Permalänk
Medlem

Mekaniskt tangentbord 60 procent

Här kommer lite bilder på mitt nybyggda tangentbord.
Delarna beställde jag från aliexpress och keycapsen är ducky shine 4 som jag fick av mina barn(sambo) i födelsedagspresent.

Brytarna är blåa Gateron. Varje brytare har sip-sockets monterade för lätt byte av lysdioder.

Escape-knappen har jag gjort själv av en extra cap från ducky-kittet och huvudet från en gundammodell. Den är inget jag använder till vardags då den är otroligt opraktisk.

Kabeln är från 1upkeyboards.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Riktigt najs alltså! har googlat och fram massa skitsidor... har du någon länk till det som du beställde?

Visa signatur

8700k stock, Asus Rog Maximus X Wifi, 32gb Team Delta rgb 3200mhz, Asus Strix 1080ti oc, Samsung Evo 850 500gb, Samsung Evo m.2 960 500gb, EVGA G2 650W, Ekwb custom waterloop.

Permalänk
Permalänk

Woh, riktigt tjusigt! Trevligt med hemmabygge,

Permalänk
Medlem

Snyggt, men jag ser att det inte finns några piltangenter. Hur gör du när du vill använda piltangenter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trimmy:

Snyggt, men jag ser att det inte finns några piltangenter. Hur gör du när du vill använda piltangenter?

Piltangenterna är mappade till t.ex. fn + fyra valfria tangenter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trimmy:

Snyggt, men jag ser att det inte finns några piltangenter. Hur gör du när du vill använda piltangenter?

Skrivet av ågren:

Piltangenterna är mappade till t.ex. fn + fyra valfria tangenter.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har piltangenterna på fn+WASD

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett sånt kit från Alibaba 21:a och det ser ut att komma idag. Ska bli intressant, mitt första customtangentbord:-)

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Visa signatur

| CPU: i7-8700 | GPU: Asus ROG Strix 2080S | RAM: 16GB 3000MHz DDR4 | Mobo: Gigabyte Aorus z370 | Storage: 512GB SSD | 2TB HDD | Chassi: Fractal Define R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trimmy:

Jag beställde ett sånt kit från Alibaba 21:a och det ser ut att komma idag. Ska bli intressant, mitt första customtangentbord:-)

Lycka till!

Skrivet av Kotka:

Riktigt snyggt!

Tack!

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt på att du inte kör ABS keycaps?

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrax:

Hoppas innerligt på att du inte kör ABS keycaps?

tyvärr gör jag ju det, än så länge.

Permalänk
Inaktiv

Oj jäklar! Det var en riktigt skön och häftig tangentbord!
Du bygger ej på beställning?

Permalänk
Medlem