Testpilot: Creative Sound BlasterX Katana - en soundbar för din dator

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rektor:

Ser ut som julgransbelysning. 👎

Som tur var kan man stänga av allt ljus. Själv föredrog jag lätt blåaktigt ljus som inte rörde sig. BStördes bara när ljuset rörde sig runt i vågor etc.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Bra recension!
Hur står den sig som USB ljudkort för hörlurar?
Håller den jämnt skägg med typ Xonar U7, eller Xonar essence 2 (tveksamt, men ändå!)?
Sitter och funderar på nytt ljudkort och håller denna bra nivå med top korten, så kan det ju vara värt att titta på denna istället

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Avstängd

En soundbar måste typ ha en subwoofer vid sidan om för att det ska låta bra, annars blir det som ett par vanliga stereo högtalare med uppskalat virtuellt ljud :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomgot:

Tack för en intressant recension!
En fråga, kan man lätt växla mellan Hörlurar och Soundbar? Helt plötsligt är det kväll/natt och man vill ju inte väcka hela huset)
Det är nåt som är lite meckigt för mig med min nuvarande setup.

Jag har setup enligt signaturen, och behöver bara starta Katanan så kopplas headsetet bort. Fungerar kanon.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

Så katanan är ett ljudkort också? Fick inte det intrycket när jag läste artikeln men då förstår jag skillnaden mot alla andra soundbars.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

V2 av denna är på gång men finns inte i lager ännu. Blir nog ett köp så fort den finns nånstans.
Recension
https://www.youtube.com/watch?v=9YdYwHh058I

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Skrivet av rwxr:

V2 av denna är på gång men finns inte i lager ännu. Blir nog ett köp så fort den finns nånstans.
Recension
https://www.youtube.com/watch?v=9YdYwHh058I

Går att köpa på Creatives hemsida. ~Leverans i början på Mars. 3470:- ink frakt.
Ser riktigt nice ut.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Går att köpa på Creatives hemsida. ~Leverans i början på Mars. 3470:- ink frakt.
Ser riktigt nice ut.

Redan köpt och levererad i december Supernöjd!

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Skrivet av rwxr:

Redan köpt och levererad i december Supernöjd!

Nice. Beställde en idag. Jäkligt synd det finns väldigt få av dessa. Hade dom sålts överallt hade dom nog varit en större snackis än vad dom är. Jag hade inte hört talas om denna förrän jag googlat som satan.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Nice. Beställde en idag. Jäkligt synd det finns väldigt få av dessa. Hade dom sålts överallt hade dom nog varit en större snackis än vad dom är. Jag hade inte hört talas om denna förrän jag googlat som satan.

Jag köpte även deras SFXI Gamer hörlurar och dom är jag också väldigt nöjd med förutom att det inte finns någon mute-knapp på dom.

Testade att använda Katanan i discord samtidigt som jag spelade och kompisarna rapporterade att det var kristallklart ljud när jag snackade och inget från spelet hördes hos dom. Har även använt Katanan för videomöten med samma resultat. Riktigt imponerande.

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Skrivet av rwxr:

Jag köpte även deras SFXI Gamer hörlurar och dom är jag också väldigt nöjd med förutom att det inte finns någon mute-knapp på dom.

Testade att använda Katanan i discord samtidigt som jag spelade och kompisarna rapporterade att det var kristallklart ljud när jag snackade och inget från spelet hördes hos dom. Har även använt Katanan för videomöten med samma resultat. Riktigt imponerande.

Jag kollade faktiskt på deras SFXI Theater som va på Sale nu för 1600 Spänn men jag väntar nog lite. Ska koppla in tvn brevid via arc och hade varit nice och kunnat köra lurarna både på Tvn och till datorn. Men jag avvaktar nog lite och kör med mina trådade ett tag och testar först

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb