Samsung KS7005 frågor till er som har samma tv

Permalänk
Medlem

Samsung KS7005 frågor till er som har samma tv

Hej köpte en Samsung 60ks7005 i helgen var shit nöjd med svärtan å allt annat men efter några dagars tittande så märkte jag att svärtan har blivit svagare är det nån som har samma problem?

Jag menar hur kan det bli så efter bara några dagars tittande att svärtan ba bli sämre? Har återställt å allt med samma resultat så ja ba undrar för er som äger samma tv har ni haft detta problem? Ok han ni löst detta på nåt sett hjälp?

Jag bytte min tv en lg 60UH770v pga svärtan va för dålig hadde denna nån v men svärtan va så dålig att jag mådde dåligt utav det sen bytte till denna samsung som jag va jätte nöjd i 3-4 dagar hmm

Permalänk
Bildexpert 📺

@Abbe76: Svärtan blir inte sämre. Däremot varierar den med inställningar och ditt beteende. Det finns en lång rad inställningar som påverkar intrycket av svärta. Bakgrundsbelysningen har direkt inverkan. Ju starkare belysning desto mer i ljus i svärtan också. Inställningar som Smart LED påverkar hur panelen släcker ned. Reglaget Ljusstyrka reglerar var i signalomfånget svart ska vara. För högt och allting blir gråare.

Svärtan blir även ljusare i vinkel och sitter du på 30 graders vinkel åt sidan är det dubbelt så mycket ljus som läcker igenom.

Sedan ska vi inte glömma att det också kan bli fel i källan också. TV:n och källan sätter signalomfånget på olika nivåer, något som också i slutändan handlar om inställningar.

Permalänk
Medlem

Alltså det handlar om samma film typ samma video 4k osv tidigare va riktigt fin svärta men nu är allt gråare.. har kollat bildinställningar osv utan resultat samt sitter framgör tvn oxå..

Ska kolla med samsung om de kör nåt jäkla knep för att lura folk osv.. skulle inte bli förvånad