Permalänk

ooh så snygga lurar men alltid rädd för o köpa kinesika lurar pga kompatibilitet, garanti etc. är nog troligen för skeptisk haha

Permalänk

Lenovo Zuk 2, med 4gb och snapdragon 820 64gb, 1800kr importerad, blir inte bättre än så här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Lenovo Zuk 2, med 4gb och snapdragon 820 64gb, 1800kr importerad, blir inte bättre än så här.

Var sugen på den, dock har jag inget behov av 820. Hade oneplus one innan som hade en 801 och den fungerade mycket bra till mig.

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Var sugen på den, dock har jag inget behov av 820. Hade oneplus one innan som hade en 801 och den fungerade mycket bra till mig.

Men då har du inte prövad 820, känns mycket snabbare och betydligt batteri effektiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Men då har du inte prövad 820, känns mycket snabbare och betydligt batteri effektiv.

Nope, men 650 borde duga fint för mig, bättre än 801. Känns meningslöst att köpa en dyrare telefon med bättre prestanda om man inte utnyttjar den, älskar hur folk köpter Senaste telefonen för 8 papp när allt de gör är att kolla facebook och mejlen.

Permalänk
Medlem

Någon som testat Vernee Apollo?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Lenovo Zuk 2, med 4gb och snapdragon 820 64gb, 1800kr importerad, blir inte bättre än så här.

Nice. Var köpte du den?

Permalänk
Medlem

Någon som vet en värdig ersättare till Galaxy S4 Mini? dagens mobiler är så stora och jag har svårt att hitta en mobil i 4.3" klassen med vettig hårdvara/pris.

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Nope, men 650 borde duga fint för mig, bättre än 801. Känns meningslöst att köpa en dyrare telefon med bättre prestanda om man inte utnyttjar den, älskar hur folk köpter Senaste telefonen för 8 papp när allt de gör är att kolla facebook och mejlen.

Jo visst är det dyrt men byter man mobil vart 3-4e år så anser jag det inte så farligt. Sen när jag hade billigare telefoner från HTC, LG osv så har det slutat komma uppdateringar och förbättringar ligger även kvar på äldre versioner av android.

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på att göra mig av med min 6p då jag börjar bli less på att telefonen bestämmer sig för att stänga av sig mellan 30% och 15% batteri, vad skulle vara en värdig ersättare och USB C är ett krav, kikade på xiaomi 5s plus men den är ändå rätt dyr om man vill ha 6GB varianten (förvisso inte lika dyr som min 6p var) och den är ett par månader gammal nu så det är väl inte jättelångt kvar tills det kommer en 6s plus?

Vad rekommenderar ni?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk

@biorrith:
Kolla på aliexpress, drt brular var gratis frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Lenovo Zuk 2, med 4gb och snapdragon 820 64gb, 1800kr importerad, blir inte bättre än så här.

Vet du om den fungerar med operatören Tre´s alla band?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Vet du om den fungerar med operatören Tre´s alla band?

https://www.induowireless.com/s/g/gsm-3g-4g-frekvensband/
Det bör den göra http://www.gsmarena.com/lenovo_zuk_z2-8125.php
Technology
GSM / CDMA / HSPA / LTE
2G bands GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
CDMA 800
3G bands HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
TD-SCDMA
4G bands LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500)
Speed HSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE Cat6 300/50 Mbps
GPRS Yes
EDGE Yes

EDIT:
Nej band 20 saknades, kollade fel teknik *hänvisar till nedan*

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Vet du om den fungerar med operatören Tre´s alla band?

Nej saknar band 20 (800MHz).

Permalänk

Den funkar dock utmärkt med Telia. Bara den saknar en band innebär inte den funkar inte eller har dålig täckning. Det är många telefoner som säljs i Sverige inte täcker B20. Oneplus one har inte den till exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Någon som vet en värdig ersättare till Galaxy S4 Mini? dagens mobiler är så stora och jag har svårt att hitta en mobil i 4.3" klassen med vettig hårdvara/pris.

Sorry, men allt skit är 5" eller större idag, utom svindyra Slamsunk A3 (2017) och Sony Z5 och X compact.

Permalänk
Medlem

Vad ska jag köpa för telefon?

Umi Z , Umi Plus E eller Sony Z5 Premium?

Kan få alla för samma pris. Måste ersätta tjejens Lumia 950 då den är så sjukt jävla seg.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Det blev en vernee apollo då den kostade samma som dom andra men verkar vara lite bättre på allt.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Fått hem min Redmi Note 3 Pro Special Edition och använt den en vecka, är väldigt nöjd! Dock Flashade jag om den direkt till Resurrection Remix och den är väldigt snabb och har grymt bra batteri.

Ska jag nämna något negativt så är det den bakre kameran, men den är ändå en stor uppgradering mot Moto G(1). Fingeravtrycksläsaren fungerar väl sådär också, men det verkar bero på custom roms och inte MUIU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Sitter och funderar på att göra mig av med min 6p då jag börjar bli less på att telefonen bestämmer sig för att stänga av sig mellan 30% och 15% batteri, vad skulle vara en värdig ersättare och USB C är ett krav, kikade på xiaomi 5s plus men den är ändå rätt dyr om man vill ha 6GB varianten (förvisso inte lika dyr som min 6p var) och den är ett par månader gammal nu så det är väl inte jättelångt kvar tills det kommer en 6s plus?

Vad rekommenderar ni?

Har exakt samma problem med min 6P, så den har åkt ner i lådan till förmån för jobbtelefonen. Är fortfarande på jakt efter en ersättare men orkar inte punga ut 7-8k för en ny telefon eftersom den förra gick åt skogen så fort..

Permalänk
Medlem

@Guestah: Det är bara att höra av sig till Huaweis kundservice, många har fått sina batterier bytta på 6P i den här tråden: http://www.swedroid.se/forum/threads/batteritid-foer-nexus-6p...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

@Guestah: Det är bara att höra av sig till Huaweis kundservice, många har fått sina batterier bytta på 6P i den här tråden: http://www.swedroid.se/forum/threads/batteritid-foer-nexus-6p...

Jag hade gärna fått det gjort, men när jag pratade med Huawei så var det upp till mig att betala för batteribyte eftersom min 6p är från Nov-15.
Älskar ju telefonen i övrigt, hade det inte varit för detta kassa batteriet så hade jag behållt den. Men när det kostar lika mycket att byta batteri som att köpa en ny kinalur med samma eller mer prestanda.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

En av de bättre nya budgetlurarna just nu.

Xiaomi Redmi 4X Global med:

  • Snapdragon 435

  • 3GB RAM

  • LTE-BAND B1/B3/B4/B5/B7/B8/B20/B38/B40 (Yes!!! B20)

  • 4100 mAh-batteri

Finns i svart för 1184:- fri frakt, på Aliexpress.

Tycker den slår Redmi 4A och 4, som har äldre hårdvara och mindre batteri (4A).

Permalänk

hej

ska köpa en telefon och har noll koll på telefoner så uppskattar all hjälp. ska användas privat och som jobbtelefon och de kör tele2 på jobbet, så det som gäller.
det jag behöver är typ gps, kunna surfa typ samt att det måste finnas nåt fodral/skydd typ, så den inte går sönder direkt.
så vad säger ni? Xiaomi Redmi 4X Global, som nämns ovan, funkar den bra?
om man får problem med dessa kinatelefoner, vart vänder man sig då?

Permalänk
Medlem

Har själv en Xiaomi Redmi 4 Pro och den fungerar utmärkt, Snapdragon 625 och 3gb RAM duger gott för mig. Dessutom kostar den ju bara $150 så en grym budget telefon tycker jag. @houdini87

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@izzeww: är den bättre än den jag skrev om?
hur står sig dessa telefoner mot iphones o samsung osv?

när man ska beställa från tex aliexpress så står det "bundle", sedan flera alternativ, vad betyder dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av houdini87:

@izzeww: är den bättre än den jag skrev om?
hur står sig dessa telefoner mot iphones o samsung osv?

när man ska beställa från tex aliexpress så står det "bundle", sedan flera alternativ, vad betyder dessa?

Det står alltid vad som ingår i bundle paketen. Bara tryck på item description och läs. Om det inte står EU stock, så finns risken för tull och moms beroende på priset.
Om man vill slippa krångla med tull och moms. Beställ från sajter som erbjuder EU lager, som gizchina shop. Bara googla om EU direct/stock. Lite högre pris kanske, men slipper krångla med tullen.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av houdini87:

@izzeww: är den bättre än den jag skrev om?
hur står sig dessa telefoner mot iphones o samsung osv?

när man ska beställa från tex aliexpress så står det "bundle", sedan flera alternativ, vad betyder dessa?

Den är lite bättre än den du skrev om, den har dubbelt så mycket lagring, snabbare processor, mer RAM. Dessutom så kostar den bara ~400-500 kr mer. Mer finns att läsa här: http://m.gadgets.ndtv.com/xiaomi-redmi-4x-4049-vs-xiaomi-redm...

Bundle är om du t.ex vill ha med ett skal eller skärmskydd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@izzeww: ok, nu har de nån childrens day så vissa bundles ingår gratis. så jag tar med gifts+earphones. sedan lägger jag till detta
fodral

https://www.aliexpress.com/item/Original-Xiaomi-Redmi-4-Prime...

men funkar denna telefonen med tele2 abonnemang? kan man ringa överallt i sverige?
verkar dock inte finnas med svensk språk?

någon som förstår hur länge de har childrens day?
står "time 6.1-6.4 GMT -8

vad händer om denna telefonen går sönder? måste man skicka tillbaka de till kina då? eller kan man lämna in de här i sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av houdini87:

@izzeww: ok, nu har de nån childrens day så vissa bundles ingår gratis. så jag tar med gifts+earphones. sedan lägger jag till detta
fodral

https://www.aliexpress.com/item/Original-Xiaomi-Redmi-4-Prime...

men funkar denna telefonen med tele2 abonnemang? kan man ringa överallt i sverige?
verkar dock inte finnas med svensk språk?

Telefonen fungerar med Tele2 abbonemang enligt sidan http://willmyphonework.net/. Du måste se till att du får den med "Global ROM" annars så kommer du få den utan Play store. Antagligen så kommer dom att fråga dig om du vill ha Global ROM eller kinesiskt och då måste du säga Global ROM. Köpte själv av denna säljaren och då frågade dom mig om jag ville ha kinesiskt eller Global ROM. Dock så är dom lite dyrare nu (var billigast när jag köpte) så du kanske inte vill köpa av dom. Du kan inte få telefonen med svenskt språk (såvidare du inte vill hålla på med custom ROM) utan det är engelska som gäller.