Hittar inte mina digitala PSN spel

Permalänk
Medlem

Hittar inte mina digitala PSN spel

Hallå där. Min storebroder har sålt sitt ps4 och jag har nyligen köpt en ps4. Och då kom han på en smarta idén att jag bara kunde ta hans PSN account för att få tillgång till massor av hans digitala kopior nu när han inte har en konsol längre.

Men när jag gör en ny profil på mitt ps4 och registrerar det jämtemot hans PSN account så hittar jag fortfarande inte de digitala kopiorna i varken biblioteket eller i affären. Hur gör jag för att hitta spelen? Har säkert stirrat mig blind på inställningar i konsollen i flera timmar nu, men blir inte klokare.

Skulle vara uppskattat med lite hjälp, så tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denwen:

Hallå där. Min storebroder har sålt sitt ps4 och jag har nyligen köpt en ps4. Och då kom han på en smarta idén att jag bara kunde ta hans PSN account för att få tillgång till massor av hans digitala kopior nu när han inte har en konsol längre.

Men när jag gör en ny profil på mitt ps4 och registrerar det jämtemot hans PSN account så hittar jag fortfarande inte de digitala kopiorna i varken biblioteket eller i affären. Hur gör jag för att hitta spelen? Har säkert stirrat mig blind på inställningar i konsollen i flera timmar nu, men blir inte klokare.

Skulle vara uppskattat med lite hjälp, så tack på förhand!

Library -> Purchased?

Länken till Library bör du ha på första sidan.

Permalänk
Medlem

Är PS4an aktiverad som primary PS4? Lättare att pyssla med sådant på nätet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@GuuFi: Som jag förklarade så hittar jag inte spelen under bibliotek eller i store?

@Mocka: har redan ställt in den som mitt primära ps4.

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du är på RÄTT Konto när du kollar historiken ?

Lättast är ifall du loggar in på deras webbutik med rätt konto och kollar

https://store.playstation.com/#!/en-se/download/list för sidan om inte direkt länk funkar, logga in och sedan Klicka på ditt nick och välj Download list.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denwen:

@GuuFi: Som jag förklarade så hittar jag inte spelen under bibliotek eller i store?

@Mocka: har redan ställt in den som mitt primära ps4.

Okej, men ser du spelen när du loggar in online på PSN? Då vet du åtminstone att de finns.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9