Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Verkar ju dock inte gå alltför bra hos Nintendo.

Med statistik kan man bevisa allt

Kanske ska ta med lite äldre statistik så man får med Wii som sålde som smör trots sämre hårdvara vilket jag utgår från var poängen.
Och DS för den delen.

Och Switch verkar ju gå bra för dem, men det återstår väl att se hur det slutar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Jag tror dock @anders190 har en poäng. Det är dels en viss prestige i att ha den "bästa" produkten, men också väldigt bra i marknadsföringssyfte.
Och som visades i graferna här ovan så kanske inte Nintendo har bevisat så mycket, trots allt.

Precis, Sony har varit rätt tydliga med att de vill vara den konsolplattform med högst prestanda och bästa specfikationer, se bara på PS3 exempelvis.

Sony kommer inte acceptera att Microsoft drar om, någon reaktion lär komma.

Permalänk
Medlem

Fick ett mail för ett tag sen där det stod att jag skulle få en kupong som fyller på Playstation Store med 100kr då jag handlat för över 500kr i mars och att kupongen ska dyka upp mellan 6-7 april under aviseringar i mitt ps4.
Är det någon mer än jag som väntar på en kupong? Vet inte riktigt var den kommer vara men har inte fått min än

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk

@twonkey: du får den om några dagar, blivit nåt strul. Kommer till din mejl.
tweet

Permalänk
Medlem

Jag köpte en PS4 Pro på lanseringsdagen.
Ej märkt något problem med något spel ännu.

Och nej, jag har inte en 4k TV och inte HDR.
En 8 år gammal 50'' LG Plasma 1080p.

Något jag märkt dock jämnfört med svågerns vanliga PS4 är att min pro är betydligt tystare än hans när man spelar mindre krävande spel.

Men i tunga spel ( FFXV 60fps, Horizon, Nier:Automata etc ) så blir den varm.... fruktansvärt varm.

Efter lite research på nätet så provade jag byta hårddisken mot en SSD disk på test då just PRO modellen drar större nytta av det pga SATA3.
Tyvärr hade jag bara en 120gb disk liggandes men provade iaf med FFXV som har väldigt långa laddningstider.
STOR skillnad kan jag meddela, nästan halverade laddningstiderna! Så blir att införskaffa en 500gb SSD sen istället för den skräpiga 1tb disken som sitter i.

Jag personligen skulle rekommendera PRO modellen även fast man bara kör 1080p exkl HDR...

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

En fråga som ni kanske kan hjälpa mig med.
Går i tankarna att byta upp mig till en ps4, vet någon här ifall buzz och dem tråkade kontrollerna fungerar?
Hittar tyvärr inte någonting om detta.
Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@twonkey: Jag fick min idag 21:04:)

Permalänk
Medlem

@Bloodsbane: kl 18 orkade jag inte vänta längre och köpte ett spel, kl 22 fick jag kupongen. Får använda den till nästa köp

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem

Fyndat något på påskrean? Kom mail om att dem lagt till nya spel, kul om dem skrev vilka.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Beställde en PS 4 slim med extra kontroll på Mediamarkt för det verkade vara en bra pris. Den kostar 2890:-

PS4 Mediamarkt

Är det ett bra pris?

Såg att det fanns version 2 av kontrollen. Vad innebär det och hur vet man vad man får?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Beställde en PS 4 slim med extra kontroll på Mediamarkt för det verkade vara en bra pris. Den kostar 2890:-

PS4 Mediamarkt

Är det ett bra pris?

Såg att det fanns version 2 av kontrollen. Vad innebär det och hur vet man vad man får?

Utan att veta helt säkert, har för mig att man får en "linje" vid touchen med led också. Kanske finns fler skillnader?

Säkert helt ok pris. Finns säkert billigare men också dyrare, värt det enligt mig iallafall.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Utan att veta helt säkert, har för mig att man får en "linje" vid touchen med led också. Kanske finns fler skillnader?

Säkert helt ok pris. Finns säkert billigare men också dyrare, värt det enligt mig iallafall.

Har inte hittat billigare då man ofta måste köpa till en extra kontroll som ändå verkar kosta drygt 500:- Så även om man skulle hitta konsolen för runt 2000:- som den verkar ha kostat ibland så blir det ändå runt 2500:-.

Dock svårt att jämföra på t.ex. prisjakt eftersom det finns så olika paket.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Har inte hittat billigare då man ofta måste köpa till en extra kontroll som ändå verkar kosta drygt 500:- Så även om man skulle hitta konsolen för runt 2000:- som den verkar ha kostat ibland så blir det ändå runt 2500:-.

Dock svårt att jämföra på t.ex. prisjakt eftersom det finns så olika paket.

Oftast inga större skillnader i pris enligt min åsikt på olika ställen så håller mig där jag känner mig trygg (Webhallen.com)

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Får folk sina 10€ vouchers eller? Det där är så dåligt skött från deras sida tycker jag. Själv handlade jag för nästan 1000 SEK i Mars men fick inget mail om att jag skulle få en voucher. Nu är det bara 3 dagar kvar på rean och ingen voucher i sikte.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

@Mocka: har fått mina 100kr, fick även ett mail i mars om att jag var berättigad 100kr då jag köpte horizon. Har du inte fått något mail? Kollat skräppost? Blir lite osäker men gällde erbjudandet alla spel eller bara utvalda titlar?

Permalänk
Medlem

@Pessimismo: Okej, jag ringer dem idag igen. På mitt PSN konto under Notification Settings hade jag bockat av att jag ville ha mail från dem, måste vara det som är problemet. Jag har ett G-mail konto så det borde inte blivit skräppost av det mailet (får alla andra transaktionsmail däremot). Nej det ska ha gällt alla spel och jag förbeställde också Horizon (iofs 28e Feb).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

@Mocka: förbokningar på horizon ingick i det erbjudandet läste jag någonstans. Har också gmail och det kom i primär. Ring dom och hoppas det löser sig.

Permalänk
Medlem

@Pessimismo: Ok, fick det bekräftat nu att eftersom jag inte hade bockat för att jag tar emot mail från Playstation så är det skälet till varför jag inte fick någon kod. Istället kommer jag och alla andra få en notifikation direkt till PS4an under veckan. Påskrean tar slut den 20e så jag hoppas att det blir innan dess.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Bra dokumentär om skapandet utav Horizon: Zero Dawn.

https://www.youtube.com/watch?v=A0eaGRcdwpo

Permalänk
Medlem

nån som har förslag på en bra remote play lösning som är billig, och inte på pc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sputtrik:

nån som har förslag på en bra remote play lösning som är billig, och inte på pc?

Kolla om du kan hitta en begagnad Playstation TV. Borde gå för ett par hundralappar.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Nyligen köpt mig ett PS4 och är supernöjd! Uncharted 4 och Horizon är verkligen fantastiska, ifrågasätter faktiskt mitt PC behov...

Men till min fråga: Var brukar ni köpa begagnade spel? Har inget emot att vänta några månader med att köpa nya spel om man kan spara några hundralappar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sputtrik:

nån som har förslag på en bra remote play lösning som är billig, och inte på pc?

Skrivet av frizzy10:

Kolla om du kan hitta en begagnad Playstation TV. Borde gå för ett par hundralappar.

Begagnat PS Vita fungerar också om du vill ha bärbart.
Eller en ny/nyare Sony Xperia mobil som stödjer remot play, inte så billigt dock men om du kanske behöver/vill ha en ny mobil så finns möjligheten i alla fall

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dcxs:

Nyligen köpt mig ett PS4 och är supernöjd! Uncharted 4 och Horizon är verkligen fantastiska, ifrågasätter faktiskt mitt PC behov...

Men till min fråga: Var brukar ni köpa begagnade spel? Har inget emot att vänta några månader med att köpa nya spel om man kan spara några hundralappar.

Tradera, Blocket, Prisjakt med mera.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Sony har verkligen strulat till det med koderna alltså, herregud!

1. Koderna skulle skickas ut mellan 6-7e April, detta skedde inte och de blev försenade
2. Folk som inte hade mail från Sony ibockat blev utan kod och skulle få en notification förra veckan, blev försenat till denna veckan
3. Notifications är försenade ytterligare en vecka
4. Påsk-rean blev visserligen förlängd som kompensation men bara vissa spel (även om det står alla på bannern)
5. Koden gäller bara denna månaden så folk som får den i slutet på månaden kommer ha blott ett par dagar på sig att köpa ett spel efter att rean är slut

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mega-Dark: jag får kolla efter ett billigt ps vita, jag har köpt ett tillbehör till min mobil nu så jag får ha kvar den ett tag

Permalänk
Medlem

Hallå!

Hur funkar det om jag köpt ett spel i psnstore till min konsol, men vill spela en kväll hos en kompis. Kan jag logga in med mitt account hos honom och spela? Utan att något sabbas på mitt konto hemma?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilket är det bästa frågespelet till PS4 för två spelare eller mer?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Testpilot
Skrivet av K-D][Aramis:

Hallå!

Hur funkar det om jag köpt ett spel i psnstore till min konsol, men vill spela en kväll hos en kompis. Kan jag logga in med mitt account hos honom och spela? Utan att något sabbas på mitt konto hemma?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är bara att logga in med ditt konto så får du tillgång till alla dina spel.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Vilket är det bästa frågespelet till PS4 för två spelare eller mer?

Inte spelat det! Men TRIVIAL PURSUIT kanske

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.