Samsung Galaxy S8 slår förbokningsrekord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Otroligt att folk köper Android för mig!

Vad annars finns det? Windows Mobile är trögt, fult och det finns nästintill inget bra stöd för appar. iPhone är förvisso snabbt, snyggt, optimerat och snålt på batteriet. Men det är för låst för mig, och Android är just det jag behöver. Jag tanka hem torrents, jag kan använda mig av särskilda musikappar med stöd för direkt koppling mellan telefonen och en extern AMP&DAC kombination så att man går förbi begränsningarna i Android, jag kan använda ADB för att göra en massa roliga saker utan att roota telefonen, jag kan använda en filhanterare för att hantera allt det interna och en hel del mer.

Dessutom sist jag kollade så funkade inte iPhone särskilt bra med Windows såsom det gör med en Android telefon. Typ att man bara kan drag&drop en massa filer på vilken Android som helst, men det kan man inte med en iPhone med mindre man har iTunes installerat vilket tydligen ska vara skit.

Om jag inte vore så teknikintresserad och kanske hade en Mac osv. från förr så tror jag nog att jag hade köpt en iPhone istället.

Permalänk
Medlem

beslutångest, ska man gå på s8 eller s8+? hur resonerar ni andra som ska köpa någon av dom?

//

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Proffsmoddare

Hämtar förhoppningsvis en S8 på fredag. Har väntat på något vettigt att byta bort min Sony Z2 mot och hoppas jag blir nöjd. Möjligtvis är det väl batteritiden som inte lyckas leverera.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Inaktiv

Har en S6 Edge, mycket nöjd med den då den gör allt jag vill och har en massa annat som jag inte utforskat ännu och antagligen inte kommer att göra, kommer inte att köpa ny telefon förrän det blir någon stor förändring, hade min Samsung Galaxy S2:a inte lagt av så hade jag fortfarande haft kvar den då det inte har utvecklats något uppseväckande på många år, det man oftast ser är små förbättringar på kamera etc.

Hade man uppfunnit fungerande 3D telefonsamtal t.e.x DING köp direkt, men nu så har man ju inga nya koncept eller någon ny teknik alls i dem nya lurarna som kommer, utan bara små förbättringar på redan existerande saker och några nya appar som inte gör något nytt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aki04:

så antal idioter har ökat med 30 procent år 2017? känns tryggt att veta

Din Moto G4 Plus fungerar utan problem, eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Tråkigt att den är gammal om 1år för samsung,kommer 1 uppdatering, sen är den "gamma"l. Nej nästa telefon blir iphone igen.

Mmm, för Apple släpper aldrig nya uppdateringar och telefoner årligen. Alternativt släpper en "ny" modell med en bokstav efter, för massa dyra pengar. /S

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Otroligt att folk köper Android för mig!

Hoppas du är nöjd med ditt konstruktiva och givande inlägg, kompis.

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skog1s:

Alla mina arbetskamrater (som är ett rätt stort gäng) som är totalt off när det gäller teknik och ny hårdvara, och då skall det även tilläggas att inga är som helst intresserade av datorteknik eller mobilteknik!

Alla visste om Note 7 branden! Några trodde det gällde iPhone 7

Så det som hände med Note 7, det rullade ut på alla nyheter, speciellt när den tog fyr på planet.

Sant, det jag menade är att det inte kommer förknippas med S8. Folk har extremt kort minne för sådant. Skulle vara skoj om apple såg mindre försäljning för att folk trodde att det var en iphone som brann

Permalänk
Skrivet av glad_katt:

Mmm, för Apple släpper aldrig nya uppdateringar och telefoner årligen. Alternativt släpper en "ny" modell med en bokstav efter, för massa dyra pengar. /S

Erhm, Om apple ska släppa en iOS uppdatering, så kommer den inte BARA till deras senaste telefon, utan till en väldigt massa modeller samtidigt. till skillnad från samsung som verkar släppa små säkerhets uppdateringar, visst det är inte dumt. Men annars så får man vänta månader eller så kommer en OS uppdatering..

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kevlarheart:

Erhm, Om apple ska släppa en iOS uppdatering, så kommer den inte BARA till deras senaste telefon, utan till en väldigt massa modeller samtidigt. till skillnad från samsung som verkar släppa små säkerhets uppdateringar, visst det är inte dumt. Men annars så får man vänta månader eller så kommer en OS uppdatering..

Synd att valet är mellan android med noll säkerhet och apple med lite mer säkerhet men idiotiska begränsningar som gör användandet av allt utom deras egna program problematiskt.

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Otroligt att folk köper Android för mig!

Jag kör det av samma anledning som jag kör Windows. Jag förstår helt och fullt dom som kör iPhone och Mac.. ibland överväger jag det ajälv - men det går alltid över efter några minuters eftertanke.

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem

Är bra att det finns olika telefoner, surfplattor och datorer, så folk kan välja det som fungerar för dem.
Skulle själv aldrig köpa en Android-telefon/surfplatta, men ser inga problem med att andra köper det.

Skulle alla köpa iPhone, så drivs inte utvecklingen framåt. Det behövs konkurrens...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

beslutångest, ska man gå på s8 eller s8+? hur resonerar ni andra som ska köpa någon av dom?

//

Jag valde S8. Tycker den har perfekt storlek. Stor skärm men fortfarande så smidig att jag kan hantera den med en hand.

Fingeravtrycksläsarens konstiga plats blir heller inte lika påtagligt på den lilla modellen. Når den utan problem. Men när jag Kände på S8+ var den svår att nå.

Och så är den billigare

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Tråkigt att den är gammal om 1år för samsung,kommer 1 uppdatering, sen är den "gamma"l. Nej nästa telefon blir iphone igen.

Japp.

En orsak för mig att inte välja Samsung nästa gång (köpte en S6 till dottern senast med hoppet att en "high end" Samsung skulle få bättre och längre stöd än deras budgetlurar).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Nej, jag får uppdateringar hela tiden till min iPhone 5 som är 3 år gammal..

Samma sak här.

Grymt stor skillnad i både support och i även i kvalitet på appar (absolut bäst på iOS, även om jag tycker systemet/UI i sig är lite tråkigt).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vingtner:

Vad annars finns det? Windows Mobile är trögt, fult och det finns nästintill inget bra stöd för appar.

Tycker det är det snyggaste OS som gjorts, och har ett riktigt bra flyt i systemet. Däremot så är ju apparna den riktigt stora begränsningen och akilleshälen (precis som för de som kör Linux som desktop-OS). Så kan absolut förstå att det går bort för många.

Skrivet av Vingtner:

iPhone är förvisso snabbt, snyggt, optimerat och snålt på batteriet. Men det är för låst för mig,

Håller med om att det är lite väl nedlåst även för min smak. Här tycker jag just att Windows lägger sig på en bra mellannivå med ett säkert ekosystem, men du får fortfarande lov att koppla upp din telefon och föra över filer via USB, etc.

Skrivet av Vingtner:

jag kan använda en filhanterare för att hantera allt det interna och en hel del mer.

Dessutom sist jag kollade så funkade inte iPhone särskilt bra med Windows såsom det gör med en Android telefon. Typ att man bara kan drag&drop en massa filer på vilken Android som helst, men det kan man inte med en iPhone med mindre man har iTunes installerat vilket tydligen ska vara skit.

Om jag inte vore så teknikintresserad och kanske hade en Mac osv. från förr så tror jag nog att jag hade köpt en iPhone istället.

Det har inget med att man använder Windows ihop med iPhone - det har att göra med att iOS inte tillåter det (dumt nog, håller jag helt med om). Även på Mac måste man ha det där förb-nnar dåliga sketna iTunes som är grymt oanvändarvänligt och knöligt (till skillnad från iOS, som även om det kanske är lite tråkigt, som ändå fungerar enkelt och väl).

Tyvärr så har man inte så mycket att välja på. Det är i princip Android eller iOS som finns. Resten är tyvärr mer eller mindre marginella nischsystem.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Synd att valet är mellan android med noll säkerhet och apple med lite mer säkerhet men idiotiska begränsningar som gör användandet av allt utom deras egna program problematiskt.

Kan bara instämma till 100%.

Dåligt med konkurrens och alternativ på marknaden (om man vill ha bra appstöd, och inte bara webbappar).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Tycker det är det snyggaste OS som gjorts, och har ett riktigt bra flyt i systemet. Däremot så är ju apparna den riktigt stora begränsningen och akilleshälen (precis som för de som kör Linux som desktop-OS). Så kan absolut förstå att det går bort för många.

Håller med om att det är lite väl nedlåst även för min smak. Här tycker jag just att Windows lägger sig på en bra mellannivå med ett säkert ekosystem, men du får fortfarande lov att koppla upp din telefon och föra över filer via USB, etc.

Det har inget med att man använder Windows ihop med iPhone - det har att göra med att iOS inte tillåter det (dumt nog, håller jag helt med om). Även på Mac måste man ha det där förb-nnar dåliga sketna iTunes som är grymt oanvändarvänligt och knöligt (till skillnad från iOS, som även om det kanske är lite tråkigt, som ändå fungerar enkelt och väl).

Tyvärr så har man inte så mycket att välja på. Det är i princip Android eller iOS som finns. Resten är tyvärr mer eller mindre marginella nischsystem.

Visa ord. Som sagt, hade jag inte varit så jätteintresserad i teknik osv. hade jag nog satsat helhjärtligt på Mac och iPhone. iTunes, när man väl är låst till det ekosystemet, fungerar jäkla bra på Apples hårdvara. Finns massor av musik och filmer att köpa dessutom i hög kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vingtner:

iTunes, när man väl är låst till det ekosystemet, fungerar jäkla bra på Apples hårdvara. Finns massor av musik och filmer att köpa dessutom i hög kvalitet.

Har även Mac och tycker iTunes är precis lika dumt och knöligt användargränssnitt även där. Inte ett dugg bättre (några få extra integrationer jag fullständigt skiter i).

Gillar mycket med iOS, MacOS och annat som Apple gjort, men iTunes är inte en sådan produkt.

Är ju ren idioti att man inte kan få lova direkt på iOS-enheten använda USB för att enkelt föra över filer (funkar lika enkelt på MacOS som Windows), och att man inte kan få lov att se/komma åt filerna via en vanlig filhanterare (återigen till skillnad från MacOS Finder och Windows Explorer).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/