Permalänk

Bra ''billigt'' Mekaniskt TKL tangentbord??

Finns det något bra ''billigt'' TKL tangentbord med billigt så menar jag runt 900 elr 1000. RGB Behövs inte och inget tangentbord från Amazon elr liknande sidor jag vill helst köpa i butik. Och det måste inte vara TKL men gärna något som har mindre outline elr som på telefoner ''bezel'' om ni fattar vad jag menar. EDIT: Asså jag menar typ som Corsair K65 och K70 att den inte har någon onödig kant på vänster/höger sida. K70 har jag redan så K65 känns onödigt att köpa.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk

@Boomer112:

Under förra året bestämde jag mig för att, precis som dig, leta efter ett TKL. Jag köpte, och testade, några stycken men fastnade aldrig riktigt för storleken. Istället köpte jag mig ett 60%, vilket jag tycker är helt perfekt.

Åter till ämnet, vad har du för krav på tangentbordet? Måste det vara ISO layout eller kan du tänka dig ANSI? Om du bara vill testa storleken och/eller ANSI så skulle du kunna få köpa mitt Noppoo Spyder Lolita med röda Kailh-brytare, billigt. Det har ett litet skönhetsfel samt keycaps som är lite slitna på vissa bokstäver, men det är inget fel på tangentbordet i sig.

Dold text

Om ISO är det enda alternativet så är ju inte utbudet så väldigt stort, om det måste ligga mellan 900-1000 kr så blir utbudet ytterligare lite mindre. Men CM Storm Quickfire Rapid-i kanske skulle vara något för dig, det ligger i din prisklass i alla fall.

Dold text
Permalänk

Detta tangentbord kanske kan vara något?

Permalänk
Skrivet av Rutger Janåker:

@Boomer112:

Under förra året bestämde jag mig för att, precis som dig, leta efter ett TKL. Jag köpte, och testade, några stycken men fastnade aldrig riktigt för storleken. Istället köpte jag mig ett 60%, vilket jag tycker är helt perfekt.

Åter till ämnet, vad har du för krav på tangentbordet? Måste det vara ISO layout eller kan du tänka dig ANSI? Om du bara vill testa storleken och/eller ANSI så skulle du kunna få köpa mitt Noppoo Spyder Lolita med röda Kailh-brytare, billigt. Det har ett litet skönhetsfel samt keycaps som är lite slitna på vissa bokstäver, men det är inget fel på tangentbordet i sig.

Om ISO är det enda alternativet så är ju inte utbudet så väldigt stort, om det måste ligga mellan 900-1000 kr så blir utbudet ytterligare lite mindre. Men CM Storm Quickfire Rapid-i kanske skulle vara något för dig, det ligger i din prisklass i alla fall.

Ok. Det ska helst vara ISO layout men ANSI går också bra och njae jag vill inte ha ditt Noppoo. Jag skulle hellre köpa CM Storm Quickfire Rapid-i men den finns ju inte i någon butik... Orkar inte vänta tills den blir skickad hem till mig.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Skrivet av Agustavsson:

Detta tangentbord kanske kan vara något?

Japp perfekt! Det får nog bli det elr Teknikmagasinet's Arachnid Recore!

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomer112:

Japp perfekt! Det får nog bli det elr Teknikmagasinet's Arachnid Recore!

Jag har Arachnid tangentborded från teknikmagasinet. Skulle inte rekommendera det förutom att det ser bra ut. Shift och Ctrl knapparna på vänster sida är ibland rätt sega och behövs tryckas ner nästan till botten innan det registreras. Vilket kan vara rätt störigt i spel.

Permalänk
Skrivet av Boomer112:

Ok. Det ska helst vara ISO layout men ANSI går också bra och njae jag vill inte ha ditt Noppoo. Jag skulle hellre köpa CM Storm Quickfire Rapid-i men den finns ju inte i någon butik... Orkar inte vänta tills den blir skickad hem till mig.

MaxGaming har QuickFire Rapid-i i lager i alla fall. De har snabba leveranser, har alltid kommit dagen efter att jag har beställt. Så någon lång väntetid blir det inte. Men om du inte kan vänta ett dygn så är det ju inget alternativ.

Jag tror att QuickFire det är det absolut bästa alternativet i din prisklass sett till vad du får för pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kablash:

Jag har Arachnid tangentborded från teknikmagasinet. Skulle inte rekommendera det förutom att det ser bra ut. Shift och Ctrl knapparna på vänster sida är ibland rätt sega och behövs tryckas ner nästan till botten innan det registreras. Vilket kan vara rätt störigt i spel.

Hmm... ok. Har du den nya Arachnid Recore RGB?? Elr du kanske har Recore red led bara?? Jag undrar det för det kanske inte är samma ''fel'' på någon annan Arachnid.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Skrivet av Rutger Janåker:

MaxGaming har QuickFire Rapid-i i lager i alla fall. De har snabba leveranser, har alltid kommit dagen efter att jag har beställt. Så någon lång väntetid blir det inte. Men om du inte kan vänta ett dygn så är det ju inget alternativ.

Jag tror att QuickFire det är det absolut bästa alternativet i din prisklass sett till vad du får för pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaa jag har hört att MaxGaming har snabba leveranser men inte mitt fel att jag har dåligt tålamod :3 Fick liksom vänta typ över 2 månader för en musmatta från Dustinhome...

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Varför inte Amazon? Vortex Pok3r är absolut mest Tbord för pengarna runt 1300 pix inkl frakt. Aluminium ist för plast.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomer112:

Hmm... ok. Har du den nya Arachnid Recore RGB?? Elr du kanske har Recore red led bara?? Jag undrar det för det kanske inte är samma ''fel'' på någon annan Arachnid.

Har den med bara röda lampor. Så de kan ju vara annorlunda.

Permalänk

@Boomer112:

Ptja, du gör ju som du vill. Om du tycker att det är värt att köpa ett sämre tangentbord för att slippa vänta en dag extra, så tycker jag absolut att du ska göra det. Det är du som ska bli nöjd, ingen annan.

Permalänk

Har själv kört med ett Ozone Strike Battle, m bruna MX-brytare i ca ett år nu, och är löjligt nöjd.

Visa signatur

Citera för svar

Intel Pentium G3258 Anniversary Edition , ASRock B85M BTC - mATX , OCZ ZT SERIES 650 W , G.Skill Ripjaws Red DDR3 1600MHz CL9 2x4GB , Kingston 120GB SSDNow V300 + Intenso SSD 128GB + 256GB , Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II , Thermaltake Versa H15.

Permalänk

Aha visste inte ens att K63 fanns Men som jag skrev ovan så har jag jävligt dåligt tålamod så därför vill jag helst köpa i butik.

Skrivet av Lodisen:

Varför inte Amazon? Vortex Pok3r är absolut mest Tbord för pengarna runt 1300 pix inkl frakt. Aluminium ist för plast.

Jaa Pok3r finns på svenska maxgaming också Jag gillar inte sidor som Tradera, Blocket, Ebay, Amazon och sånt för om man gör fel och inte kollar noga så kan man bli scammed

Skrivet av Kablash:

Har den med bara röda lampor. Så de kan ju vara annorlunda.

Aha ok. Jaa det kanske är typ fixat på dom andra 3 Arachnid's som finns

Skrivet av Rutger Janåker:

@Boomer112:

Ptja, du gör ju som du vill. Om du tycker att det är värt att köpa ett sämre tangentbord för att slippa vänta en dag extra, så tycker jag absolut att du ska göra det. Det är du som ska bli nöjd, ingen annan.

Ja asså det kan ju vara kul med sämre ibland. Jag måste inte ha något för 900/1000kr jag bara undrade om det fanns något bättre än dom jag hittade.

Skrivet av BigSwede74:

Har själv kört med ett Ozone Strike Battle, m bruna MX-brytare i ca ett år nu, och är löjligt nöjd.

Ja ok. Men som jag skrev ovan så har jag jävligt dåligt tålamod så jag orkar inte köpa online.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk

@Boomer112:

Om du inte vill köpa online så får du helt enkelt säga vilka butiker som finns i din stad (och vilka tangentbord de har i lager om de inte har någon hemsida). Mycket lättare att säga vilket tangentbord i en lista som är det bästa köpet när man vet vad man har att jämföra med.

Permalänk
Skrivet av Rutger Janåker:

@Boomer112:

Om du inte vill köpa online så får du helt enkelt säga vilka butiker som finns i din stad (och vilka tangentbord de har i lager om de inte har någon hemsida). Mycket lättare att säga vilket tangentbord i en lista som är det bästa köpet när man vet vad man har att jämföra med.

Jaha ok. Ja asså det finns ju rätt så många butiker här i Uppsala så jag orkar inte hålla på och göra en lista just nu.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem

Kanske Masterkeys S? Efterföljaren till CM Storm Quickfire Rapid-i. Hade ett rapid där led:sen pajjade på två bord, fick till slut Masterkeys S istället vilket är väldigt likt men bättre kvalitet. Gillar det väldigt mycket även om jag kör ett pok3r nu.

Edit: Tänkte inte på prislappen du hade satt, sorry.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Skrivet av wounds:

Kanske Masterkeys S? Efterföljaren till CM Storm Quickfire Rapid-i. Hade ett rapid där led:sen pajjade på två bord, fick till slut Masterkeys S istället vilket är väldigt likt men bättre kvalitet. Gillar det väldigt mycket även om jag kör ett pok3r nu.

Edit: Tänkte inte på prislappen du hade satt, sorry.

Hah priset gör faktiskt inget. Jag har själv tänkt och köpa det men orkar inte vänta tills jag får mer pengar. Jävligt störande när man bara har 1065 och Masterkeys S kostar typ 1400.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk

@Boomer112:

Så, vad köpte du för tangentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomer112:

Hah priset gör faktiskt inget. Jag har själv tänkt och köpa det men orkar inte vänta tills jag får mer pengar. Jävligt störande när man bara har 1065 och Masterkeys S kostar typ 1400.

Egentligen skulle du kunna få köpa mitt. Jag använder det inte längre, det ligger bara i sin kartong. Har bara använt det någon månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Skrivet av Rutger Janåker:

@Boomer112:

Så, vad köpte du för tangentbord?

Fick bli nyaste Arachnid Recore RGB från teknikmagasinet som är TKL. Det funkar bra än så länge.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Skrivet av wounds:

Egentligen skulle du kunna få köpa mitt. Jag använder det inte längre, det ligger bara i sin kartong. Har bara använt det någon månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Njae jag kan köpa det på blackfriday om den är med då.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem

@Boomer112: Lugnt, bara en tanke. Har det gärna som reserv. Man kan aldrig ha för många mekaniska tangentbord. Har ett 60% (pok3r), ett 80% (Masterkeys s) och ett full size (Das Keyboard pro model s). Alla med MX Brown.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk

@wounds Jaha ok! Men exakt man kan aldrig ha för många mekaniska tangentbord. Dom tangentborden som jag har är med MX Blue, MX Red, och det tredje som jag använder nu har Kalih Red.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem

Är du okej med att köpa ett demo-ex så finns detta.

https://www.komplett.se/product/899554/demovaror/datorutrustn...

https://www.komplett.se/product/895783/demovaror/datorutrustn...

Sen finns det nytt med handledsstöd

https://www.komplett.se/product/918929/gaming/gamingmoss-tang...

Edit: Såg att du redan köpt en bräda. Kanske är någon annan som är sugen på ett nytt, så låter det stå kvar.

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Skrivet av KentBrack:

Är du okej med att köpa ett demo-ex så finns detta.

https://www.komplett.se/product/899554/demovaror/datorutrustn...

https://www.komplett.se/product/895783/demovaror/datorutrustn...

Sen finns det nytt med handledsstöd

https://www.komplett.se/product/918929/gaming/gamingmoss-tang...

Edit: Såg att du redan köpt en bräda. Kanske är någon annan som är sugen på ett nytt, så låter det stå kvar.

Joo jag ville ju ha det tangentbordet men jag orkade inte vänta tills jag fick mera pengar till det och jag orkar inte vänta tills den skickas hem till mig heller.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro