Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Inget konstigt i att en 5 år gammal design inte hänger med längre
Intels i7-3930K (som ju var "the sh*t" när den var ny) lanserades ju också runt samma era, ser inte heller den speciellt imponerande ut numera.

Och Intels Pentium G4560 är helt enkelt en fantastisk budget CPU.
Den andliga föregångaren, G3258, blev ju trots rediga överklockningar ändå väldigt begränsad av sina 2 trådar.

Tänk vad man missar.. Ska bli intressant å se hur Ryzen 3 står sig mot denna goding..

Permalänk
Medlem

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.677332/falskt-windows-10
Jag har själv rekommenderat kinguin s Windows erbjudande men efter jag läst den här så känner jag att det kanske inte är de klokaste
Då det i sannolikhet är olagliga nycklar.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.677332/falskt-windows-10
Jag har själv rekommenderat kinguin s Windows erbjudande men efter jag läst den här så känner jag att det kanske inte är de klokaste
Då det i sannolikhet är olagliga nycklar.

Köpte i förrgår en Battlefield 1 nyckel på Kinguin, fick det att fungera nu i morse efter samtal med deras support cirka fem gånger. Fick två felaktiga nycklar i rad och en jäkla massa strul på köpet. Det må vara billigt men sannerligen inte värt det om du frågar mig..

Permalänk
Medlem

jag har köpt en nyckel på kinguin och tro det eller ej men den funkade, jag gjorde något med systemet så jag behövde formatera den igen ca 2-3 veckor efteråt, då funkade ej cdkeyn igen..

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk

Allt jag har köpt från kinguin har varit felfritt än så länge. Vad jag vet har det funkat väldigt bra för mina vänner också.

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

Allt jag har köpt från kinguin har varit felfritt än så länge. Vad jag vet har det funkat väldigt bra för mina vänner också.

Att köpa spel var det inte jag påpekade utan Windows licenserna som säljs, kinguin är en hemsida som tillåter andra sidor sälja igenom deras site
Och det behöver inte vara samma siter som säljer Windows nycklarna som spelen du kanske har köpt eller andra, jag köpte cs go på kinguin och den var Legit men det betyder inte att dem som säljer ultra billiga Windows oems är Legit.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Om man bara köper från Inet blir det ju precis så som du så fint förklarade det:

Sant. För enkelhetens skulle jämförde jag Inets priser.

Min stora passion i livet är funktionen att prisoptimera på Prisjakt
Jag köpte mina delar som blev en dator från fem ställen, varav Inet var en. De andra var CDON, Webhallen, Komplett och NON....alla gör ju sina egna val om man tycker sådana inköpsbeslut är värt att hålla på med.

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Vapo:

Jag köpte mina delar som blev en dator från fem ställen, varav Inet var en. De andra var CDON, Webhallen, Komplett och NON....alla gör ju sina egna val om man tycker sådana inköpsbeslut är värt att hålla på med.

Min burk är inhandlad på Inet i butik, Webhallen i butik, Komplett med fri frakt och Liontech med en månads leveranstid och hundra kronor i frakt (enda som sålde Lian Li chassit jag ville ha -_-).

Jag skulle absolut säga att det är värt det!
Inet, Komplett och PROSHOP brukar alltid bli fri frakt, och Webhallen och Net on Net har många butiker man kan köpa i. Så om man bara lägger någon timme på att söka på Prisjakt och sedan beställer hem med fri frakt så kanske man sparar någon eller några tusenlappar på några timmars jobb, vet inte vad ni har för timlön men för mig, som ännu inte gått ut gymnasiet, lönar det sig i alla fall, borde det göra för de flesta andra också.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wille61:

Usch, gör ont i mitt nörd hjärta när en Pentium propp spöar en 8kärnig före detta top of the line propp. Får väl se mig besegrad på den fronten.

Om det är någon tröst så är en FX fortfarande mycket starkare än i3 6100 och har nog runt dubbla prestandan om alla kärnor går fullt ut men problemet är att spel inte kan utnyttja det och kan inte använda alla kärnor fullt ut och 2 snabba trådar med HT får bättre fps i dom flesta scenarior

Problemet är att FX är för dyra och utfasas p.g.a ålder så det går inte att uppgradera och man kan spela på dom än och har man en sån är det ingen ide att köpa ny budget gamer men man får 4560 som är som i3 6100 för halva priset och kan uppgradera får nyare ddr 4 så är svårt att motivera ett nyköp av FX serien men har man en så är den rätt gångbar fortfarande och är enkla att klocka upp som ger bra lyft för dom och är inte så dum helst i nyare titlar och då är det bara en 8320 i dom här testerna som man kan skrämma upp 700mhz över alla kärnor på en 300kr kylare

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Precis byggt ett liknande bygge för min dotter.
Köpte, som många nämnt, en Pentium G4560 och det är mycket för pengarna. Ingen mening att lägga det dubbla på en i3 för knappt 10% extra prestanda.
Köpte även en bättre kylare för eventuella framtida uppgraderingar av processorn. Till en G4560 är det att slänga pengar i sjön. Med standard kylaren kom den upp i 50 grader under full load. Med den andra kylaren ligger den på 40 grader. Lika tyst oavsett då det är så menlösa temperaturer så fläkten snor knappt.

Köpte liknande saker i övrigt. Billig Bitfenix burk, FD effekt agg, kingstone 256GB ssd, 2x4GB 2400MHz DDR4 minnen.
Köpte även ett RX 460 2GB grafikkort som jag låste upp till 1024 Stream Processorer. Köptes för tusenlappen har jag för mig och är rätt bra prestanda för pengarna.

Och datorn presterar bättre än väntat. Sims 4 är rena barnleken för den och även minecraft vilket är dom två huvudspelen hon kör
Men har även slängt in och testat Fallout 4 vilket inte var några problem med nerdragen grafik.

Köpte även som många andra här föreslår os:et från kinguin. Köpt mycket där och har funkat bra än så länge.

Notan slutade på kring 5000-6000kr och för dom pengarna är detta en svårslagen kombination av grejer. Rekomenderar starkt ett liknande system

EDIT: Räknade lite på vad det kostade mig för hela burken. Blev ganska exakt 5000kr om man räknar bort CPU-kylaren. Då jaga jag låga priser och köpte från flera ställen.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zeg:

Precis byggt ett liknande bygge för min dotter.
Köpte, som många nämnt, en Pentium G4560 och det är mycket för pengarna. Ingen mening att lägga det dubbla på en i3 för knappt 10% extra prestanda.
Köpte även en bättre kylare för eventuella framtida uppgraderingar av processorn. Till en G4560 är det att slänga pengar i sjön. Med standard kylaren kom den upp i 50 grader under full load. Med den andra kylaren ligger den på 40 grader. Lika tyst oavsett då det är så menlösa temperaturer så fläkten snor knappt.

Köpte liknande saker i övrigt. Billig Bitfenix burk, FD effekt agg, kingstone 256GB ssd, 2x4GB 2400MHz DDR4 minnen.
Köpte även ett RX 460 2GB grafikkort som jag låste upp till 1024 Stream Processorer. Köptes för tusenlappen har jag för mig och är rätt bra prestanda för pengarna.

Och datorn presterar bättre än väntat. Sims 4 är rena barnleken för den och även minecraft vilket är dom två huvudspelen hon kör
Men har även slängt in och testat Fallout 4 vilket inte var några problem med nerdragen grafik.

Köpte även som många andra här föreslår os:et från kinguin. Köpt mycket där och har funkat bra än så länge.

Notan slutade på kring 5000-6000kr och för dom pengarna är detta en svårslagen kombination av grejer. Rekomenderar starkt ett liknande system

Är ganska identisk prestanda med min som jag kunde köpa billigt och betalade 4200kr då hade jag windows och chassie + dvd men får saker till bättre pris än dom flesta En sån dator är bra alternativ om man kan leva med 1080p medium gaming i värre spel och dom ser inte skit ut och är mycket upp till grafikkortet när man kan ha vassare än vi kör med men även dom ger ok spelupplevelse med hyfsad fps även i tyngre spel ...maffia 3 doom 2016 o.s.v funkar med i 1080p medium och mitt är kort är lite klockar och ligger i nivå med 960 och jag var inte ute efter prestandan utan kylningen som är halv passiv

spawnar man mer än 300 deathclaws laggar det

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w