Fredagspanelen 131: Ryzen 5, programmering i skolan och kemikalieskatt

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Det går att trimma på Youtube i efterhand, vilket är gjort! Däremot tar det "ett tag" för tjänsten att hantera, så lär kicka någon gång under kvällen.

Kan rekommendera att Inte redigera i Youtube.
Kvalitén på en redigerad Video är markant nedgraderad, för av någon anledning väljer Youtube att redigera en omkodad version för att sen omkoda den igen.

Till skillnad mot "originalen" som är omkodad 1 gång.

Bara tips, tror inte det är så märkvärt i sånt här, men gjorde tester och ska man göra det på tex spel eller dylikt märks det tydligt;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Hmm. Förstår inte riktigt detta faktiskt.

För det första så skall man tydligen se hatt som något negativt (för det är det jag antar att du alluderar till när du gör ditt bästa i att anstränga dig att försöka pika Mercedesförare )?

För det andra, oavsett hur negativt det är med hatt eller inte (har ingen egentlig åsikt om det, även jag inte är typen som själv använder det), finns det verkligen någon sådan reell korrelation (utanför din fantasi)?

Nu har jag släppt lite av trafikgrejen, men är genuint nyfiken på detta, och hur du tänker (eller missar att göra så)!

Såg faktiskt en brittisk undersökning där röda bilar framförda av män i "hat" hade högst småskade statistik

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Zero Walker:

Kan rekommendera att Inte redigera i Youtube.
Kvalitén på en redigerad Video är markant nedgraderad, för av någon anledning väljer Youtube att redigera en omkodad version för att sen omkoda den igen.

Till skillnad mot "originalen" som är omkodad 1 gång.

Bara tips, tror inte det är så märkvärt i sånt här, men gjorde tester och ska man göra det på tex spel eller dylikt märks det tydligt;P

Youtube sparar inte originalfilen vad jag vet, utan bara olika versioner av den omkodade. Därför blir det svårt för tjänsten att göra en bra klippning, utan landar som du säger i omkodning av redan komprimerat material. Det är såklart inte optimalt, men vi hade inte så mycket val i det här fallet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

Såg faktiskt en brittisk undersökning där röda bilar framförda av män i "hat" hade högst småskade statistik

Har faktiskt funderat på att skaffa en röd liten italiensk sak, men då skall jag absolut inte skaffa hatt - blir så vansinnigt dyra reparationer då!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

@emilakered:

Dom sparar faktiskt original filen, för du kan få ner den (via ett jäkla bök).

Alla omkodade versioner är av original filen, Men alla modifierade via Youtube editor går via en redan omkodad version.
Har ingen aning om varför dom gör så, antagligen för det ska funka som planerat med redigeringen.

Men aa är bara värt att ha i åtanke, var inte ämnat som kritik:)

Permalänk

Jacob

Hej!
vad är det med Emil?
Jacob brukar va så stel
Emil verkar få han o va kul o sympatisk!
Emil är bara bäst!

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem

Hoppas trenden med sända-live-är-coolt dör ut så småningom, jag föredrar de gamla hederliga fredagspanelerna, känns lite mer välplanerade och avslappnade.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

Hoppas trenden med sända-live-är-coolt dör ut så småningom, jag föredrar de gamla hederliga fredagspanelerna, känns lite mer välplanerade och avslappnade.

Jo, det har väl sina fördelar i snabbhet och betydligt lägre produktionskostnader, men tyvärr också till kostnaden av klart lägre produktionskvalitet.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/