Blizzard bekräftar Starcraft: Remastered till sommaren 2017

Permalänk
Medlem

Självklart roligt att de väcker liv i en gamal klassiker. Men 2017 hade jag förväntat mig att detta hade sett lite snyggare ut

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag undrar om mina licensnyklar för Star Craft och Brrod Wars kommer att funka....

Gamla SC och BW kommer ju som sagt släppas gratis snart, troligtvis redan denna vecka. Så jag antar att dina licensnycklar kommer bli värdelösa när det händer. Däremot så tror jag inte att du kommer kunna använda licensnycklarna till Starcraft: Remastered, om så hade varit fallet hade nog Blizzard sagt det direkt. Nu har de bara sagt "Pricing and related information on StarCraft: Remastered will be announced at a later date".

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Jag skulle säga nej på den.

"Refractor Engine is a game engine that was designed by Stockholm-based studio Refraction Games, first developed for the video game Codename Eagle, which was released in November 1999. Refraction Games was later bought by Digital Illusions CE, and the engine was used in their flagship first-person shooter title, Battlefield, specifically the first in the series Battlefield 1942"

Jag skulle säga ja:

Skrivet av Kotaku.com:

While Codename Eagle was neither a critical nor commercial success, there was great potential in the game's multiplayer component, which Swedish developers (and Battlefield creators) DICE saw and liked enough to buy the company not long after Eagle's release.

This brought not only the designers behind Codename Eagle's multiplayer onboard, but also the game's engine, the Refractor Engine. While the original iteration was only used for Codename Eagle, the Refractor Engine 2 is what Battlefield 1942 was built on, and saw service through Battlefield 2 and right through to 2006's Battlefield 2142.

Länk

Skrivet av battlefield.wikia.com:

After the completion of Codename Eagle, Refraction began working on another horse racing game, Legacy of Rosemond Hill, and an early version of what was to become Battlefield 1942. The company was later purchased by fellow Swedish developer DICE shortly after Codename Eagle's release in 2000 and the team was absorbed into the company, where they went on to complete both Legacy of Rosemond Hill and Battlefield 1942. Codename Eagle continued to be supported by DICE up to the release of Battlefield 1942, receiving new maps, weapons, and vehicles through several patches released in 2000.

Länk

Refraktion Games hade alltså börjat arbeta på nästa spel eller möjligtvis nästa motor. DICE köpte upp dem, kontoren slogs ihop och samma personer fortsatte sitt arbete med spelet. Hade det inte varit för att det under processen blev ett nytt IP så hade ingen ifrågasatt att 1942 var en uppföljare.

Permalänk
Skrivet av macbang:

Command & conquer tiberian sun

Njä första heter Command & Conquer: Tiberian Dawn, släptes 1995 Har det i orginal någonstans. DET hade jag velat ha i Remasterd

Visa signatur

I7 2600K, Z68XP-UD3-iSSD, 16 Gb Corsair, 2x XFX HD6870 DualFan

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

Skulle vilja ha en remaster från Diablo 2

Skrivet av MiLeS:

Det hade varit något det!

Skrivet av Oneone:

Diablo1,2 och WC2,3 det vore ju mycket coolare men häftigt! hoppas på 21:9 support =P

Skrivet av Laggzor:

ja diablo 2 spelas ju ändå rätt duktigt som det är nu hoppas de ger fan i mechanics och sånt dock.

sen för singleplayer skulle de kanske ha ett option för infinite stash space / muling for de som gillar att plocka på sig saker, så slipper man skaffa plugy / d2se etc

https://esports.yahoo.com/blizzard-interview-000000355.html

Från 15:53 i videon - hoppet lever

Visa signatur

Fractal Design Define Mini || EVGA SuperNOVA G2 550W || Asus Z170M-Plus || Core i5 6600K @ 3.5GHz || Be-Quiet Pure Rock || Asus GeForce GTX 970 Strix OC || Samsung 950 Pro M.2 256GB || Samsung 850 Evo 500GB || Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2666MHz CL16 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av necris:

Det första BF var Codename Eagle, inte 1942.

Skickades från m.sweclockers.com

Really? Aldrig hört talas om. Oh, if so.. I stand corrected

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Really? Aldrig hört talas om. Oh, if so.. I stand corrected

Codename Eagle hör inte till den spelserien och av den simpla anledningen är det inte det första Battlefield.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Självklart roligt att de väcker liv i en gamal klassiker. Men 2017 hade jag förväntat mig att detta hade sett lite snyggare ut

Jag är oerhört glad att man har bevarat spelet som det är och fokuserat mest på att få det så likt originalet som möjligt istället.
Känns mycket lovande att proffsen som provspelat och gett sina synpunkter på spelkänslan är väldigt positiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av necris:

Jag skulle säga ja:

Länk

Länk

Refraktion Games hade alltså börjat arbeta på nästa spel eller möjligtvis nästa motor. DICE köpte upp dem, kontoren slogs ihop och samma personer fortsatte sitt arbete med spelet. Hade det inte varit för att det under processen blev ett nytt IP så hade ingen ifrågasatt att 1942 var en uppföljare.

Så det som krävs är samma dev team och motor? Wooow TF2 CS:S L4D Portal är Half-life 3, 4, 5, 6! Skit jag har väntat helt i onödan

Visa signatur

| Intel Core i7 2600k |Asus P8P67 PRO | Corsair16GB 1600MHz XMS3 | ATi HD6970 CF |

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Som jag sa i förra tråden så är det inte intressant för mig. Spelmekaniken med 12 enheter åt gången är helt för utdaterad! Kan va kul o se proffs spela men själv är det frustrerande!
Att ha koll på EN bas i StarCraft + en arme man skickat ut i StarCraft II är jobbigt. I originalet är det för mycket jobb o inte kul.

Sen var Protoss för starka både i originalet o Brood War. Terran blev bättre i Brood War o Zerg blev brända. Jag kanske testar det men inget jag ser fram emot.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av necris:

Jag skulle säga ja:

Länk
Länk

Refraktion Games hade alltså börjat arbeta på nästa spel eller möjligtvis nästa motor. DICE köpte upp dem, kontoren slogs ihop och samma personer fortsatte sitt arbete med spelet. Hade det inte varit för att det under processen blev ett nytt IP så hade ingen ifrågasatt att 1942 var en uppföljare.

Jag säger fortf nej Vi är ense om historien, jag (och ett par till ovan) ser dock inte att spel automatiskt blir en del av spelserie bara för att det är samma team och motor. Men det är ju kul trivia.

Det finns nog massvis med exempel där utvecklare tagit erfarenhet ifrån något tidigare, utan att det för den delen ska räknas som delar av samma serie. Kanske inte klockrent exempel, men jämför t.ex. Marathon och Halo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Codename Eagle hör inte till den spelserien och av den simpla anledningen är det inte det första Battlefield.

Stämmer bra. Däremot var ju Codename Eagle så jävla fett när man kunde flyga och allt. Alla var helt exalterade på LAN-partyna på den tiden!!

Riktigt grymt spel!

Visa signatur

- Vad heter Ed Sheerans trädgårdsintresserade bror?
- Scott Sheeran

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpose:

Stämmer bra. Däremot var ju Codename Eagle så jävla fett när man kunde flyga och allt. Alla var helt exalterade på LAN-partyna på den tiden!!

Riktigt grymt spel!

Flyga var nog nästan det enda vi gjorde på våra LAN. Planen var ju fruktansvärt lättmanövrerade. =P

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch