Köpråd: Headset/Hörlurar - 1000-2000:-

Permalänk
Medlem

Köpråd: Headset/Hörlurar - 1000-2000:-

Hej, som rubriken säger så söker jag nytt headset eftersom min gamla trokännare Sennheiser PC360 är på sin sista vers. Söker liknande passform, gärna Sennheiser men är öppen för andra märken. Kan vara hörlurar + modmic, men ska med i budgeten då.

Spel, musik och liknande
Ljud i liknande kvalite som PC360, eller bättre
Öppen eller halvöppen
Over-ear
Bra passform före ljud, liknande till Sennheiser är ett plus
1000-2000:-

Är lite vilse i hörlursdjungeln, så tack för alla synpunkter och hjälp.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Philips fidelio x2 (Om de kostar kring ~1000:-) + En modmic

Kör denna setup och är mycket nöjd.
*Öppna
*Mycket bekväma
*Låg impedans (Lättdrivna)
*Mycket bra ljud (Svårt att få bättre för ~1000:-)

Har lyssnat på PC360 och tycker Philipsen har mycket bättre ljud, Dock är det personligt förstås

Visa signatur

Intel i7 4770k @ 4,5Ghz | Noctua nh-u14s (2x140mm) | Palit GTX 1070 SJS | Kingston 16GB (2x8GB) CL10 1866Mhz XMP Beast | Evga supernova G2 750w Guld | Fractal design define r4 | Asus Maximus VI Hero | | Benq XL2430T 144 Hz | Acer 24" Predator GN246HL |

Permalänk
Medlem
Skrivet av alsing:

Philips fidelio x2 (Om de kostar kring ~1000:-) + En modmic

Kör denna setup och är mycket nöjd.
*Öppna
*Mycket bekväma
*Låg impedans (Lättdrivna)
*Mycket bra ljud (Svårt att få bättre för ~1000:-)

Har lyssnat på PC360 och tycker Philipsen har mycket bättre ljud, Dock är det personligt förstås

Billigaste Fidelio X2 jag hittar är 1789:-, var dock billigare några veckor sedan. Skulle gärna beställa inom några dagar och tror inte det blir rea på den tiden.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Han lovordar iofs allt.

Betyder ju inte att dom inte är bra men om jag skulle köpa utan att lyssna så skulle jag vilja ha en andra och tredje källa.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Kan tyvärr inte ha slutna hörlurar, just nu är väl Sennheiser G4ME One något jag kollar på.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heatm:

Han lovordar iofs allt.

Betyder ju inte att dom inte är bra men om jag skulle köpa utan att lyssna så skulle jag vilja ha en andra och tredje källa.

Han är förtjust i dom, HardwareCanucks är inte mindre pålitliga än ex Jayz Two Cents. Dessutom kan du köpa dom på öppet köp hos Netonnet, gillar du dom inte bara lämna tillbaks.

Permalänk
Inaktiv

@Србо: "HardwareCanucks är inte mindre pålitliga än ex Jayz Two Cents" Varken av dem är speciellt bra på att recensera hörlurar. Och när det gällde öppet köp, gällde det även vid bruten förpackning?

Permalänk

Rek. DT 770 80 Ohm. Har du inte ett helt kasst ljudkort i datorn kan man överleva med det. Man kan ju givetvis köpa en förstärkare senare med! Sen en ModMic till det. Det är iallafall vad jag skulle rek.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon262058:

@Србо: "HardwareCanucks är inte mindre pålitliga än ex Jayz Two Cents" Varken av dem är speciellt bra på att recensera hörlurar. Och när det gällde öppet köp, gällde det även vid bruten förpackning?

HardwareCanucks är pålitligare och inte dryga som Jay. Sliter du inte sönder förpackningen är det inga problem att returnera lurarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsacAnderssonnn:

Rek. DT 770 80 Ohm. Har du inte ett helt kasst ljudkort i datorn kan man överleva med det. Man kan ju givetvis köpa en förstärkare senare med! Sen en ModMic till det. Det är iallafall vad jag skulle rek.

Är inte de slutna ? Kan inte ha slutna som sagt. Har ännu inte hittat något, sitter med ett gammalt par och börjar lessna. Så alla förslag är välkomna!

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

@JohanFalk: Jag kör precis som många andra Fidelio X2 (till och med på min profilbild...) och är nöjd när det gäller både användning för musik och spel och jag gillar personligen komforten. Har haft dessa lurar på min skalle i säkert 1500+ timmar vid det här laget och det enda jag har att klaga över kvalitetsmässigt är egentligen att de börjat knaka lite lätt, dock inget som stör när de sitter på som de ska. Det jag skulle rekommendera om du går för dessa lurar är dock att inte köra en modmic då det innebär fler kablar hängandes. Kör på en V-MODA BoomPro om du ska ha mikrofon till Fidelio X2 då den kör 3,5mm-kontakt upp i luren via en och samma kabel och kostar dessutom mindre än en modmic.

Edit: Har faktiskt ägt just Sennheiser PC360 G4ME innan jag skaffade Fidelio X2 och känner precis som alsing att Fidelio X2 har det bättre ljudet.

Permalänk
Skrivet av JohanFalk:

Är inte de slutna ? Kan inte ha slutna som sagt. Har ännu inte hittat något, sitter med ett gammalt par och börjar lessna. Så alla förslag är välkomna!

Oj, jo det är dem. Någon specifik anledning till att du vill ha öppna?