Fabriksny Ericsson T68

Permalänk
Medlem

Fabriksny Ericsson T68

Har fått tag i en helt oanvänd Ericsson T68 utbytestelefon. Den har det tidiga operativsystemet, alltså inte uppgraderad till T68i. Detta vill jag heller inte göra då jag tycker det är kul att ha den så original som möjligt. Däremot så har jag lagt märke till att den inte har svensk T9. Någon som vet om det går att flasha om den så man får detta?

Anledningen till att jag köpte telefonen är av rent nostalgiska skäl. Jag hade en T68 under många år. Det var i princip min första riktiga mobiltelefon om man bortser från en Nokia 8210 jag hade under en kortare period innan.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Det var härliga tider! Kul att se dessa lurar. Jag har dock ingen aning om det finns någon möjlighet att ordna T9. Det är inte lätt att veta om firmor som låste upp operatörslåsta mobiler har utrustning att ordna detta på äldre/gamla telefoner.

Visa signatur

Spel jag uppskattar: State of Decay 2 │ World of Tanks │ Fallout 4 │ The Settlers - Rise of an Empire gold edition │ Command & Conquer │ Half-Life │ World of Warships │ Sims 3 │ Cities Skylines
I can rest easy knowing that Wolfgang is rotting in hell. Thank you. Did you need anything?

Permalänk
Medlem

Vackert! Hur fick du tag i den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte den på eBay. Han har även fabriksnya T68i. De kostar bara hälften så mycket, antar att det är mer samlarvärde i ursprungliga T68 då det var den sista Ericsson luren.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

tider det där

Visa signatur

| Fractal design ARC | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7-7700K Kaby Lake 4.2 GHz | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 Red 2666MHz | Seagate 500GB | Samsung SSD 250GB + kingston SSD 120GB | Geforce GTX 1060 OC | Scythe Kaze Master Pro 5.25 | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal design Newton R2 650w |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Köpte den på eBay. Han har även fabriksnya T68i. De kostar bara hälften så mycket, antar att det är mer samlarvärde i ursprungliga T68 då det var den sista Ericsson luren.

Har tyvärr ingen koll på flashandet av de här telefonerna, men vilken säljare var detta?

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Har tyvärr ingen koll på flashandet av de här telefonerna, men vilken säljare var detta?

Den här säljaren.

http://www.ebay.co.uk/sch/evinplatform/m.html?_nkw=&_armrs=1&...

Där finns många äldre fabriksnya ericssontelefoner så som T10, T20, T39, mfl. Ofta saknar de dock batteri och kartong, antar att det är för att det är utbytestelefoner. Men det finns även kompletta så som den här T68i.

http://www.ebay.co.uk/itm/CELLULARE-ERICSSON-T68i-ARTIC-BLUE-...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Nu blir man lite nostalgisk! Hade personligen aldrig en T68 då jag var lite för ung för att ha de ekonomiska förutsättningarna/prioriteringarna när det begav sig.

Hittade min gamla K800i för några veckor sedan vid en rensning i garderoben. Provade att ladda den och ta mig tusan, den fungerar. Om man skulle skaffa ett nytt simkort och åka lite tidsmaskin en vecka eller så..

Kan för övrigt konstatera att blixten på K800i fortfarande är den bästa jag upplevt i en mobiltelefon.

Permalänk
Skrivet av znorc:

Nu blir man lite nostalgisk! Hade personligen aldrig en T68 då jag var lite för ung för att ha de ekonomiska förutsättningarna/prioriteringarna när det begav sig.

Hittade min gamla K800i för några veckor sedan vid en rensning i garderoben. Provade att ladda den och ta mig tusan, den fungerar. Om man skulle skaffa ett nytt simkort och åka lite tidsmaskin en vecka eller så..

Kan för övrigt konstatera att blixten på K800i fortfarande är den bästa jag upplevt i en mobiltelefon.

Bästa luren jag haft, eller faktiskt har fortfarande.
Har 2 och en halv kvar, lustiga är att den som är halv saknar bakstycket med kameran fungerar bra att göra allt förutom ta bilder med såklart.
Två andra fungerar tiptop, köpte nya skal för snart 5år sedan för 700kr styck, lite saftigt men original. -ish...
Tråkiga är att jag råkade flasha en av dom med K810i mjukvara för att bli av med TRE branding samt låsa upp den.

Så en är original och kommer förbli det.

Ett problem har jag dock, har inga batterier, dom jag hade är uppsvälda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

@quattro-2.6:

Jag var faktiskt lite förvånad att mitt batteri levde. Det är lite lätt svullet, men jag applicerade rätt tungvinkel, blundade med ena ögat och vågade koppla in den på laddning. Efter en stund började den ta laddning och batteriet håller förvånansvärt bra. Den klarar utan problem 10-15 dagar standby.

Permalänk
Medlem

Lever telefonen fortfarande?
Jag har skaffat mig en t68 och skulle vilja ha den uppgraderad till r8a015, så att det blir till en t68i.
Är det någon som vet hur man ska gå tillväga?

Permalänk
Medlem

Den lever. Har också funderat på att flasha för att få svensk T9 men det har inte blivit av.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorc:

@quattro-2.6:

Jag var faktiskt lite förvånad att mitt batteri levde. Det är lite lätt svullet, men jag applicerade rätt tungvinkel, blundade med ena ögat och vågade koppla in den på laddning. Efter en stund började den ta laddning och batteriet håller förvånansvärt bra. Den klarar utan problem 10-15 dagar standby.

Har 2 st Nokia 3310 som lever än idag.
Fick ha de som leksaker som liten men har kvar de än idag
Hade en av de unger gymnasiet när min Sony Xperia gick sönder för några år sen.
Fick frågan om hur jag kan använda skiten haha

Men inte illa att Gamla mobiler lever än. En touch mobil brukar ju bara hålla 2-5 år med allt slit de får med all anvädning varje dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattlukt:

Lever telefonen fortfarande?
Jag har skaffat mig en t68 och skulle vilja ha den uppgraderad till r8a015, så att det blir till en t68i.
Är det någon som vet hur man ska gå tillväga?

Om jag inte minns fel borde du kunna använda SEMCTool och en sony ericsson comports kabel för att ordna det har du inte tillgång till comport är det här ett alternativ att använda http://www.cellcorner.com/xshp/unlock-phone-codes/5-in-1-crui...

Här finns firmware och SEMCTool
http://www.x-drivers.com/catalog/bios_firmware/mobile_phones/...