Permalänk
Medlem

Parvum R1.0

Dator
Parvum R1.0
i5 6600K
Asus Maximus VIII Gene
4x4 GB Crucial Ballistix Sport
EVGA GTX 1080 FTW
A-Data SSD 250 GB
EVGA 750W G2
Custom sleevade kablar från Pexon PCs

Kylning
EK-Supremacy EVO RED Edition
EK-RAM Monarch X4 RED Edition
4 st EK-RAM Monarch Modules - Black
EK-FC1080 GTX FTW - Nickel
EK-FC1080 GTX FTW Backplate - Black
EK-D5 PWM G2 Motor
Bitspower D5 Mod Top (black)
Bitspower D5 Mod Kit (black)
Bitspower D5 Top Upgrade Kit 100 ml (black)
2x Alphacool NexXxoS ST30 360 mm
Barrow 16 Compression Hard Tube-fittings
Barrow & Bitspower vinklar/förlängare/pluggar
Bitspower Valve
Barrow temperatursensor
6x Scythe Gentle Typhoon 1450 RPM

Besök galleriet här

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

riktigt najs finns så många snygga chassin! kan inte riktigt bestämma mig om jag ska dra jonsbo eller parvum nästa gång

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt! Det syns att du har ansträngt dig!

Permalänk
Medlem

Riktigt stilfullt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Snyggt byggt! Det syns att du har ansträngt dig!

Skrivet av jmeistr:

Riktigt stilfullt!

Tack så mycket.

Skrivet av Adnerhill:

riktigt najs finns så många snygga chassin! kan inte riktigt bestämma mig om jag ska dra jonsbo eller parvum nästa gång

Kan inte tala för Jonsbo, men jag är väldigt nöjd med kvalitén på Parvum. Det enda är väl att det tog två månader att få chassit, och då glömde de skicka med en utav panelerna. Men men, den som väntar på något gott...

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk

Fyfan vad snyggt byggt.
Fläktarna till radiatorerna i botten, drar dom in luft eller ut?
På sista bilden så har du fittings genom "plåten", hur har du lyckats med det? borrat ett hål eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLOUDBURN:

Fyfan vad snyggt byggt.
Fläktarna till radiatorerna i botten, drar dom in luft eller ut?
På sista bilden så har du fittings genom "plåten", hur har du lyckats med det? borrat ett hål eller?

Tack

Fläktarna drar luft genom radiatorn och sen ut genom chassit. Jag har borrat hål och satt passthroughs.

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

Bland mina favoritbyggen helt klart! Nästan porrvarning ju *.*

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk

Damn! I like, 5/5!

Permalänk

@Svurre: Läckert värre! Men hur är ljudnivån? Klarar du av att köra fläktarna på "low" hela tiden?
Tillägg: Du har inga planer på SLI? Eller så mycket plats finns det inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

@Svurre: Läckert värre! Men hur är ljudnivån? Klarar du av att köra fläktarna på "low" hela tiden?
Tillägg: Du har inga planer på SLI? Eller så mycket plats finns det inte?

Tack så mycket

Ljudnivån är riktigt bra. Kan köra både pump och fläktar på lägsta utan att CPU/GPU går över 70 grader. Tror pumpen snurrar i ca 800 rpm och fläktarna i 300 rpm, det är mer eller mindre ljudlöst.

Jag vill köra SLI för utseendets skull, men behöver verkligen inte prestandan... Får se om det är värt 8K.

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Skrivet av Svurre:

Tack så mycket

Ljudnivån är riktigt bra. Kan köra både pump och fläktar på lägsta utan att CPU/GPU går över 70 grader. Tror pumpen snurrar i ca 800 rpm och fläktarna i 300 rpm, det är mer eller mindre ljudlöst.

Jag vill köra SLI för utseendets skull, men behöver verkligen inte prestandan... Får se om det är värt 8K.

Va trevligt. Vet precis hur du känner dig, byggde mitt mATX med mål att köra SLI så det känns som det saknas något.
Men har du tillräckligt med radiatoryta/Plats för mer för att fortsätta köra på "low" med SLI?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Va trevligt. Vet precis hur du känner dig, byggde mitt mATX med mål att köra SLI så det känns som det saknas något.
Men har du tillräckligt med radiatoryta/Plats för mer för att fortsätta köra på "low" med SLI?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det borde jag ha, mm än med något höga temps. Annars räcker det att ställa upp fläktarna på 6-700 rpm och öka pumpen till 2000 rpm så droppar tempsen dramatiskt, utan att datorn låter mycket mer.

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk

@Svurre: Vad är chassiet gjort i? plexiglas?

Visa signatur

CPU: Intel I7 6700k, CPU Kylare: Corsair H100i V2 w/ 2 SP120 Quiet PWM, MOBO: Asus Z170 Pro, RAM: Crucial Ballistix Sport DDR4 16gb White, GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW, PSU: Corsair RM650X, CASE: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeazT_Bonez:

@Svurre: Vad är chassiet gjort i? plexiglas?

Det stämmer! Det är starkare än man kan tro, men visst känner man viss flex.

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

Ah yes powerful red star chassi reminds me of glorious homeland, i rate 5/5 sickles komrade

Permalänk
Medlem

5/5! Vart köpte du lampan någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defjused:

5/5! Vart köpte du lampan någonstans?

Tack

Lampan köpte jag på Mio, men de verkar ha slutat sälja just den modellen.

Den heter märket är PR Home, modellen heter Notice.
http://designhemmet.se/belysning/notice-table-and-wall-rasvar...

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa chassit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Vart kan man köpa chassit?

Sorry för sent svar! Du kan köpa det på http://www.parvumsystems.com.

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

Mumma! Riktigt, riktigt snyggt måste jag säga

Har sneglat på ett R1.0 till mitt nästa bygge. Hur mycket plats har du mellan mid-plate och radiatorerna? Funderar om man måste använda slim radiatorer eller om det kan gå med 40mm radiatorer.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Mumma! Riktigt, riktigt snyggt måste jag säga

Har sneglat på ett R1.0 till mitt nästa bygge. Hur mycket plats har du mellan mid-plate och radiatorerna? Funderar om man måste använda slim radiatorer eller om det kan gå med 40mm radiatorer.

Tackar

Det är totalt 90 mm plats i kammaren. Jag tyckte det var rätt svårt att få till en bra rördragning som det var, och då var mina radiatorer endast 30 mm + fläktar 25 mm.

Det hade nog kanske gått med 40 mm radiator, men då går det defintivt inte att dra "raka rör" mellan passthroughsen och radiatorerna. Kör man med slang istället så spelar det såklart mindre roll.

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svurre:

Tackar

Det är totalt 90 mm plats i kammaren. Jag tyckte det var rätt svårt att få till en bra rördragning som det var, och då var mina radiatorer endast 30 mm + fläktar 25 mm.

Det hade nog kanske gått med 40 mm radiator, men då går det defintivt inte att dra "raka rör" mellan passthroughsen och radiatorerna. Kör man med slang istället så spelar det såklart mindre roll.

Tackar för svaret!
Får ta mig en funderare. Låter som det kan bli svårt med 40mm, det lär vara lättare att komma åt med slim dessutom

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850