Folder view för sök i Win10

Permalänk

Folder view för sök i Win10

Håller på och bli skogstokig och har testat div registerhack mm för att lösa det utan bestående resultat så nu är ni mitt sista hopp.

Alla kataloger är inställda att i explorer visa innehållet som general items med details view.
Men så fort jag använder sökrutan uppe i högra hörnet så fuckar det ur och innehållet anpassar sig enligt 'Automatic Folder Type Discovery' så bilder/musik/film visas som thumbnails med details anpassade efter filtyp och även om jag ändrar tillbaka till de inställningar jag vill ha så blir det samma sak nästa gång jag söker.

Så är det någon som sitter inne med en lösning på problemet som inte innefattar att byta OS?

Permalänk
Medlem

Kan du förklara bättre vad du försöker göra? Jag kanske missuppfattade dig men testade att;

1. Starta File Explorer
2. Navigera till C:\
3. Söka efter *.LOG
4. By default så var det "Content View" så jag ändrade till Detailed
5. Stängde File Explorer
6. Starta File Explorer
7. Navigera till C:\
8. Sökte efter *.LOG
9. Den kom ihåg och visade resultatet i Detailed View
10. Repeterade steg 5-9 med samma resultat.

Jag kör Windows 10 med senaste builden.

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk

Nej då du har fattat helt rätt. Men för mig skiter det sig vid steg 9 då det inte kommer ihåg mitt val utan kör efter sin grundprincip (Automatic Folder Type Discovery) att ändra view utefter vad som visas. Filmer blir large thumbs, musik blir details view med "musik egenskaper" som årtal, längd, genre o.s.v.
Det funkade som du beskriver förut men något måste ha hänt med nån uppdatering eller nån annan skit som hängt sig men har som jag nämnde testat "allt" utan att det rättas till.

Permalänk
Medlem

Testa att skapa ett nytt användarkonto på din burk och logga in med, så du får en ren profil och se om du kan återskapa problemet där.
Går det inte, så kan du rensa din profil på ditt ord konto. Och får du problemet även där, kanske det är värt att testa en ominstallation.

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk

Nä och krångla med en ominstallation för att få det och funka är det inte värt, då lär jag mig hellre och leva med skiten

Tack för försöket.

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan prova qttabbar för det kan filtrera snarare än söka men det ger även andra funktioner som flikar.
http://qttabbar.sourceforge.net/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spawnstah:

Kan du förklara bättre vad du försöker göra? Jag kanske missuppfattade dig men testade att;

1. Starta File Explorer
2. Navigera till C:\
3. Söka efter *.LOG
4. By default så var det "Content View" så jag ändrade till Detailed
5. Stängde File Explorer
6. Starta File Explorer
7. Navigera till C:\
8. Sökte efter *.LOG
9. Den kom ihåg och visade resultatet i Detailed View
10. Repeterade steg 5-9 med samma resultat.

Jag kör Windows 10 med senaste builden.

Samma här, men byter du vart du söker, ex du går in på c:\program files\ istället och söker där så blir det content igen.
Så den kommer bara ihåg dina val där du ändrat, ex om du sökt i c root och sen ändrat till detailed kommer den ihåg att du ändrat där.
Men inte om du söker någon annan stans.

Tror inte det finns någon "apply to all search type" lr liknande, som "apply to folders" ex.