Var hittar man frilansprogrammerare APP

Permalänk

Var hittar man frilansprogrammerare APP

Hej,

Var hittar man apputvecklare som jobbar frilans? Överväger att anställa någon på deltid under en kortare period, men hade velat ha kontakt med någon som man kan ha fortsatt kontakt med efter att uppdraget är klart så att de kan lägga till nya funktioner när det behövs osv.

Studenter osv är en väg att gå som jag förstår det. Vad säger ni? Vill inte jobba med byråer då jag har dålig erfarenhet från dem.

Permalänk
Medlem

Finns en uppsjö sajter för detta men sätter man ut för lägsta pris så blir det oftast folk från indien, ryssland etc

Permalänk

@kyuw: Behöver inte vara den billigaste, dvs inte freelancer osv. Men finns det en svensk version av dessa sajter?

Permalänk
Permalänk

@kyuw: Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Life is a sexually transmitted disease and the mortality rate is 100%." - R. D. Laing

Permalänk

@Zoap: Har du jobbat med dem? Mindre timlön är ju lockande, beroende på hur mycket de tar i lön om man adderar aktierna de vill ha.

Permalänk
Medlem

@BastKvothe: Inte haft att göra med dem professionellt, men jag är själv programmerare och känner dem som ansvarar för iOS- respektive Android-utvecklingen, dem kan sin skit.

Visa signatur

"Life is a sexually transmitted disease and the mortality rate is 100%." - R. D. Laing

Permalänk
Medlem

Kika in på https://pangara.se/
Förkvalificerade utvecklare i Vietnam inom de flesta språk och plattformar. Bara en liten del av alla som ansöker till nätverket klarar alla steg i kvalificeringsprocessen.. Kontor i Sthlm, Malmö och Ho Chi Minh City.

Permalänk
Medlem

Exakt vad för typ av projekt är det du tänker anställa inför?
iOS / Android?
Enklare applikation/spel eller avancerad tjänst med server backend och databas etc?
Budget?

Finns 100 faktorer som spelar in när du skall välja en frilansare att hjälpa dig utveckla.
Har ganska stor erfarenhet av att anställa frilansare från lågkostnadsländer ex. Indien/Pakistan/Östeuropa , och det brukar inte bli som man tänkt sig.
Med det sagt så har jag dock haft projekt med utvecklare från dessa länder som blivit alldeles utmärkta, och väldigt billiga jämfört med motsvarande kompetens från Sverige.

Som sagt, om du kan förklara exakt vad du vill åstadkomma så kan jag nog peka dig i rätt riktning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tc2200:

Exakt vad för typ av projekt är det du tänker anställa inför?
iOS / Android?
Enklare applikation/spel eller avancerad tjänst med server backend och databas etc?
Budget?

Finns 100 faktorer som spelar in när du skall välja en frilansare att hjälpa dig utveckla.
Har ganska stor erfarenhet av att anställa frilansare från lågkostnadsländer ex. Indien/Pakistan/Östeuropa , och det brukar inte bli som man tänkt sig.
Med det sagt så har jag dock haft projekt med utvecklare från dessa länder som blivit alldeles utmärkta, och väldigt billiga jämfört med motsvarande kompetens från Sverige.

Som sagt, om du kan förklara exakt vad du vill åstadkomma så kan jag nog peka dig i rätt riktning.

Sorry om jag väcker en 2 årig gammal tråd men jag är på jakt efter utländska programmerare. Finns det några som du idag skulle rekommendera?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE