Auto-repetition med tangentbord, hjälp!

Permalänk

Auto-repetition med tangentbord, hjälp!

Så, jag köper en Logitech extreme 3d pro joystick (testar att den funkar), bygger en fin liten låda runt med spår och grejer, sedan pluggar jag åter in den i datorn, jag öppnar xpadder och konfigurerar joysticken så att den blir som en h-shifter, I-I-I. Detta gör att joystickens axlar nu simuleras som 8 knappar istället. Nu sätter jag mig i project cars och bindar gear 1 till number pad 1, gear 2 till number pad 2 osv. Jag går in i ett privat race och försöker starta, och pcars märker inte min fysiskt ilagda växel! Vad jag då tänker är *Kanske upprepas knappen hela tiden vilket gör att växeln inte kan läggas i*...? Så jag går in i hjälpmedel och inaktiverar tangentrepetition (elr vad det nu heter). Startar om datorn, startar manuellt xpadder och verifierar att profilen körs. Jag startar pcars och försöker igen (private race och rebindar knapparna igen). Det funkar inte! Samma sak gör jag i både live for speed och euro truck simulator. Gissa, det funkar ej.

Vad jag tror är mitt problem är att knappen fortfarande repeteras, för när jag startar typ google chrome och lägger i ettans växel så kommer det upp en jävla massa ettor. Alltså har jag inte riktigt lyckats med att inaktivera auto-repetition.

Jag är beredd att göra vad som helst för att få min lilla växelspak att fungera! Jag ber på knä, sweclockers hjälp mig.