Inte haft mobil på 2 månader - när anländer gamla SMS?

Permalänk

Inte haft mobil på 2 månader - när anländer gamla SMS?

Satte mitt simkort i en ny mobiltelefon idag. Har under dessa två månader fått ett antal SMS som jag behöver läsa, men nu efter ett par timmar av att ha haft den ansluten till nätet så har jag ännu inte fått några.

Någon som vet hur lång tid det kan ta?

Permalänk
Medlem

Giltighetstiden på SMS som inte kan levereras kan variera lite mellan olika operatörer men brukar oftast ligga runt 72h.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Inaktiv

Minns att man kunde ställa in tiden operatören skulle spara SMS på den tiden då man hade en Nokia 3210
Men det var inte så länge som 2 månader. Max 2 veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electricrain:

Satte mitt simkort i en ny mobiltelefon idag. Har under dessa två månader fått ett antal SMS som jag behöver läsa, men nu efter ett par timmar av att ha haft den ansluten till nätet så har jag ännu inte fått några.

Någon som vet hur lång tid det kan ta?

Skrivet av FoxOne:

Giltighetstiden på SMS som inte kan levereras kan variera lite mellan olika operatörer men brukar oftast ligga runt 72h.

Som FoxOne skrev, du kan nog tyvärr glömma de SMS:en
Efter ett visst antal dagar så raderas de från operatörens server, det kommer aldrig gå att få tillbaka dem eller få dem skickade igen, om inte den som skickade SMS:en skickar om texten.

Om något av dem skulle dyka upp så är det nog bara ren tur, men högst osannolikt.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *