Samsung avtäcker Galaxy S8 och S8+

Permalänk
Melding Plague

Samsung avtäcker Galaxy S8 och S8+

Samsungs Unpacked-evenemang blir arena för lanseringen av de nya flaggskeppstelefonerna Galaxy S8 och S8+, där båda modellerna har nästintill kantlösa bildskärmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer bli kul att se recensioner på dessa lurar men vet inte om jag tappade hakan av det som visades...

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

De kanske mest intressanta för mig är ifall den får UFS 2.1 Dual lane eller inte, det blir troligtvis dealbreakern mellan köp och inte köp!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det inte dags att lämna allt lägre än 4000MAh bakom sig nu?
Titta bara på några av de "alternativa" tillverkarna.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Inaktiv

Ser riktigt bra ut. Tycker att Samsungs telefoner alltid ser lite mer spännande ut för varje år!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som vanligt har de inte tagit säkerheten på allvar.

Telefonenerna ska uppdateras direkt när säkerhetsfixar kommer, något de inte gjort innan och inte nämnde ett ord om. Kasst!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Något som jag kommer sakna är om den inte har IR-blaster. Har en Note 3 nu och jag vill ha något nytt och vill gärna ha en IR-blaster igen. Får ny genom jobbet och har inte så många alternativ.

Är det någon som vet något om just detta? Jag hittar ingen info om att den skulle ha en IR-blaster...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Gäsp åt det mesta. En anledning att uppgradera vore ju om kameran fått ett lyft men då det är samma som S7 känns det inte befogat. Dock fränt med dockan så man kan använda tangentbord och mus till. Kan bli början på ett helt nytt arbetssätt. Många kanske skippar dator/platta helt och endast kör med telefonen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Konsolgrävare

Varför Android 7.0 och inte 7.1.1?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Börjar bli jävligt trött på att de inte släpps i dual-sim format i sverige/europa.

Jag inbillar mig att marknaden är ganska stor, och att många som jag är trött på att ha 2 telefoner.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Något som jag kommer sakna är om den inte har IR-blaster. Har en Note 3 nu och jag vill ha något nytt och vill gärna ha en IR-blaster igen. Får ny genom jobbet och har inte så många alternativ.

Är det någon som vet något om just detta? Jag hittar ingen info om att den skulle ha en IR-blaster...

Samsung verkar tyvärr ha övergett IR-blaster. Varken Note 5 eller s7/edge hade det så tvivlar på att s8 får det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

Varför Android 7.0 och inte 7.1.1?

För att Samsung är alltid efter med mjukvaran..

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk
Medlem

samma format som LG G6 på skärmen? 2:1?

Permalänk
Medlem

Trist att se att de faktiskt väljer att gå på en så pass stor skärm när de lyckas pressa upp skärm till kroppsfärhållandet. 149*68mm är oacceptabelt stort för många användare, däribland jag själv. Att priset är oacceptabelt var allmänt känt, men jag närde ändå förhoppningar om en telefon med mindre yttermått.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Trist att se att de faktiskt väljer att gå på en så pass stor skärm när de lyckas pressa upp skärm till kroppsfärhållandet. 149*68mm är oacceptabelt stort för många användare, däribland jag själv. Att priset är oacceptabelt var allmänt känt, men jag närde ändå förhoppningar om en telefon med mindre yttermått.

Skickades från m.sweclockers.com

Snacka skit. Samsung har gjort ett riktigt bra jobb med att hålla yttermåtten så små som möjligt samtidigt som skärmen blivit mycket större.
Min Honor 8 är 147*71mm, dvs nästan exakt samma som S8, men har bara 5,2" skärm jämfört med 5,8". RIKTIGT BRA JOBBAT SAMSUNG (när de gäller storleken)

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

samma format som LG G6 på skärmen? 2:1?

Nä ännu mer avlång 37/18 eller 2,05:1. Lg har 2880 och s8 har 2960*1440

Permalänk
Medlem

Nu får man tänka på att det här med skärmytan och storleken i tum blir lite missvisande. Det går egentligen inte att jämföra storlek i tum när man jämför olika format. 5,8" i 18:9 är om man nu ska hård-dra det hela inte detsamma som att ha 5,8" i 16:9. Jag skulle ha föredragit 16:9-format eller kanske tom 16:10.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vilken som är starkast, den europeiska modellen eller den amerikanska med Snapdragon 835.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

5,8" är åt skogen för stort och "kantlöst" är epic fail, går ju inte ens att hålla i telefonen utan att handgreppet utgör oavsiktliga tryck/svep.

Permalänk
Medlem

Hoppas den inte brinner i fickan.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Stort hopp från alla som sitter på S6 eller sämre telefoner. Mindre imponerande om man sitter på en S7 Edge t.ex. Men och andra sidan brukar inte hoppen från ett år till ett annat vara så revolutionerande.

Jag gillar den och tycker kameran verkar intressant med. Den slår väl GoPro Hero5 Black om den nu kan spela in video i 4K 60fps. Inte i närheten av att vara lika tålig och smidig, men rätt skönt att slippa bära runt telefon och kamera.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Testpilot

Oh nu blev det tufft - LG6 eller S8+

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Skönt att man äntligen får det bekräftat att mobilen inte växer på bredden utan t.o.m. blir smalare. Må vara en 5,8" men man måste räkna in formatet + att skärmen flyter ut på sidorna.

Permalänk
Medlem

Varför gick de ner från s6:ans 16mp kamera till 12mp med s7:an och stannade där även nu med s8:an?
Verkar i vilket fall som helst vara en vettig telefon även om utveckligen går långsamt framåt och det inte hänt så mycket, bortsett från skärm/kant ration som nu är riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Något som jag kommer sakna är om den inte har IR-blaster. Har en Note 3 nu och jag vill ha något nytt och vill gärna ha en IR-blaster igen. Får ny genom jobbet och har inte så många alternativ.

Är det någon som vet något om just detta? Jag hittar ingen info om att den skulle ha en IR-blaster...

Skaffa en Mate 9(ej pro versionen), den har allt man kan tänka sig

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Oh nu blev det tufft - LG6 eller S8+

Tycker tvärt om, nu blev det lätt. s8 verkar helt klart bättre. Innan var jag tveksam Men nej, det blir ingen för mig. Väntar till Note8.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Något som jag kommer sakna är om den inte har IR-blaster. Har en Note 3 nu och jag vill ha något nytt och vill gärna ha en IR-blaster igen. Får ny genom jobbet och har inte så många alternativ.

Är det någon som vet något om just detta? Jag hittar ingen info om att den skulle ha en IR-blaster...

Tyvärr. Den togs bort redan på s7 edge.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Bixby känns riktigt onödig. Gillar inte utseendet heller, alldeles för hög och smal skärm och de rundande kanterna orsakar jobbiga reflektioner. Rätt små batterier också.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Ful och avlång. Får ont i tummen bara av tanken på att försöka mig på enhandsfattning. Nej S7an fick nog bli den sista samsung jag köper inom överskådlig framtid.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Oh nu blev det tufft - LG6 eller S8+

G6an kommer nog inte kosta 8 tusen