Permalänk

Spela FIFA 17 på PC

Har tänkt o köpa xbox för att kunna spela fifa, men har insett att det måste vara mer värt att köpa fifa 17 till pc och sedan spela med en xbox kontroll in i datorn via usb. Kommer nämligen bara spela fifa så vill ej köpa ett xbox bara för ett spel.Är spelupplevelsen annorlunda mellan PC och XBOX , och på vilket sätt då? kostar det att spela online och kan man spela Ultimate Team på samma sätt som på XBOX/ps4?

Permalänk
Medlem

Helt klart snyggare på PC. Ultimate Team är detsamma som på konsol, jag kör själv FIFA på datorn med Xbox One kontroll. Har Xbox One men föredrar FIFA på datorn.

Edit: Och nej det kostar inget att spela online på datorn.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk

@Lspn: okej men äre nån speciell xbox one- kontroll jag behöver köpa då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StolpeN98:

@Lspn: okej men äre nån speciell xbox one- kontroll jag behöver köpa då eller?

Nej det tror jag inte, förutom att den ska ha USB såklart. Jag kör med en trådlös kontroll som man kan koppla in sladd till så kör jag in den i datorn via USB.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk

@Lspn: okej, så om min dator inte har bluetooth måste jag spela med en sladd eller? och hur lång är sladden isåfall? och kan man spela mot folk som har xbox eller kommer endast spela mot pc-spelare

Permalänk
Medlem
Skrivet av StolpeN98:

@Lspn: okej, så om min dator inte har bluetooth måste jag spela med en sladd eller? och hur lång är sladden isåfall? och kan man spela mot folk som har xbox eller kommer endast spela mot pc-spelare

Jo det måste du. Har aldrig använt bluetooth på datorer så vet inte hur det funkar. Men om du bara ska ha den till PC så köp en kontroll med sladd.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av StolpeN98:

@Lspn: okej, så om min dator inte har bluetooth måste jag spela med en sladd eller? och hur lång är sladden isåfall? och kan man spela mot folk som har xbox eller kommer endast spela mot pc-spelare

En sån här kör jag med http://cdon.se/hemelektronik/microsoft-xbox-spelkontroll-med-...

Funkar även som trådlös om man vill.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk

@Lspn: jaha, så jag behöver alltså INTE ha sladd? haha behöver vara säker. Är det nån usb sticka man stoppar i datorn som då connectas till kontrollen så man kör trådlöst eller? för har inte bluetooth

Permalänk
Medlem
Skrivet av StolpeN98:

@Lspn: jaha, så jag behöver alltså INTE ha sladd? haha behöver vara säker. Är det nån usb sticka man stoppar i datorn som då connectas till kontrollen så man kör trådlöst eller? för har inte bluetooth

Den jag länka där är trådlös med en sladd du kan koppla på, som du då kör in i datorn.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk

@Lspn: okej, hur lång är sladden? Har några polare som spelar på xbox, kan jag möta dem?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av StolpeN98:

@Lspn: okej, hur lång är sladden? Har några polare som spelar på xbox, kan jag möta dem?

Tyvärr inte, om man Googlar på "FIFA 17 Crossplay" så hittar man bara artiklar om att spelet borde ha det

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av StolpeN98:

@Lspn: okej, hur lång är sladden? Har några polare som spelar på xbox, kan jag möta dem?

Min är 3 meter, tror dom flesta är det. Nej du möter bara PC spelare har jag för mig. Men det är många som lirar på PC så det är inte svårt att hitta matcher och så.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Annars så har du ju denna kontroll, men något dyrare https://www.inet.se/produkt/6605181/microsoft-gamepad-wireles...

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk

You can buy a cheap grey Xbox controller wireless receiver from Ebay http://www.ebay.co.uk/itm/Windows-PC-Wireless-Gaming-Receiver...

Permalänk
Avstängd

Nackdelen med Fifa på datorn är att alla fuskar, seriöst..finns nog extremt få som kör utan fusk..och EA gör inget åt fuskarna..patetiskt.

Ska du lira dessa spel så kör på konsolerna, nästan inget fusk.

Jag läste att man kunde använda samma trainer genom alla Fifa sedan Fifa 09 tror jag...Ospelbart på PC tack vare detta. (Om du nu vill spela online mot andra spelare)

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''