Permalänk
Avstängd

Datavac ED-500?

Kommer denna doning att fungera här i Sverige om jag köper den från Amazon.co.uk?

Permalänk
Inaktiv

Nu vet jag inte om det följer med någon adapter för strömkabeln, men i England har de samma spänning och nätfrekens på sin elektricitet som här i Norden, men kontakterna ser annorlunda ut.

Således finns en risk att du behöver en sån här UK -> EURO -adapter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon181280:

Nu vet jag inte om det följer med någon adapter för strömkabeln, men i England har de samma spänning och nätfrekens på sin elektricitet som här i Norden, men kontakterna ser annorlunda ut.

Således finns en risk att du behöver en sån här UK -> EURO -adapter.

Finns det någon adapter lätt tillgänglig i Sverige?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mars SSX:

Finns det någon adapter lätt tillgänglig i Sverige?

Självklart. Jag länkade till en finsk nätbutik bara av egen lathet. Hos Clas Ohlson finns t.ex. Reseadapter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon181280:

Självklart. Jag länkade till en finsk nätbutik bara av egen lathet. Hos Clas Ohlson finns t.ex. Reseadapter.

Tack så otroligt mycket. Nu blir det ett innköp!

Permalänk

Hoppas det är okej att jag bumpar denna gamla tråd.

Är också sugen på att investera i en DataVac ED500, men vart blir billigast/bäst att köpa en? Verkar måsta gå via import, tacksam för alla tips.

Permalänk
Skrivet av Glaurunga:

Hoppas det är okej att jag bumpar denna gamla tråd.

Är också sugen på att investera i en DataVac ED500, men vart blir billigast/bäst att köpa en? Verkar måsta gå via import, tacksam för alla tips.

Skickade efter en från ebay innan det var klart. Rätt dyr import + frakt, men det är nog värt det i längden tänker jag!

Permalänk
Skrivet av Glaurunga:

Skickade efter en från ebay innan det var klart. Rätt dyr import + frakt, men det är nog värt det i längden tänker jag!

En sista update ifall det finns fler som är nyfikna på denna produkt.
Fick tips nu i efterhand (då jag var i kontakt med tillverkaren) om att det faktiskt finns en svensk återförsäljare för deras produkter, nämligen http://www.icd.se/index.php?main_page=index&cPath=67_218_279