Permalänk
Medlem

100% CPU efter factory reset

Jag äger en MSI GR72vr 6RE Dominator PRO
I7-6700 HQ med 1070 8G GPU och lite annat

När jag köpte min dator så kort därefter fick jag något problem med någon skript som inte fungerade. Vetefan men datorn har varit lite sådär sedan jag köpte den. Mycket små buggar och errors. Bestämde mig igår för att göra en factory reset på datorn och de felmeddelande jag alltid fick innan har försvunnit helt.

Mitt (enda) problem jag har kvar är att min dator påstår att den använder 100% CPU hela tiden.
Så fort jag använder Dragon Center (ett program som OC din CPU) går den upp i extrema världen.
Typ som att den använder 45% i IDLE.

I vilket fall som, så kollade jag värden efter att spelat lite Diablo 3 med högsta grafik osv.
Det jag tycker är skumt är att Open Hardware Monitor visar bra värden. Visst den OC till över 3100 MZ men 50 grader, 10% load CPU

Är det bara jag eller spelar min dator ett spratt med mig? Tycker bara att om den verkligen tar 100% CPU så borde väl jag känna av det rent prestanda-mässigt? Den funkar ju helt perfekt.

Kolla på mitt screenshot är ni snälla

Permalänk
Vila i frid

Använd "Sysinternals Process Explorer" så ser du mer exakt vad som drar cpu.

Permalänk
Medlem

@hasenfrasen: Tack så mycket för tipset. Är det GG man säger när det visar sig vara "System Idle Process" som tar 100%? L O L

The system idle process means that the computer is doing nothing . If Idle is 100%, then that means the system is 100% at rest. If your computer is slow, there is another reason.