Permalänk
Medlem

April april!

Såg denna video i rekommenderat på YT, så jag tänkte, varför inte samla ihop alla aprilskämt vi kan hitta? (teknikrelaterat givetvis)

Permalänk
Medlem

Google Gnome

https://www.youtube.com/watch?v=vNOllWX-2aE

0:50 -> Mind = Blown

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk

Denna video från Linustechtips är nog det sämsta April skämt jag sett, Jag postar den här men rekommenderar ingen att se den, Bara slöseri med tid

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

Den var bara för bra

Permalänk
Medlem

Mja, jag är måttligt road av aprilskämt.
Fyndigheter som håller en viss klass kan jag uppskatta, men ibland ser det ut att övergå i något slags tävling i att vara pinsam. Då ser jag inte riktigt poängen.
Men detta kanske är året då jag ändrar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Denna video från Linustechtips är nog det sämsta April skämt jag sett, Jag postar den här men rekommenderar ingen att se den, Bara slöseri med tid

https://youtu.be/Upv0dAP9OF0

det där var ju riktigt pinsamt..

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem
Skrivet av korbevel:

det där var ju riktigt pinsamt..

Syns tydligt på Like/Dislike baren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Syns tydligt på Like/Dislike baren.

100% Linus's idé också. Hans idéer brukar inte precis vara utav stor succé

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk

@Friterad:

Vet att det är en del som brukar undra vad som är nästa chassi som Fractal Design kommer ut med.
Och det ser ut att bli Fractal Design Fur E, ett chassi som Techreport redan har hunnit recensera.

https://techreport.com/review/31384/fractal-design-fur-e-case...

Mitt egna intryck jag fick av chassiet i deras recension:
För de som älskar katter är den ju ett självklart köp, speciellt eftersom den ser ut att accepteras av andra katter.
Men kanske den även är någonting för de som inte kan skaffa katt som med detta har ett datorchassi som uppfyller två funktioner, som fungerar som både chassi och katt.

Det känns tyvärr ändå som att de har försummat en viktig del här, ljudet.
Alltså, datorchassins begränsningar i allmänhet åsido, kunde man inte ha gjort ett som inte bara ser ut som en katt utan även låter som en?
Hur ska den annars kunna ses som ett rimligt substitut om den varken kan jama eller spinna?
Helt klart en designmiss och någonting som jag gärna ser åtgärdat i nästa chassi i serien.

Sen utseendemässigt ser den ut att kunna leverera en tillfredsställande upplevelse men vi får se om det material som de använt till dess päls kommer kännas autentiskt nog.

TLDR: Tror inte Fur E kommer bli en ren katt-astrof för Fractal Design men samtidigt är jag rädd för att detta kommer bli a swing and a miss för dem.

Permalänk
Medlem

Sega slängde upp det gamla browserspelet 8-Bit Bayonetta på Steam. Hur länge har man inte suttit och väntat på att de ska få tummen ur och fixa Bayonetta på Steam liksom, och så kommer detta? Haha, Sega, jättekul. April april osv.

MEN... folk som gått igenom spelet hittade spår som leder till http://www.sega.com/14111219. En nedräkning? Kanske... en nedräkning till the real thing?

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

Bästa källan: http://wccftech.com/vega-teaser-slides-leak-nda/ xDxDxDxD

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Avstängd

@Friterad:

Fint usb minne försökte hitta denna på ebay och andra ställen men hittar den inte.

Vore coolt att äga en sån usb minne.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv

Är det jag som har blivit äldre eller har skämten blivit sämre? Geforce G-Assistent var dock inte helt kass.

Nå idgs aprilskämt:
Översätt film åt Netflix och tjäna en hacka
http://www.idg.se/2.1085/1.679503/oversatt-film-netflix

Permalänk
Medlem

wccftech's artiklar brukar väl oftast hålla just den här nivån oavsett om det är 1a April eller inte Dom fick i alla fall mig den här gången.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hittade denna på Reddit idag:

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Nå idgs aprilskämt:
Översätt film åt Netflix och tjäna en hacka
http://www.idg.se/2.1085/1.679503/oversatt-film-netflix

Är nog inget skämt. https://thenextweb.com/apps/2017/03/31/netflix-wants-to-pay-y...

Permalänk
Inaktiv

Ok, stämmer. Det blir att leta vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

Visst är det väl samma person som gör rösten till tomten som spelar Harold i tv-serien Person of Interest (Michael Emerson)?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Coolio, det där ska jag spana in Ska tipsa mina nederländska vänner också.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Avstängd

Inet har ändrat om i sin logga??

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Avstängd

Mitt emellan Linus serverbrand och någonting annat, typ...

JoergSpraves toakamera...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tänk om det inte är ett skämt

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@p.jönns: Svar ja.... xD Troligen uppköpta av Apple och kommer bara sälja Mac-tillbehör framöver.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

@DavidtheDoom:

Man vet aldrig

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.jönns:

Inet har ändrat om i sin logga??

Dom har bytt namn till iNet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.jönns:

Inet har ändrat om i sin logga??

Haha! iNet.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305