Permalänk
Medlem

extremt lagg efter bios update!

Tjena! Jag har ett Gigabyte z170x ultra gaming. Och jag updaterade Bios från F20 till F22 för att jag läste nånstans om att de skulle ha bättre Vcore voltage till 7700k auto överklockningen i bios.... och efter det så blir spel helt ospelbara. laggar nå sjukt mycket. Jag har ändrat tillbaka till F20 igen men samma fel. någon som har nån aning om vad som är fel?

Visa signatur

Intel i9 7900x | Asus Rampage VI Extreme | Asus Gtx 1080 Ti Founders edition | Corsair Dominator Platinum ROG edition | 2x Intel 750 Series PCIe 400GB i Raid0 | Corsair MP500 240gb | Corsair Force LE 480gb | Corsair RM1000i | Lian Li PC011 ROG Edition | Dual custom loops | Asus ROG Swift PG348Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snille21:

Tjena! Jag har ett Gigabyte z170x ultra gaming. Och jag updaterade Bios från F20 till F22 för att jag läste nånstans om att de skulle ha bättre Vcore voltage till 7700k auto överklockningen i bios.... och efter det så blir spel helt ospelbara. laggar nå sjukt mycket. Jag har ändrat tillbaka till F20 igen men samma fel. någon som har nån aning om vad som är fel?

Kolla så att du inte har energisparläge på i BIOS. Det kan ställa till det.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

@BrusE: yes har kollat alla inställningar och dom är som dom ska. Men tack för tipset!

Visa signatur

Intel i9 7900x | Asus Rampage VI Extreme | Asus Gtx 1080 Ti Founders edition | Corsair Dominator Platinum ROG edition | 2x Intel 750 Series PCIe 400GB i Raid0 | Corsair MP500 240gb | Corsair Force LE 480gb | Corsair RM1000i | Lian Li PC011 ROG Edition | Dual custom loops | Asus ROG Swift PG348Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snille21:

@BrusE: yes har kollat alla inställningar och dom är som dom ska. Men tack för tipset!

Har du gjort en komplett återställning av BIOS efter att du uppgraderade?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Eftersom du nämner auto klock, har du kollat tempen så den inte är jättehög och processorn throttlar?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Har du gjort en komplett återställning av BIOS efter att du uppgraderade?

Skrivet av ClintBeastwood:

Eftersom du nämner auto klock, har du kollat tempen så den inte är jättehög och processorn throttlar?

jo det har jag gjort. och just nu kör jag orginal inställningar. alltså ingen överklockning.. och jag märker att hela windows går segt. Sen nu testade jag köra Cinebench och förut fick jag runt 960 poäng och nu får jag 560 poäng.. så nånting gör ju att processorn är sjukt slö!

Visa signatur

Intel i9 7900x | Asus Rampage VI Extreme | Asus Gtx 1080 Ti Founders edition | Corsair Dominator Platinum ROG edition | 2x Intel 750 Series PCIe 400GB i Raid0 | Corsair MP500 240gb | Corsair Force LE 480gb | Corsair RM1000i | Lian Li PC011 ROG Edition | Dual custom loops | Asus ROG Swift PG348Q |

Permalänk
Medlem

och tempen går inte över 75c.. nog för att de är ovanligt varmt för att ha vattenkylning.. men 7700k går ju väldigt varmt i jämförelse med 6700k!

Visa signatur

Intel i9 7900x | Asus Rampage VI Extreme | Asus Gtx 1080 Ti Founders edition | Corsair Dominator Platinum ROG edition | 2x Intel 750 Series PCIe 400GB i Raid0 | Corsair MP500 240gb | Corsair Force LE 480gb | Corsair RM1000i | Lian Li PC011 ROG Edition | Dual custom loops | Asus ROG Swift PG348Q |