Permalänk
Medlem

Onda jobb cirkeln

Vet inte om detta är rätt forum och vända sig till men vi får se.

Hej mitt namn är Andreas, jag är 17 år gammal och fyller 18 nu till juni. Jag håller på att ta körkort och livet håller på att börja blomma.
Men de är bara en pusselbit som fattas, och de är ett jobb.
Jag är helst ute efter ett deltidsjobb för jag studerar fortfarande.

Men pressen är så hög på dem stora deltidsjobben(Ica maxi, ica lager, andra butiksjobb t o m snabbmatsrestauranger)

Så jag vänder mig ut till er och frågar.
Vad gör jag för fel?
Hur ska jag kunna bli anställd på deltid hos ett företag? Jag har ringt VDs, skickat mejl och t o m gått till butiker och frågat, det känns som jag försökt med allt men har bara haft otur.

Om de skulle vara så att de är nån som driver företag som söker deltidsarbetare eller känner någon som söker personal så är jag bosatt i Borlänge och nås snabbt i PM.

Innan kommenterar om hur nya generationen är så lata så säger jag bara: Jag har varit på 6 st gruppintervjuer men dem som söker med körkort och erfarenhet går före.

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

Det är inte enkelt att få jobb som vem som helst kan klara av. Det är de jobben de flesta söker. Bara söka vidare och tjata vidare och visa att du kommer vara bäst för det jobbet du söker

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem

Jag vet personligen att det finns massor med vikarie jobb inom hemtjänsten samt personlig assistans både i Falun och borlänge, bara att börja ringa.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

En idé är att skita fullständigt i att skicka mail och cvs hej vilt. Sånt hamnar i papperskorgen direkt då arbetsgivare till de jobb du är ute efter får in hundratals cvs på mail.
Gå dit och prata så arbetsgivaren får ett hum om vem du är.

Permalänk

Hotell söker alltid folk!

Visa signatur

Asrock steel legend B550M, Ryzen 5800X, ROG RYUO 240, G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB, ASUS GeForce RTX 3080 10GB, Samsung 980 M.2 NVMe 3.0 Black 1TB, Kingdian 480gb ssd, Corsair RM550X, Skärm: LG 27gl83a-b

Permalänk
Entusiast

Hotell, restaurang samt vård... där finns det garanterat jobb för deltid

Permalänk
Medlem

Testa att söka sommarjobb nu, brukar vara enklast att få på t.ex. föräldrarnas jobb eller någon släktning eller annan familjemedlem. Så får du lite erfarenhet. Själv hade jag massor av nytta av den erfarenheten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Testa att söka sommarjobb nu, brukar vara enklast att få på t.ex. föräldrarnas jobb eller någon släktning eller annan familjemedlem. Så får du lite erfarenhet. Själv hade jag massor av nytta av den erfarenheten.

Päronen jobbar inom polisen så kanske lite halvsvårt och få jobb där

Sommarjobb har jag nog sökt 15+ av

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

En idé är att skita fullständigt i att skicka mail och cvs hej vilt. Sånt hamnar i papperskorgen direkt då arbetsgivare till de jobb du är ute efter får in hundratals cvs på mail.
Gå dit och prata så arbetsgivaren får ett hum om vem du är.

Skrivet av Tjockberg:

Hotell söker alltid folk!

Skrivet av Zpnk:

Hotell, restaurang samt vård... där finns det garanterat jobb för deltid

Får väl ta en vända till Scandic och restaurang runt om i stan imorgon

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk

@spokiii: tja det du ska göra är att ta truckkort! jag tog mitt nyss och haft i 2 veckor och har sommar jobb hela sommaren som truckförare samt att jag kan ha chans till helg jobb med. Har suttit i din situation (är 17 år strax 18 själv) Så vet hur det känns... Men truckkort är nog det bästa jag gjort fan!

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag vet personligen att det finns massor med vikarie jobb inom hemtjänsten samt personlig assistans både i Falun och borlänge, bara att börja ringa.

Hemtjänst ser helst att man har körkort för långa transportsträckor, personlig assistans, samma på personlig assistans

Vikarie ska jag kolla upp

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

@spokiii: tja det du ska göra är att ta truckkort! jag tog mitt nyss och haft i 2 veckor och har sommar jobb hela sommaren som truckförare samt att jag kan ha chans till helg jobb med. Har suttit i din situation (är 17 år strax 18 själv) Så vet hur det känns... Men truckkort är nog det bästa jag gjort fan!

Har en polare i klassen som skaffade truckkort på sportlovet och ringt runt(maserfrakt, industrijobb, lager av olika slag) utan något positivt resultat :/

Men prioriterar B kort först. Har jag inte jobb tills dess blir det och hoppa på första truckkursen sedan flytta dit dem ger mig ett jobb

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

Efter gymnasiet fick jag ett sommarvikariat på Sodexo i Borlänge som lokalvårdare. Som 19 år hade jag väl en del fördomar om yrket, men det var galet enkelt och vi tjänade rätt bra. Dock skötte jag om städningen på pappersbruket Stora Enso, så det var väl kanske lite annorlunda. Men iallafall, hör av dig till de tycker jag. Annars som tidigare nämnt söks det alltid folk till hemtjänsten. Där kan du nog få en hel del timmar.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

En gammal ex-flickvän satte upp sig på vikarielistor på dagis. Om du står på dessa får du ett samtal på morgonen och därefter ska du inställa dig på ett dagis inom en viss tid. Det är en väldigt påfrestning att inte veta när man ska bli väckt på morgonen, men att få in en fot på arbetsmarknaden är guld värt. Det fanns också en hel del jobb för henne i denna sektor.

Sommarjobb som flera andra nämt är ett lysande sätt att etablera sig. På många arbetsplatser jag arbetat (som inte krävt nån nämnvärd utbildning) har ledningen i de flesta fall plockat ut de bästa sommarjobbarna när sommaren tagit slut och erbjudit dem någon form av tjänst.

Du skriver att du varit på en del intervjuer och så, mitt tips är att se dessa som lektioner. Varje intervju är ett steg närmre en anställning. Efter att jag pluggat klart på högskolan började jag söka jobb och insåg att utbildning är underordnat erfarenhet. Jag sökte massivs med jobb och gick på en massa intervjuer. Jag har nyligen bytt arbetsplats och fick göra lite intervjuer nyligen igen och jag insåg i samband med dessa hur dålig jag var i början. Det låter klyschigt som fan men övning ger färdighet.

Förstår att sitsen för unga idag inte är helt lysande. Vi har relativt få okvalificerade arbeten men ganska många som söker dem. Stay in school!

Permalänk
Medlem

Gott med någon som försöker!

Mitt första "riktiga" jobb var på eventbolag, det var köpcentrum och gallerior, stå och ta kontakt med folk. De provisionsbaserade eller delvis provisionsbaserade ställena brukar alltid ha en bra omsättning på folk, och det de är ute efter är någon med "kämpaglöd" och kaxighet. Bra omsättning på anställda innebär även att det är en förhållandevis enkel bransch att ta sig in i.

Nu vet jag inte hur du är som person, men det är i min värld en väldigt bra erfarenhet som fler borde ha, dels det vidriga bemötande du många gånger får, att bita ihop och starta om, förmågan att läsa folk och anpassa efter hur de är och det "tempo" de har.
Den förmågan är även något du kan ha nytta framöver, jobbintervjuer mm, man lär sig "prata" med folk man egentligen inte känner.

Första jobbet kommer högst troligt vara "stressigt" det kommer du inte ifrån, det är i princip alla jobb på olika vis, och är det inte arbetet i sig så är det chefer, kollegor eller den trasiga kaffemaskinen
--

I övrigt, fixa körkortet, och fortsätt med sökandet, positivt i min värld är folk med något som utmärker dem, att inte vara som många är på t.ex dejtingsidor där folk "jag gillar att dricka vin och äta god mat, fråga om det är något du undrar"

Pusha hellre fram ett konstigt intresse som du brinner för än att vara intetsägande.
Alltid svårt att hitta något som definerar en som person, VÄLDIGT svårt.
Men såg bland dina trådar att du letade minneskort till en Gopro Hero4, samt filmredigeringsprogram.
Gissningsvis har du både ett litet intresse av filmredigering och något du faktiskt filmar, och utifrån det pusha fram egenskaper som är positiva med dig, att du älskar att åka snowboard och sparar pengar för att ha råd med en veckas alp-resa varje år, lägger timmar per dag på att renovera gamla veteranbilar eller är något av en hobbykock på fritiden som köper köksutrustning och nu roar dig med att försöka laga dig igenom Heston Blumenthals kokbok.

I övrigt, fast handslag, titta folk i ögonen och försök slappna av så ger det sig nog ska du se.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Efter gymnasiet fick jag ett sommarvikariat på Sodexo i Borlänge som lokalvårdare. Som 19 år hade jag väl en del fördomar om yrket, men det var galet enkelt och vi tjänade rätt bra. Dock skötte jag om städningen på pappersbruket Stora Enso, så det var väl kanske lite annorlunda. Men iallafall, hör av dig till de tycker jag. Annars som tidigare nämnt söks det alltid folk till hemtjänsten. Där kan du nog få en hel del timmar.

Vänner som gått ur gymnast och innehaver körkort får nästan jobb på allt dem söker. Problemet ligger ju innan man har körkortet och pluggar fortfarande!

Men ska absolut testa

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

Jag var också i den sitsen att söka jobb ett tag när jag skulle börja jobba men hade inte fått färdigt mina studier då ännu riktigt (var slutarbetet hos ingenjörsexamen som var icke färdigt) och gick på intervju och skickade CVs hit och dit och det var liksom du, "saknade erfarenhet" som var det vanligaste orsaken varför jag inte fick jobben, även om de tyckte jag klarade mig bra i intervjun.

Sen en dag beslöt jag bara att utan förvarning gå och besöka ett ställe jag visste att kanske skulle va min grejj som jag blivit tipsad om via släkten, de började förhöra mig genast och det blev en annorlunda bra personlig kontakt direkt och så, annorlunda än de andra intervjuerna med inte samma nervösa stämning och de behövde faktiskt då en extra jobbare tack vare brådare tider just då men de hade säkert inte riktigt tid/lust att göra ansökningar osv. Fick prövotid och det slutade senare i fast anställning, chefen pushade på att avklara mina studier samt ville att jag skulle börja köra bil (jag hade tagit körkort redan vid 18 år men då jag hade inte skaffat egen bil och blev aldrig kört under studietiden osv). Var ju riktigt nervös nästan de ggr jag fick köra bil i början, rädd att man skulle göra bort sig i trafiken osv men visade sig att det var en helt onödig nervositet som spelade sitt spratt. Så fick tacka chefen min både som pushade på att avklara mina studier samt att börja våga köra bil utan att behöva kallsvettas varje gång.

Är så glad att jag tog mig i kragen och friskt vågade gå besöka arbetsplatsen direkt bara, nu inne på fjärde året och stormtrivs med de bästa tänkbara arbetskamraterna och en riktigt god arbetsmiljö.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

Gott med någon som försöker!

Mitt första "riktiga" jobb var på eventbolag, det var köpcentrum och gallerior, stå och ta kontakt med folk. De provisionsbaserade eller delvis provisionsbaserade ställena brukar alltid ha en bra omsättning på folk, och det de är ute efter är någon med "kämpaglöd" och kaxighet. Bra omsättning på anställda innebär även att det är en förhållandevis enkel bransch att ta sig in i.

Nu vet jag inte hur du är som person, men det är i min värld en väldigt bra erfarenhet som fler borde ha, dels det vidriga bemötande du många gånger får, att bita ihop och starta om, förmågan att läsa folk och anpassa efter hur de är och det "tempo" de har.
Den förmågan är även något du kan ha nytta framöver, jobbintervjuer mm, man lär sig "prata" med folk man egentligen inte känner.

Första jobbet kommer högst troligt vara "stressigt" det kommer du inte ifrån, det är i princip alla jobb på olika vis, och är det inte arbetet i sig så är det chefer, kollegor eller den trasiga kaffemaskinen
--

I övrigt, fixa körkortet, och fortsätt med sökandet, positivt i min värld är folk med något som utmärker dem, att inte vara som många är på t.ex dejtingsidor där folk "jag gillar att dricka vin och äta god mat, fråga om det är något du undrar"

Pusha hellre fram ett konstigt intresse som du brinner för än att vara intetsägande.
Alltid svårt att hitta något som definerar en som person, VÄLDIGT svårt.
Men såg bland dina trådar att du letade minneskort till en Gopro Hero4, samt filmredigeringsprogram.
Gissningsvis har du både ett litet intresse av filmredigering och något du faktiskt filmar, och utifrån det pusha fram egenskaper som är positiva med dig, att du älskar att åka snowboard och sparar pengar för att ha råd med en veckas alp-resa varje år, lägger timmar per dag på att renovera gamla veteranbilar eller är något av en hobbykock på fritiden som köper köksutrustning och nu roar dig med att försöka laga dig igenom Heston Blumenthals kokbok.

I övrigt, fast handslag, titta folk i ögonen och försök slappna av så ger det sig nog ska du se.

Tack för tipsen!

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Jag var också i den sitsen att söka jobb ett tag när jag skulle börja jobba och gick på intervju och skickade CVs hit och dit och det var liksom du, "saknade erfarenhet" som var det vanligaste orsaken varför jag inte fick jobben, även om de tyckte jag klarade mig bra i intervjun.

Sen en dag beslöt jag bara att utan förvarning gå och besöka ett ställe jag visste att kanske skulle va min grejj som jag blivit tipsad om via släkten, de började förhöra mig genast och det blev en annorlunda bra personlig kontakt direkt och så, annorlunda än de andra intervjuerna med inte samma nervösa stämning och de behövde faktiskt då en extra jobbare tack vare brådare tider just då men de hade säkert inte riktigt tid/lust att göra ansökningar osv. Fick prövotid och det slutade senare i fast anställning.

Är så glad att jag tog mig i kragen och friskt vågade gå besöka arbetsplatsen direkt bara, nu inne på fjärde året och stormtrivs med de bästa tänkbara arbetskamraterna och en riktigt god arbetsmiljö.

Precis, många företag söker arbetare men gör aldrig någon annons för tiden finns inte. Får fortsätta leta och försöka sälja in mig så kanske jag har samma tur som dig

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk

Får jag fråga hur länge du aktivt sökt jobb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mitchymojboj:

Får jag fråga hur länge du aktivt sökt jobb?

Började söka på jullovet så runt 20 december 2016

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

Hemtjänst ser helst att man har körkort för långa transportsträckor, personlig assistans, samma på personlig assistans

Vikarie ska jag kolla upp

Jobbar själv i äldrevården sedan 5 år tillbaka. Det är bara att söka, det är personalbrist precis överallt. Det finns boenden också du kan vara på och där behövs inget körkort. Jobbet i sig är många gånger enklare och många gånger mer givande än majoriteten kan tro. Lönen är pissdålig, men du får ett jobb och värdefulla erfarenheter, det är en bra start!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Du borde kolla med Kommunen i din stad, kolla om de har något som semestervikarie på tex. Gatuavdelningen eller liknande.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

Hemtjänst ser helst att man har körkort för långa transportsträckor, personlig assistans, samma på personlig assistans

Vikarie ska jag kolla upp

Nej det stämmer absolut inte, har jobbat i hemtjänsten i många år förut, man cyklar och går mest. Mest larmet som kör bil. Samma med personlig assistans, där har jag aldrig behövt köra bil öht. Finns massor med jobb.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

Vänner som gått ur gymnast och innehaver körkort får nästan jobb på allt dem söker. Problemet ligger ju innan man har körkortet och pluggar fortfarande!

Men ska absolut testa

Det tycker jag absolut att du ska göra! Men förstår det du menar med körkortet. Lycka till! Kul att se lite vilja.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Skrivet av spokiii:

Har en polare i klassen som skaffade truckkort på sportlovet och ringt runt(maserfrakt, industrijobb, lager av olika slag) utan något positivt resultat :/

Men prioriterar B kort först. Har jag inte jobb tills dess blir det och hoppa på första truckkursen sedan flytta dit dem ger mig ett jobb

Truckkort tar du på en helg och sen söker du bara trucktjänster snabbt och enkelt... Sen kan man ju ha tur som bor i närheten av fatzer och dafgårds kanske?

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

Päronen jobbar inom polisen så kanske lite halvsvårt och få jobb där

Sommarjobb har jag nog sökt 15+ av

Nja, det finns kanske nåt där att göra? Sortera papper m.m.? Antar att du frågat dem iaf.

Enklare att få sommarjobb när man fyllt 18, jag fick inte mitt första sommarjobb förrän då. Kontakta också alla slags kommunala verksamheter - många får extra pengar för att ta emot feriearbetare. Dock är det oftast begränsat, så det är bättre att söka själv, dvs ta kontakt med förvaltningschefer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

Päronen jobbar inom polisen så kanske lite halvsvårt och få jobb där

Sommarjobb har jag nog sökt 15+ av

Logistiken hos polisen lär ju funka dom har ett tob med civilanställda.

Sikta in dig på något du kan, utforma personliga brevet så det framgår varför du ska få jobbet och varför du kan jobbet.
Stick ut från mängden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Även om du inte får napp inom en snar framtid så kommer du ha nytta av att du tränat på att söka jobb hela livet
Jobbar inom vården och vet att det är konstant brist på folk inom hemsjukvården, grejen är att du måste ha körkort. Men det finns även mycket jobb inom personlig assistans, och där kan du få jobb utan körkort.
Lycka till!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Var noga med att förklara varför man ska välja just dig.
"Jag har tänkt plugga i staden under fem års tid, då kommer jag vilja ta varenda möjlighet till att jobba extra för att tjäna lite extra."
Om du vill ha ett jobb på säg lokala ICA-affären så är det svårt, alla kan ju göra jobbet ungefär lika bra (speciellt på pappret) så då gäller det mest att ha tur (och gärna körkort + truckkort).