha starkare hårdvara i Switch men så är inte fallet.

Såhär har det alltid varit, man låser i kunder, väldigt många företag som sysslar med detta, ex Apple

Det är din syn på det ja, det finns mängder med folk som tycker konsolerna är det bästa som finns. Vet du hur jag vet det? Jo för att de fortfarande finns på marknaden och håller en ganska hög profil

Jag vet att det inte körs i högre upplösning än 1080p och på switch bara 720. Och de körs inte heller i 60 eller 144hz så ja, det körs dåligt.

"Så här har det alltid varit" ja och exklusiva titlar har alltid varit dåliga.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Det där låter lite väl mycket som en fanboy? Nog måste du känna till att det finns en del designmissar från Nintendos sida? ex

- Displayen skavas när man sätter enheten i dockan

Gör den? För det första ligger guide rails inte mot displaydelen av skärmytan alls, för det andra har jag plockat enheten i och ur dockan en hel del gånger och ser ingen effekt alls.

Citat:

- Med ställ kan man inte koppla in strömuttaget

Detta förstår jag i grunden inte. I dockan är ju Switchen inkopplad i ett strömurtag, med det lilla stället i ryggen och ett helt platt underlag döljs USB-C porten, med rena ställ exponeras den normalt. Är det mellanfallet som är ett "problem"?

Citat:

- När man kopplar in enheten till TVn så orkar inte hårdvaran till längre, d.v.s man får sämre upplevelse i dockan vilket inte är tanken enligt Nintendo.

Betyder bara att utvecklaren i så fall missbedömt hur mycket bättre prestanda blir i dockan. Är inte ett problem med Switchen, lika lite som spel på PSXBox som har prestandaproblem beror på hårdvaran.

Citat:

- Kontroller som tappar förbindelsen merän normalt(I vissa fall är det defekta kontroller i vissa fall är det miljön som påverkar).

Som sagt har inte sett något av detta i normal hemmiljö med ett antal bluetooth apparater igång och konsolen placerad bakom (!!) TVn.

Citat:

- Glapp mellan konsol och handtag i handhållet läge.

Nope

Citat:

- Inget riktigt online läge

Vet inte ens vad du menar. Kan man spela online spel online? Ja. Kan man sätta upp lokala multiplayer spel? Ja. Det finns features man kan vilja ha, och inte. Spel tenderar att anpassas till miljön. Inte för att jag egentligen är intresserad förrän möjligen om Overwatch portas, eller barnen vill spela Splatoon.

Citat:

Så gott som alla enheter lider av dessa saker, sen om du bryr dig om det eller inte är upp till dig.

Bullshit. FUD. Bevisbördan ligger på dig för ett sånt påstående. Lycka till.

Citat:

Oavsett hur bra ett spel är så tänker jag inte betala fullpris för ett bara för att det ingår lite nya DLC:es men vi får se vad delux verkligen innebär. Är det DUBBELT så många banor så kanske.

Om du har spelet sedan innan, spela det på WiiU:n. Kostnad=0.
Om du inte har spelat det innan är det ett superkul spel väl värt sina pengar.

Citat:

För det första är det inget konstigt med att ta betalat för online spelande, du vet det krävs servrar och det är inte gratis.

Jag är så gammal i gården så jag har haft en publik Q3 spelserver igång själv! Om man säljer ett spel som kräver tillgång till en spelserver så INGÅR servertjänsten i spelet. Att sälja ett onlinespel utan servertjänst är som att sälja en bil utan motor. IMHO.

Citat:

+Skickar med 2 kontroller? Menar du allvar? Skulle du kunna tänka dig sitta i timmar och spela Mario Kart med de där "kontrollerna"? Nej, de e bara något provisorisk lösning för att bocka av en extra scene i sin reklamvideo, lite som det klena stödet.

Sätt vardera controllern i en liten ratt and off you go. Väldigt billigt.
Det lilla stället därbak ser jag egentligen bara som relevant när tex två barn spelar ett spel ihop på Swtchens egen skärm. Har aldrig hänt hittills hemma, så kan inte kommentera. Kanske hemma hos farmor och farfar? Vi får se. Men själv har jag ingen anledning att spela så, gillar mest "portabel-mode", även hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Gör den? För det första ligger guide rails inte mot displaydelen av skärmytan alls, för det andra har jag plockat enheten i och ur dockan en hel del gånger och ser ingen effekt alls.

Bor du under en sten? Man behöver inte söka länge innan man hittar MÄNGDER med folk som råkat ut för antingen repor eller begynnande repor. Lösningen? Självklart ett skärmskydd? Hahaha skrattretande!

Det är möjligt att man kan vara extra försiktig när man dockar och undkomma problemet MEN detta är en konsol som barn kommer spela i större utsträckning, ska jag behöva vara orolig över att konsolen är repade en vacker dag när jag kommer hem på grund av dockan?

Nej, det är bara fanboys som anser att detta inte är en designmiss.

Skrivet av EntropyQ3:

Detta förstår jag i grunden inte. I dockan är ju Switchen inkopplad i ett strömurtag, med det lilla stället i ryggen och ett helt platt underlag döljs USB-C porten, med rena ställ exponeras den normalt. Är det mellanfallet som är ett "problem"?

Ström kontakten sitter på undersidan av enheten, detta passar bra när man dockar enheten men när man fäller ut benet och ställer ner den på en plan yta(så som de visar i sin reklamfilm så kan man inte längre koppla in någon strömkälla.

SÅ vi tar med oss konsolen på tåget till en kompis. Spelar på tåget, kommer fram, kopplar loss kontrollerna, ger en kontroll till kompisen, fäller ut benet, spelar och plötsligt säger den, låg ström? Vad gör vi? koppla in adapter såklart, MEN det går inte för den sitter på under sidan? Ja då får vi lägga konsolen ner på ryggen och stå över den o spela? Haha vilket skämt.

Skrivet av EntropyQ3:

Betyder bara att utvecklaren i så fall missbedömt hur mycket bättre prestanda blir i dockan. Är inte ett problem med Switchen, lika lite som spel på PSXBox som har prestandaproblem beror på hårdvaran.

Vad du säger är att Nintendo inte har optimerat Zelda för Switch? Och detta trotts att Zelda är den största anledningen till att folk köper Switch?

Jo jag vet att Zelda utvecklades till Nintendo Wii U MEN det finns också en anledning till varför Zelda släpps samtidigt som Switch

Skrivet av EntropyQ3:

Som sagt har inte sett något av detta i normal hemmiljö med ett antal bluetooth apparater igång och konsolen placerad bakom (!!) TVn.

Bara för att du inte har problemet i din miljö betyder inte att det inte finns, Googla så kommer du finna att det är väldigt många som rapporterar problem om detta, eller varför inte läsa lite i denna tråden

Vad exakt det är som stör ut vet man inte men troligen något som inte är helt ovanligt antar jag. Det åter står att se vad Nintendo kommer fram till.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-switch-joy-cons-tested-are-there-really-de-sync-issues
https://en-americas-support.nintendo.com/app/social/questions/detail/qid/49022/~/nintendo-switch-left-joy-con-hardware-issue-is-identified/session/L3F2LzEvdGltZS8xNDg5ODMzNjIxL3NpZC9mVVNPUDQ4eW5ROHhxN2tQbzVteTh5ZU1qbVZ5eEFRR3k2VzlkN0E0UVNPMU5fc0pDdGtGdzl2c0p5RWtSOHNVdXlYT09MMkNLbEdKRndVcGJLX3ZBZWxCX0pzbWlWdzRYcXdHc1hIJTdFYWpkU2szTjFFU0FHV3RrUSUyMSUyMQ==/comment/7246
http://www.polygon.com/2017/3/6/14836194/nintendo-switch-left-joy-con-cause-design-fix

Skrivet av EntropyQ3:

Yes, till och med folk i denna tråden har påpekat det. Men du kan inbilla dig vad du vill, jag orkar inte leta åt dig.

Skrivet av EntropyQ3:

Vet inte ens vad du menar. Kan man spela online spel online? Ja. Kan man sätta upp lokala multiplayer spel? Ja. Det finns features man kan vilja ha, och inte. Spel tenderar att anpassas till miljön. Inte för att jag egentligen är intresserad förrän möjligen om Overwatch portas, eller barnen vill spela Splatoon.

Vad jag förstått så saknades en hel del online funktionalitet vid launch, efter som jag inte köpte ett Switch så är jag inte insatt i exakt vad, mycket möjligt de har åtgärdat detta nu.

Skrivet av EntropyQ3:

Bullshit. FUD. Bevisbördan ligger på dig för ett sånt påstående. Lycka till.

Haha nä, jag behöver inte bevisa något, det är så enkelt att söka på nätet om man är intresserad. Men du kan såklart titta på denna filmen från början :

Skrivet av EntropyQ3:

Om du har spelet sedan innan, spela det på WiiU:n. Kostnad=0.
Om du inte har spelat det innan är det ett superkul spel väl värt sina pengar.

Okay, om det verkligen inte tillför något större så kan vi räkna bort detta spelet från den redan fattiga skaran, patetiskt.

Skrivet av EntropyQ3:

Jag är så gammal i gården så jag har haft en publik Q3 spelserver igång själv! Om man säljer ett spel som kräver tillgång till en spelserver så INGÅR servertjänsten i spelet. Att sälja ett onlinespel utan servertjänst är som att sälja en bil utan motor. IMHO.

Hahaha vad spelar det för roll att du är gammal och kört en publik Q3 spelserver? Och varför drev du spelserver själv om du nu anser att det ska ingå när man köper spel? Eller menar du att Nintendo gamers ska hosta sina servrar på Switchen? Lycka till!

Inse bara, det är såhär det fungerar på konsoler, ta det eller lev utan online stöd. Hur gör du med elen till ditt hus? gnäller du över att strömmen ska ingå när du betalar för nätet eller att nätet ska ingå när du betalar för strömmen?

Skrivet av EntropyQ3:

Sätt vardera controllern i en liten ratt and off you go. Väldigt billigt.

Jasså? Ingår det? Det har jag missat! Är är ratt bra för ex ett Mario spel?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

40% högre prestanda hade gjort varken från eller till om man jämför med de uppgraderade stationära konsolerna! Bättre batteritid hade varit trevligt, tre timmar är sådär, även om den kan drivas från externa batteripackar på resor.

Hade de gjort Switchen så pass mycket kraftfullare att den slår Xbox One/Xbox One S och PS4, men inte de uppgraderade PS4 Pro och Scorpio hade det nog ändå gjort skillnad.
Speciellt med tanke på att PS4 Pro och Xbox Scorpio är en slags "halv generation", +0,5 .
MS och Sony har sagt att de inte ska överge original utgåvorna, i dagsläget säljs det fortfarande vanliga PS4:or trotts att Pro finns och att utvecklarna inte får göra spel som enbart fungerar på de nya.
Sen finns det väl inga absoluta garantier att de inte ändrar sig...
Men om Switch hade varit kraftfullare än Xbox One/Xbox One S och PS4 så hade de nog fortfarande haft bättre läge för multiplattforms spel.
Sen blir det iofs ändå lite mer komplicerat om det bara gäller i dockat läge. Speciellt om det gäller CPU, eftersom andra saker i spelen än grafik är svårare att skala upp och ner.

Alla kommer inte bli nöjda oavsett.
Men 40% högre prestanda hade ändå varit klart positivt. Om nu inte den blir för varm eller får för dålig batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Alla kommer inte bli nöjda oavsett.
Men 40% högre prestanda hade ändå varit klart positivt. Om nu inte den blir för varm eller får för dålig batteritid.

Det hade ju funnits alternativa lösningar på detta, externt grafikkort inbyggt i dockan och enklare i själva enheten. Eller en krets som går att öka eller minska hastighet på beroende på strömkälla.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

"Så här har det alltid varit" ja och exklusiva titlar har alltid varit dåliga.

Ja, jag håller med men om du själv hade sålt en konsol så hade tanken troligen slaget dig med. Tänk om du kunnat knyta till dig en top serie med spel som ingen annan enhet får tillgång till? Det hade helt klart varit värt en del efter som du fått sålt mer konsoler. Sen att Serien i sig är redo att sälja sin själ är en annan sak värt att fundera på, kanske är det här man ska klaga i första hand?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

jag skulle vilja se ett Switch Sports inom en snar framtid

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Wii U sålde slut i början med. Undrar om Nintendo gör ett misstag här. Dubbla upp produktionen lagom till alla Zeldafans är klara?

Då kanske det blir en rejäl prisdumpning på Switch också?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Skrivet av Jimmy:

Ja, jag håller med men om du själv hade sålt en konsol så hade tanken troligen slaget dig med. Tänk om du kunnat knyta till dig en top serie med spel som ingen annan enhet får tillgång till? Det hade helt klart varit värt en del efter som du fått sålt mer konsoler. Sen att Serien i sig är redo att sälja sin själ är en annan sak värt att fundera på, kanske är det här man ska klaga i första hand?

Jo fast det gör jag ju också. Att Sony och Nintendo inte publishar spel är ju att klaga. Man kan ju inte gå och klaga på spelutvecklare som oavsett om deras spel säljer 1 miljoner eller 20 miljoner så får de lika mycket i lön. Ur deras perspektiv sker ingen skillnad. Jag tycker att konsoler borde dö ut, helt och hållet. De är bara billiga datorer vid det här laget, och ifall MS och Sony vill sälja sånt, go ahead, men knyt inte samman spel som har potentialen att vara bra om de inte var låsta till dåliga maskiner. Zelda blir inte sämre på Switch bara för att man kan spela det på PC, och Bloodborne blir inte sämre på PS4 bara för att det skulle säljas på Steam också.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Superbra att de ökar produktionen så att fler som vill ha en Switch kan få tag på en

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Jag tror som många andra här att det är bara Zelda fansen som köpt Switch just nu, det finns absolut ingen anledning att skaffa Switch om man inte är något fan av Zelda i nuläget.

Då tror du fel. Bland dom sju stycken i min vänskapskrets som köpt Switch är det bara jag som krystat skulle kunna kallas för Zelda-fan. Ingen av dom andra har ens spelat ett Zelda tidigare men diggar det stenhårt.

Ironiskt nog så är det enda Zelda-fatet i kretsen, utom mig då, utan en Switch. Han väntade för länge och ångrar sig nu 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Testpilot

Som ägare av en Switch kan jag inte säga annat än att jag är imponerad!

Förmågan att kunna sitta på tåget som jag gjorde nu senaste veckan och kunna spel Zelda har varit en fantastisk upplevelse. Klart bättre än både mobilspel, 3DS som jag hade tidigare och Vita som jag även äger än idag.

Man köper inte en Switch för att ersätta sin PC eller PS4/XOne - Man köper den som ett komplement, ett koplement där man har tillgång till spel som inte släpps någon annanstans och förmågan att kunna ta med sig sina spel på resande fot.
Vill man ha det absolut bästa, mest tekniskt avancerad som finns på marknaden med ett enormt urval av AAA-titlar - Bygg en PC!

Visst, än så länge finns det väl "bara" Zelda:BotW och Fast RMX som är "bra" spel, men dessa spel i samband med allt annat som erbjuds till PS4/PC gör att jag personligen inte har någon panik med att det måste komma 18 spel till snart.

Ser fram emot Mario Kart 8, Fire Emblem, Shin Megami Tensei, Monster Hunter, Pokémon, BlazBlue, Disgaea 5 och Super Mario Odyssey, m.fl.
Vissa spel finns till andra enheter, vissa är remixes/remasters - Men det ändrar inte faktum för mig då jag inte velat köpa tex. BlazBlue till PS4.an, utan jag köper det hellre till Switch då jag har förmågan att med enkelthet ta med det till mina vänner som också är Switch ägare och spela mot dem så istället för över det ypperligt taskiga PSN.

Enda jag kan önska just nu är att priserna på tillbehör så som dockan och laddaren går ner lite. 899kr för att få möjlighet att docka Switchen till sovrums skärmen är lite väl saftig för min del känner jag.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Inaktiv

Spanade i skyltfönstret på Gamestop. En kartong med "finns i lager!" och hela hela fyllan fylld med Zelda-spel. Anlendningen till att de inte släpper fler AA-titlar är ju, såklart, för att de vet att det kommer saknas tredjepartstitlar, men folk kommer alltid köpa nästa Mario, Metroid & Zelda.

Nintendo lever på gamla meriter. NES, SNES & N64 var deras storhetstid, sedan började det dippa med GameCube.