Star Wars: Battlefront 2-trailer läcker ut

Permalänk
Melding Plague

Star Wars: Battlefront 2-trailer läcker ut

Kort innan den första trailern för Star Wars: Battlefront 2 var tänkt för allmänheten hittar den ut på webben och visar innehåll som ska vara renderat i själva spelmotorn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Singleplay är ju det man väntat på. Hoppas på en bra kampanj.

Permalänk

Sjukt jävla besviken på Battlefronts multiplayer del var så sjukt arkadigt och tråkigt.

Hoppas detta blir bättre.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Garderoben:

Sjukt jävla besviken på Battlefronts multiplayer del var så sjukt arkadigt och tråkigt.

Hoppas detta blir bättre.

Håller med om att det är arkadigt, men tycker fasen att det var rätt roligt ändå. Kommer alltid tillbaka till det med jämna mellanrum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Sjukt jävla besviken på Battlefronts multiplayer del var så sjukt arkadigt och tråkigt.

Hoppas detta blir bättre.

Har inte alla tidigare battlefronts varit arkadiga de med? Man kan ju inte vänta sig realism från något som heter något med "star wars"

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

"Läcka"

Permalänk
Medlem

Varför betala för marknadsföring för att bygga hype när man kan maila länken till trailern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har inte alla tidigare battlefronts varit arkadiga de med? Man kan ju inte vänta sig realism från något som heter något med "star wars"

Du har uppenbarligen inte spelat de gamla x-wing och tiefighter, riktigt bra och avancerade "simulatorer" (är ju på låtsas i grund).

Sen är väl tanken att battlefront ska vara arkadspel för casual och battlefield mer hardcore?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Du har uppenbarligen inte spelat de gamla x-wing och tiefighter, riktigt bra och avancerade "simulatorer" (är ju på låtsas i grund).

Sen är väl tanken att battlefront ska vara arkadspel för casual och battlefield mer hardcore?

Skickades från m.sweclockers.com

Hur är Battlefield "hardcore"? Missfatta mig inte, jag gillar både battlefront och battlefield, men är det viktigt att fastställa vad som är "hardcore" och "casual"? Är ett casual spel per automatik dåligt och ett hardcore spel per automatik bra?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Du har uppenbarligen inte spelat de gamla x-wing och tiefighter, riktigt bra och avancerade "simulatorer" (är ju på låtsas i grund).

Sen är väl tanken att battlefront ska vara arkadspel för casual och battlefield mer hardcore?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej jag har inte spelat xvinge osv men har spelat i alla fall battlefronts 2 och det är väldigt arkadigt. Och det jag menade med att man inte kan förvänta sig realism i något som har starwars i namnet säger sig ju självt om man sett filmerna. Sen finns det säkert undantag.

Battlefield och battlefronts är båda väldigt arkadiga spel och det har de alltid varit.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nej jag har inte spelat xvinge osv men har spelat i alla fall battlefronts 2 och det är väldigt arkadigt. Och det jag menade med att man inte kan förvänta sig realism i något som har starwars i namnet säger sig ju självt om man sett filmerna.

Som sagt, testa de spelen så får du väldigt "realistisk" rymdstrid. Det är skillnad på arkad och avancerad modell även om båda i grund baseras på science fiction.

Min poäng är att om ett spel görs med konsekventa hanteringar av fysik och det spelets egna uppfinningar så kan det upplevas som en realistisk skildring av det avbildade fiktiva universumet. Battlefront har arkadmoment (ta en snurrande power up och flyg liksom) vilket förtar realismen men även battlefield är fiktion som dock försöker vara mer konsekvent utan arkadiga genvägar. Det upplevs därför mer realistiskt inom spelets värld.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Skrivet av anon196866:

Håller med om att det är arkadigt, men tycker fasen att det var rätt roligt ändå. Kommer alltid tillbaka till det med jämna mellanrum.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Har inte alla tidigare battlefronts varit arkadiga de med? Man kan ju inte vänta sig realism från något som heter något med "star wars"

Har lirat en hel del av dom gamla och där känns det ändå som man fokuserat mera på teamplay.

Hela den här lag känslan är liksom borta. Nu är det bara run and gun imo.

Spelade lite efter release men har inte återkommit, finns inget som lockar mig. Hoppar man in ensam i en match är det hopplöst att få något vettigt gjort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av diddedraker:

Singleplay är ju det man väntat på. Hoppas på en bra kampanj.

Blir det en bra kampanj och ett bra multiplayer läge som inte är söndertrasat till 5 miljoner olika DLCs så blir jag intresserad.

DICE har ju dock aldrig lyckats göra en bra single-player. Eller var 1943 något att hänga i julgranen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Garderoben:

Har lirat en hel del av dom gamla och där känns det ändå som man fokuserat mera på teamplay.

Hela den här lag känslan är liksom borta. Nu är det bara run and gun imo.

Spelade lite efter release men har inte återkommit, finns inget som lockar mig. Hoppar man in ensam i en match är det hopplöst att få något vettigt gjort.

Ja, de gamla spelens gameplay är ju mer arkadiga än det nya. Men rent ingame blir det mindre sammarbete som du säger, nästan obefintligt. På det sättet är det ju "lättare" och mer arkad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jonasies:

Blir det en bra kampanj och ett bra multiplayer läge som inte är söndertrasat till 5 miljoner olika DLCs så blir jag intresserad.

DICE har ju dock aldrig lyckats göra en bra single-player. Eller var 1943 något att hänga i julgranen?

Delar av singleplayer i Battlefield 1 var faktiskt riktigt bra tycker jag. Något att bygga vidare på i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Har lirat en hel del av dom gamla och där känns det ändå som man fokuserat mera på teamplay.

Hela den här lag känslan är liksom borta. Nu är det bara run and gun imo.

Spelade lite efter release men har inte återkommit, finns inget som lockar mig. Hoppar man in ensam i en match är det hopplöst att få något vettigt gjort.

Problemet är inte till största delen spelen i sig, utan folk och spelare av idag. Anledningen till att äldre lagspel känns bättre och mer sammanhållna är för att det till större delen är "det gamla gardet" som fortfarande spelar dem och vet hur man gör det, d.v.s. målinriktat och lagorienterat. Den moderna spelaren är en individualist som antingen inte tid eller ork till att sätta sig in i vad som bör göras, eller helt enkelt inte förstår det. Kombinera det med självupptagenhet och lathet... nej, det blir inte direkt en angenäm spelupplevelse för andra. Dödsmatcher och alla-mot-alla - de är de enda spellägen som finns kvar idag, i praktiken.

Jag har inga större förhoppningar på Battlefront 2, härav. Det första spelet var underhållande en stund, men bristen på lagarbete gjorde det ospelbart, tillsammans med den absurda idén att låsa de bästa vapnen bakom meningslös "grind"till högre nivåer (så till vida inte du förbokade och kunde köpa dig förbi en del utav detta), gjorde att man snabbt lade ner.

Sedan är det ju dessutom EA detta, så den redan knappa spelarbasen kommer snart att delas upp mellan expansioner.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Skrivet av Arditi:

Problemet är inte till största delen spelen i sig, utan folk och spelare av idag. Anledningen till att äldre lagspel känns bättre och mer sammanhållna är för att det till större delen är "det gamla gardet" som fortfarande spelar dem och vet hur man gör det, d.v.s. målinriktat och lagorienterat. Den moderna spelaren är en individualist som antingen inte tid eller ork till att sätta sig in i vad som bör göras, eller helt enkelt inte förstår det. Kombinera det med självupptagenhet och lathet... nej, det blir inte direkt en angenäm spelupplevelse för andra. Dödsmatcher och alla-mot-alla - de är de enda spellägen som finns kvar idag, i praktiken.

Jag har inga större förhoppningar på Battlefront 2, härav. Det första spelet var underhållande en stund, men bristen på lagarbete gjorde det ospelbart, tillsammans med den absurda idén att låsa de bästa vapnen bakom meningslös "grind"till högre nivåer (så till vida inte du förbokade och kunde köpa dig förbi en del utav detta), gjorde att man snabbt lade ner.

Sedan är det ju dessutom EA detta, så den redan knappa spelarbasen kommer snart att delas upp mellan expansioner.

Väl skrivet, du har nog helt rätt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Du har uppenbarligen inte spelat de gamla x-wing och tiefighter, riktigt bra och avancerade "simulatorer" (är ju på låtsas i grund).

Sen är väl tanken att battlefront ska vara arkadspel för casual och battlefield mer hardcore?

Skickades från m.sweclockers.com

Både battlefield och battlefront är arkadspel, även om battlefield som sig har mer invecklad spelmekanik i det. Battlefield är dock inte det minsta realistiskt. Om man vill ha mil-sim på riktigt så är i princip endast Arma som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Både battlefield och battlefront är arkadspel, även om battlefield som sig har mer invecklad spelmekanik i det. Battlefield är dock inte det minsta realistiskt. Om man vill ha mil-sim på riktigt så är i princip endast Arma som gäller.

Red Orchestra 2 är väl också ett spel som kan klassas som mer realistiskt men buggigt spel. Där skjuter man ner sina medspelare av misstag ganska ofta då man inte ser om det är vän eller fiende

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

@jonasies: Vet inte, men det känns som om Disney får bestämma måste det bli bra.
Alternativet är väl att de bara kör de eventen från filmerna och copy pastar lite

Permalänk
Medlem

@Videoapan: Vet inte om mina minnen är glorifierade och att jag är star wars nerd men va inte X-wing/tie fighter väldigt bra för sin tid? Om jag inte mins helt fel så va väl näst intill alla knappar på tangentbordet bundna till någon funktion. Jag hade älskat att få en remake på dessa med moderna spelmotorer.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Blev så otroligt besviken på förra. Fick kanske 8h av underhållning, följt av ilska över season pass (pris) och fullkomlig avsaknad av något djup. Saker som att man inte kliver in i fordonen förstörde så mycket. Naiv som jag är vill jag hoppas på att detta är löst, men förmodligen har man istället lagt fokus på kampanjen.
Låt se.

Permalänk
Medlem

Teamplay har alltid varit "bättre förr". Minns att folk klagade på Unreal Tournament 2004 för "alla nya spelare var så dåliga på teamplay" och det var bättre med veteranerna i Unreal Tournament 2003... Ja ja...

Själv har jag tyvärr inte riktigt tid med ett nytt BF än, men de är iofs ute och teasar rejält tidigt om det nu inte kommer förrän oktober eller så. Hoppas på mer djup och mer content än i förra Battlefront isf.

Permalänk
Medlem

@Arditi Helt rätt, vill man spela lagspel idag får man allt gå med i någon klan eller något.

Permalänk
Medlem

Om vi bara kan få en riktig singleplayer-kampanj den här gången.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Bra Singelplayer, 64 spelare multiplayer, inga missledande game modes och mycket innehåll.

Då klirrar kassan hos mig.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Och där vart en blockad av EA

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Jag tycker EA/Dice borde ge ut kampanjen gratis till Battlefront 1 ägare som tack om man vill lira battlefront 2 multiplayer får man köpa spelet vilket jag tror många kommer göra efter single player.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk

Hoppas ju verkligen att det blir mer av prequel trilogyn, saknade detta i 1:an.. man saknar ju karaktärer som yoda, darth maul etc, hade varit fett, ingen som har ny länk till videon? blockad tyvärr

Permalänk

@Gender Bender: Håller med! Hoppas...