Tävla och vinn gamingskärm från AOC

Permalänk
Medlem
Skrivet av bananasplit_00:

http://i.imgur.com/QyHmoJJ.jpg

jag känner att hårdvaruberoendet kanske gått lite för lång men vem bryr sig när man kan säga att man har en hårddisk på under en gig och över 25 pinnar med DDR RAM på golvet!

Jäklar va gapiga högtalare! Va heter den modellen?

Visa signatur

Abit Ic7-G MAXIII, Pentium 4 HT 3200Mhz, Kingston ValueRam PC3200C3 2x1GB,ATI Radeon 9800XT, Maxtor Diamondmax 80GB 7200, Antec Super Lanboy.

Permalänk
Skrivet av villian:

Jäklar va gapiga högtalare! Va heter den modellen?

Kopior av tidiga BOSE gjorda nån gång 1970-1980 typ av farsans kompis, helt unika

Permalänk
Medlem

Jag gillar Excel och jag (och sonen) gillar Lego, så varför inte kombinera det?
Stapeldiagram på nördigheten i att göra ett stapeldiagram utav Lego Duplo.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

Nördhörnan min 😎

Mer nörd än såhär lyckas man inte med för tillfället :-/ Tur man snart får hem en i7-640m så man får cs go att köra mer än 60 fps iaf 😎

Visa signatur

/Adde

Permalänk

Ett axplock från nörderiet.
Nybyggd dator där jag fick smälta plexiglaset för att få plats med strömkontakterna till GPUn. Utöver det syns Kinect 2, Wii U sensor bar, NAS med webbserver på, switch, Raspberry Pi 2 för hem automation med batteripack vid strömavbrott, 3G dongel för samma RPi för att ta emot kommandon via sms.
Ja, ni förstår. Att byta ut den gamla skärmen med TN-panel skulle vara riktigt häftigt! 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bygglogg: BitFenix Phenom M| Phantom Project
Chassi: Bitfenix Phenom M | Moderkort: Asus Z87 Gryphon | CPU: Intel i5 4670K | GPU: MSI GTX770 2Gb OC | RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 2x8GB | SSD: Samsung 840 EVO 256Gb | PSU: Corsair CX750W |

Permalänk
Inaktiv

Nördigare än att bygga sitt eget tangentbord från scratch... finns det?

(Ingen handskriven lapp: men mitt användarnamn (-1337) är ändå lasergraverat i tangentbordet (klicka på bilden så finns det i det länkade imgur-albumet): så det borde väl vara gott nog )

Permalänk
Medlem

The Gaming Master Race

Master of all.

Permalänk

Har redan en näst intill top teir gaming dator, ps4 och en 144hz 1ms skärm. Det ända som fattas är ju en till riktigt vass skärm.

Permalänk
Medlem

Min nuvarande setup! Nördigheten ligger mest i tangentborden. Just nu har jag framme två som jag byter mellan:

1) MX Blue-brytare, SA-profil, Colemak-layout för skrivande
2) MX Red-brytare, Cherry-profil, QWERTY-layout med Overwatch-tema för spelande (föga förvånande blir det mestadels Overwatch)

Permalänk
Medlem

Den nya datorn svek och behövde ny mammamplanka men suget för att spela lite är för stort så fram kommer den gamla trotjänaren... En strippad Acer 4820tg (skalet hade lite mycket trasig plast och skärmen är död...) med en Intel 320 ssd och 8Gb RAM och Radeon 5650 GPUn överklockad till 720core 950 mem (550/650 stock) Och bordet kantas av lite Nintendo, Ati Radeon x1950xt en Pentium4 3Ghz och Wall-E håller i minnet....
Och ja datorn blir lite ehm varm ibland runt 92C på CPUn och 85C på GPUn men den har överlevt i över 5år med liknande temps så en helg eller så tar nog inte kål på den... Och den klarar faktiskt av Overwatch ca 40fps med minimum inställningar... Och inget stoppar en gamer från att spela

(BTW power knappen är den lilla pcbn som ligger mot batteriet precis bakom fläkten )

rätt länk är ju bra...
Permalänk
Medlem

Grabben lvlar för pappa

Permalänk
Medlem
Skrivet av howie:

http://i.imgur.com/0znGkSz.jpg

Mer nörd än såhär lyckas man inte med för tillfället :-/ Tur man snart får hem en i7-640m så man får cs go att köra mer än 60 fps iaf 😎

Haha jag tror jag har gått lite hårdare åt min TimelineX vad som finns kvar av den... Min har dock bara en i5 450m Förvånansvärt solid laptop men chassit tålde inte riktigt katternas våldsamma lek men fungerar trotts mer än dussintalet fall på ca 1m...

Permalänk
Skrivet av Gremanz:

Men kom igen nu grabbar, lite mer kreativa kan ni väl vara än att posta bilder på era mancaves?

Första bilden och stormtroopern är bäst hittills. Och ja, jag tänker bara klaga utan att själv ladda upp en bild, då jag numera i högsta grad är en "filthy casual".

Skrivet av Dimestam:

Håller med! Random mancave är ju inte särskilt spännande.

Mitt namn är ingen mancave 😔 känner mig kränkt

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

Haha jag tror jag har gått lite hårdare åt min TimelineX vad som finns kvar av den... Min har dock bara en i5 450m Förvånansvärt solid laptop men chassit tålde inte riktigt katternas våldsamma lek men fungerar trotts mer än dussintalet fall på ca 1m...

haha fy fad kung det där såg ut Jag har 450m i min också men beställde en i7-640m från kina som jag ska pröva stoppa i den.

Visa signatur

/Adde

Permalänk
Medlem

För cirkus 15 minuter sedan i ett hushåll långt långt borta! Dags att uppgradera från nuvarande 7 1/2 år gamla 22" Stjärn-Benq till något större, kraftigare. DödsAOC eller AgonStjärnan. Ber om ursäkt för cringet men vad ska man säga ;D

http://i.imgur.com/oGSuJBl.jpg

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 Mammakort: Gigabyte GA-970-Gaming GPU: EVGA GTX 1070 ftw Ram: Hyper X (2x4GB) DDR3 PSU: be quiet! Straight Power 10 SSD:Corsair Force series LS 120GB HDD: Gammal Seagate på 500GB Chassi: Phantek Eclipse p400 Kylning: be quiet! Pure rock Skärm: Asus Swift pg279q

Permalänk
Medlem
Skrivet av howie:

haha fy fad kung det där såg ut Jag har 450m i min också men beställde en i7-640m från kina som jag ska pröva stoppa i den.

Funderade på att tejpa fast plankan på baksidan av skärmen men eftersom de e bara för någon dag så verkar det lite overkill... Men är ju frestad att modda på en vattenkylare eller så bara för att men måste nog snubbla över lite pengar först...

Permalänk
Medlem

Insåg just när jag tittade in i tråden igen att jag inte läst igenom tävlingsreglerna ordentligt.
Men det var kul ändå. Nu ska jag föra statistik över missförstådda tävlingsregler under senaste decenniet.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

Finns väl ingen som kör med endast mus+tangentbord? WASD är nött som det ska, notera även handresten och skrivbordet, grejerna hänger med

http://i.imgur.com/qM2ffKA.jpg

Visa signatur

Asus P8Z68 Pro Gen3 - Intel Core i5-3570K @4,2 GHz,
Corsair Vengeance Lp DDR3 1600MHz 9-9-9-24 CL9, 4x4Gb
Samsung PM961 512Gb, R/W 3286/1600MB/s
MSI GTX 1080 Armor OC
Acer XB270HU, 27" 1440p IPS 144Hz med magisk G-sync ;)

Permalänk
Medlem

Hadouken!!

Permalänk
Medlem

Jag vägrar släppa spelandet trotts tre ungar, har man en speltokig pappa så får de vara med i spelahörnan istället.
Håller tummarna på en ny skärm till dem!

Permalänk

köpa merch?

pfft... jag lägger mer tid på att göra egen merch än att spela själva spelet jag vill hylla ^^.

långt ifrån den kvalitet man får när man köper proffesionellt gjorda t-shirts... men jag börjar närma mig (tyranny är den senaste)

ritaritaritaritaritarita

simulering av hur det kommer se ut (färgerna ser väldigt off ut, men det är för att det ska vara lättare att se vid ritning)

tryck på grönt, TRYCK!

med en bättre skärm lägger jag definitivt mer tid på spel än på det här... kanske.. ok jag lovar inget...

ord... alla dessa ord...
Permalänk

Över 700 fysiska spel, en hel del figurer av olika slag både i hyllan och i resten av lägenheten. Vill inte veta vad kostnaden sammanlagt är

Bild där man ser namnet bättre samt några fler bilder på samlingen ^^

Dold text
Permalänk

I AM THE NERD OF THE NIGHT!

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

När frun och Barnen sover...

Då kommer "The Geek" fram,

Notera den 8 år gamla Samsungskärmen i bakgrunden som verkligen behöver uppdateras

http://imgur.com/uyBg1vw

[Imgur](http://i.imgur.com/uyBg1vw.jpg)

bifagade bilden också
Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem

Min samling spel. Mest Super Nintendo eftersom det är den bästa konsolen som släppts men en del annat också. Stormtroopern är ett projekt jag håller på med som har lite slipning och målning kvar.
https://imgur.com/gallery/KgOjH

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag!

vill bara förklara att det är ett glasbord med massor av gamla spelmanualer som syns under glaset, dock så täcker skärmarna och musmattan det mest, en "snyggare" bild och en bättre på min lapp!

Här kommer det: http://imgur.com/a/tNUcH

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Hur ser eran middag ut? Själv sitter man här med sin Karambit Lore o önskar man hade spelat med de stora CS:go grabbarna!;)
Enda som fattas för att komma dit är ju en AOC 144hz skärm som är självklart inom csgo!

Permalänk

Här sitter jag och mina (låtsas)vänner och har en trevlig spelkväll

Permalänk
Medlem

Oooo VHS!

Visa signatur

MB: Z790-F (ASUS ROG Strix)
CPU: i7 13700k, 3,4GHz (4,9GHz OC) (Intel Core)
GPU: RTX 3080, 10gb (ASUS Geforce TUF)
RAM: 64GB, DDR5 5200MHz (4x 16gb, Corsair)
OS: Windows 11 :-(