Permalänk
Medlem

Marknad för beg. Gaming-laptop

Jag har en ASUS G73Sw som det är dags att sälja av, antingen via annons här eller Blocket/Tradera. Har inte bestämt mig för kanal än.

Men jag undrar vilken efterfrågan som finns på en begagnad gaming-laptop? Vad är rimligt att förvänta sig i pris?

De viktigaste specarna:

  • 17" Skärm

  • Intel Core i7-2630QM

  • NVIDIA GeForce GTX 460M 1.5GB

  • 12 GB RAM

  • 500GB+500GB SATA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silvek:

Jag har en ASUS G73Sw som det är dags att sälja av, antingen via annons här eller Blocket/Tradera. Har inte bestämt mig för kanal än.

Men jag undrar vilken efterfrågan som finns på en begagnad gaming-laptop? Vad är rimligt att förvänta sig i pris?

De viktigaste specarna:

  • 17" Skärm

  • Intel Core i7-2630QM

  • NVIDIA GeForce GTX 460M 1.5GB

  • 12 GB RAM

  • 500GB+500GB SATA

Hej
Skulle säga att marknaden för bärbara gaming datorer är väldigt liten nu och priser har hoppat från stup mer eller mindre när 1000 serien kom ut från Nvidia då man får mycket för pengarna.
Jag skulle säga att med tur kanske 1500-2000kr med lite tur då vanliga bärbara kommer ut med kraftigare grafikkort om jag inte har helt fel.
Tycker att du ska testa Tradera så får du se mer konkret vad folk är villiga att betala.

Mvh PG

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

Oj ja det där är ju inte mycket att hönga i granen idag tyvärr. Särskilt när den säkert väger rätt mycket, är högljudd och dåligt batteri?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Silvek:
1500 kr max.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silvek:

Jag har en ASUS G73Sw som det är dags att sälja av, antingen via annons här eller Blocket/Tradera. Har inte bestämt mig för kanal än.

Men jag undrar vilken efterfrågan som finns på en begagnad gaming-laptop? Vad är rimligt att förvänta sig i pris?

De viktigaste specarna:

  • 17" Skärm

  • Intel Core i7-2630QM

  • NVIDIA GeForce GTX 460M 1.5GB

  • 12 GB RAM

  • 500GB+500GB SATA

Detta är en uppföljning av resultatet, ifall någon går in på tråden och vill ha en referens.

Jag sålde datorn via Tradera för 2850:-

Permalänk
Avstängd

Testa tradera där betalar folk riktiga överpriser.

Permalänk
Medlem

@Silvek:

Sjukt att du fick så mycket. Vart faktiskt lite förvånad över priset.