Permalänk
Medlem

Uppgradera ramminne?

Hej,

Vet någon datorkunnig om det är möjligt att uppgradera minnet på denna bärbara dator? Jag använder mycket bild och video redigerings program så som Adobe Premiere Pro CC, och jag laggar väldigt mycket. Så jag antar att det är ram jag behöver uppgradera? Tips välkomnas.

Bild på specc:

https://gyazo.com/26486a3cbb247c90f3188d4492d726c5

https://gyazo.com/26486a3cbb247c90f3188d4492d726c5

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken "denna" bärbara? Jag ser inget namn på modellen någonstans. Ja, det bör gå, men för att vara säker behöver åtminstone jag veta vilken dator vi pratar om. Jag vågar inte heller lova att det kommer att hjälpa med de problemen du har med lagg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser jag fel, eller har du seriöst fotograferat skärmen, lagt in kortet i datorn och skärmdumpat kortet?

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Skrivet av JamesBanana:

Ser jag fel, eller har du seriöst fotograferat skärmen, lagt in kortet i datorn och skärmdumpat kortet?

Hahahaha underbart

Inga illa menat, men om man inte vet hur man byter ram så brukar man inte behöva göra de häller

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

@Andreaz1: Hej, vet inte hur man får fram exakta modellen. Trodde specifikationen på datorn skulle ge tillräcklig information för att veta vad som går ha i at.

Om du inte tror ram räcker för att bli av med "lagget" vad rekommenderar du? Trodde det var ett bra kap man köpte (begagnat köp)

Permalänk
Medlem

@GoldenFan: Vet inte varför du får för dig att jag inte kan byta ram på datorn. Syftet med tråden var om det går uppgradera ram till högre/hitta lösningen till problemet med lagg när jag använder video redigerings program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Ser jag fel, eller har du seriöst fotograferat skärmen, lagt in kortet i datorn och skärmdumpat kortet?

Du ser helt rätt bara för att bekräfta

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NameON:

Du ser helt rätt bara för att bekräfta

Haha! Och varför gjorde du det?