Permalänk
Medlem

Clash Royale

Började nyligen spela Clash Royale tillsammans med några vänner. Ett väldigt beroendeframkallande strategispel i klass med schack, dvs. lätt att lära sig men svårt att bemästra.

Jag har kommit till Arena 4 men märker av ett betydligt svårare motstånd nu. Har ni några tips eller idéer om bra strategier och kort som ni kan dela med er av?

Det är allt viktigare här att vänta in motståndarens drag. Lite som sten sax påse, det finns alltid något billigare kort att kasta ut för att försvara sig.

Pay to win? Ja, det är klart man kan avancera lite snabbare genom att köpa juveler men jag ser det lite som att fuska i ett spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Pay to win? Ja, det är klart man kan avancera lite snabbare genom att köpa juveler men jag ser det lite som att fuska i ett spel.

Det är inte fusk att använda de medel som spelet ger dig, och du kan ju inte heller köpa dig fördelar gentemot de som spelat sig till allt. Du betalar bara för att spara tid.

Och dessutom, om ingen betalade så skulle det ju inte finnas något spel för snålvargarna att spela.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Det är inte fusk att använda de medel som spelet ger dig, och du kan ju inte heller köpa dig fördelar gentemot de som spelat sig till allt. Du betalar bara för att spara tid.

Det är precis samma sak med fusk. Man sparar tid genom att låsa upp alla vapen direkt istället för att förtjäna dom genom att spela spelet.

Skrivet av Roffe:

Och dessutom, om ingen betalade så skulle det ju inte finnas något spel för snålvargarna att spela.

Mycket sant. Man kan absolut betala en slant för ett bra spel. En tia hit eller dit gör inte mycket för dig, men om alla 50 miljoner som spelar spelet betalar en tia, så blir det ganska lönsamt för utvecklaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Det är precis samma sak med fusk. Man sparar tid genom att låsa upp alla vapen direkt istället för att förtjäna dom genom att spela spelet.

"Fusk" definierar jag som att skaffa sig orättvisa fördelar genom metoder som inte stöds av spelmekaniken eller är godkända av utvecklaren, t.ex. att använda aimbots i multiplayer FPS. Att betala för saker som alla andra har tillgång till också är inte fusk enligt min mening.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.