Permalänk
Medlem

Kraschar när jag startar spelet efter uppdateringen

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Kraschar när jag startar spelet efter uppdateringen

Har du tagit bort alla moddar? Alternativt reparerat spelet? Testa ta bort alla filer som finns i "update" mappen. Eller kanske det rent utav är någon ny version av RNG?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Har du tagit bort alla moddar? Alternativt reparerat spelet? Testa ta bort alla filer som finns i "update" mappen. Eller kanske det rent utav är någon ny version av RNG?

Ja. Försökt allt. Har också uppdaterat drivrutiner men det löste inte heller problemet. Får väl vänta tills de fixar det.

Permalänk

Nu får de sluta ändra spelet... Den nya kameran som finns för artilleri trodde jag betraktades som fusk när man moddat in det tidigare blir ju extremt enkelt att träffa med den i alla fall.

Sedan att man inte kan reta fienderna längre är ju bara tråkigt...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nu får de sluta ändra spelet... Den nya kameran som finns för artilleri trodde jag betraktades som fusk när man moddat in det tidigare blir ju extremt enkelt att träffa med den i alla fall.

Sedan att man inte kan reta fienderna längre är ju bara tråkigt...

Den har aldrig betraktats som fusk, och håller inte med om att den gör det så mycket lättare att träffa fienderna, den gör ju ingenting för din träffsäkerhet.

Det enda kameran gör är att ge dig en lite roligare vy, inte mer inte mindre (Eller ja, om man inte lät sig att sikta bakom vagnen man siktar på så kan det äl hjälpa för att sikta center of mass, men att inte sikta mitt på vagnarna i top-down läget är väl det första man lär sig när man spelar artilleri.

Däremot så är det ju lättare att träffa folk med artilleri denna patchen i och med alla artilleriändringar, men det har ju ingenting med kameran att göra.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Den har aldrig betraktats som fusk, och håller inte med om att den gör det så mycket lättare att träffa fienderna, den gör ju ingenting för din träffsäkerhet.

Det enda kameran gör är att ge dig en lite roligare vy, inte mer inte mindre (Eller ja, om man inte lät sig att sikta bakom vagnen man siktar på så kan det äl hjälpa för att sikta center of mass, men att inte sikta mitt på vagnarna i top-down läget är väl det första man lär sig när man spelar artilleri.

Däremot så är det ju lättare att träffa folk med artilleri denna patchen i och med alla artilleriändringar, men det har ju ingenting med kameran att göra.

Jo men jag anser fortfarande att det gör det lättare att sikta. Se bara på @scienta han använder funktionen för att klara av att träffa.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo men jag anser fortfarande att det gör det lättare att sikta. Se bara på @scienta han använder funktionen för att klara av att träffa.

Även om den vyn gör det enklare att sikta, vad gör det? Både den gamla legala modden och deras nya vy var något som alla hade tillgång till och kunde använda om de ville. Och artilleri har så mycket rng knutet till sig att du har enorm varians som till stor del tar bort effekten av att sikta extra bra.

Hänger dock inte riktigt med på vad det är som gör det extremt mycket enklare att träffa med den nya vyn/gamla modden, själv upplever jag inte någon sådan skillnad. Så av ren nyfikenhet, vad är det den förenklar?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Även om den vyn gör det enklare att sikta, vad gör det? Både den gamla legala modden och deras nya vy var något som alla hade tillgång till och kunde använda om de ville. Och artilleri har så mycket rng knutet till sig att du har enorm varians som till stor del tar bort effekten av att sikta extra bra.

Hänger dock inte riktigt med på vad det är som gör det extremt mycket enklare att träffa med den nya vyn/gamla modden, själv upplever jag inte någon sådan skillnad. Så av ren nyfikenhet, vad är det den förenklar?

Jag kan inte tala för folk som inte klarat av artilleri tidigare, men att man kikar från en vinkel som är mer lik den det skottet kommer ifrån underlättar troligtvis för ovana. Modden har ju funnits för att underlätta för folk inte för att göra det svårare.

Edit det jag tycker är negativt är att det nu är ännu enklare att spela artilleri men samtidigt är det ju kul att man kan irritera de som hatar artilleri ännu mer .

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det nya artilleri siktet är ju katastrof mot modden. Blir till att snabbt ladda ner modden igen. Om man kör invert mouse som jag gör så byter den när man aktiverar arty aim, så inzoomad arty slår av invert mouse.

Samt så fladdar siktet nå outhärdligt och byter vinklar. Om jag inte kan träffa ett mål vill jag veta varför jag inte kan träffa ett mål. Inte att kameran ska byta vinkel så jag ser målet men inte kan träffa det. Kasst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo men jag anser fortfarande att det gör det lättare att sikta. Se bara på @scienta han använder funktionen för att klara av att träffa.

Vafan ska du dra in mig i det här för?

Jag undrar förövrigt fortfarande om de som haft bulldog sedan innan, men ej t71, fick t71 nu efter patchen?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Vafan ska du dra in mig i det här för?

Jag undrar förövrigt fortfarande om de som haft bulldog sedan innan, men ej t71, fick t71 nu efter patchen?

Hade Bulldog innan patchen men fick inte t71, dock fick man en sudd med credits.
Detsamma gällde för LTTB, fick inte LTG:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahlborg:

Hade Bulldog innan patchen men fick inte t71, dock fick man en sudd med credits.
Detsamma gällde för LTTB, fick inte LTG:n.

Ja, det är som väntat. WG är ena jävla svin.

Själv sitter man med ett stort hål i tyska heavy-trädet som inte leder nånstans. Detta är från långt tillbaka, men jag är fortfarande djupt upprörd över att de inte kan fixa det, när man ser folk idag som får tanks (hela tanks eller bara upplåsta) hit och dit efter patcher.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@scienta: Varför skulle du fått en T71 tycker du?

Permalänk
Skrivet av scienta:

Vafan ska du dra in mig i det här för?

Jag undrar förövrigt fortfarande om de som haft bulldog sedan innan, men ej t71, fick t71 nu efter patchen?

Ingen speciell anledning utöver att det var du som tipsade om modden

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag tycker att spelet blev ordentligt mycket tråkigare nu efter patchen... Ser faktiskt inte en enda fördel med någon av förändringarna. Kan mycket väl vara så att detta blev slutet för WoT för min del.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av lethul:

@scienta: Varför skulle du fått en T71 tycker du?

Jag har redan T71. De som hade bulldog fick däremot även T71 (upplåst). Detta är självklart rätt logiskt, det är inte det jag opponerar mig emot.

Poängen är att i andra fall så får spelare tanks eller upplåsningar som ersättning när förändringar görs i träden. Jag sitter dock med ett hål i mitt tyska träd som jag inte kan göra så mycket med.

Pz III/IV ledde förut till VK 36.01 H, men det gjordes om och jag fick då fan ingen ersättning för det. Jag hade uppskattat möjligheten att gå till E50.

Se här:

En rolig grej de lagt till, man kan byta in vissa premiumvagnar för att dra av en slant om man vill köpa en annan. 50% av nyvärdet dras av på tanken som du vill byta in och den summan dras sedan av kostnaden för tanken du vill köpa. Det verkar även fungera för t.ex. T28 Concept, om någon nu tycker att den är värd att offra för en annan premiumtank.

Läs här: https://worldoftanks.eu/en/news/special-offers/trade-in-april...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Patchen som helhet är mycket bra enligt mig efter att ha spelat igår rätt mycket. Den uppenbara fördelen är ju så klart MM, man möter högst 3 st top tier och 5 st mellantier, vilket i sig är en extremt bra förbättring jämnt emot innan. Sedan så balanseras också lagen så att båda har lika antal klasser och att man inte hamnar på samma bana hela tiden.

Arty är som helhet bättre eftersom den gör mindra skada samt att man kan ha max 3 st arty i laget. Däremot är stun jobbigt och frustrerande och i och med bättre accuracy, aim time och bättre splash så kan man inte vara arty safe vare sig man rör på sig eller gömmer sig bakom hus. Lyckligtvis så kan man använda repair/first aid kit flera gånger, och stun är trade off på one shots. Jag skulle önska att de slopade stun helt och hållet eller reducerade det mer, eller till och med tog bort arty/gjorde om det helt. Men MM ändringarna väger så tungt på denna patchen att endast det gör stor skillnad. Det är en stor skillnad att möta 3st tier 10 i en tier 8, jämnfört med att möta 5-7 tier 10 gång efter gång i sina tier 8 vagnar. Inte bara det, nu så kommer MM se till att man är middle tier eller top tier oftare om man har haft ett visst antal spel som bottom tier, och det är superbra.

Igår så kan jag faktiskt säga att jag hade roligt att spela, i varje spel kändes det som att man kunde påverka spelet till högre grad, även fast de vanliga problemen uppstod så som noob team mates och annat trams, men det är helt klart bättre att möta få högre tiers än fler som det var innan. Skillnaden kan också vara psykologisk, känner man att man kan påverka mer så blir det roligare utan att nödvändigtvis göra mer damage eller vinna mer. Igår spelade jag min vk45a väldigt mycket, och 200mm pen räckte gott och väl eftersom minoriteten av tanks man mötte var tier 9 och 10.

Men denna patchen fixar ju två stora problem med spelet, MM samt one-shots av arty och det är ju bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag skulle önska att de slopade stun helt och hållet eller reducerade det mer

Reducera minimumtiden man är stunnad skulle behövas. Är inte rimligt att jag med en BC ska lyckas crippla en heavy tank i 14 sekunder när jag träffar nio meter ifrån och gör noll skada, det är inte rimligt att en scout ska behöva hålla sig tillbaka i 15 sekunder pga cripplad vision range.. Som du säger så innnebär t.ex. fokus, ens av två arty, att en tank riskerar spendera stor del av matchen på halvfart. Ge tanksen chans att inse ett misstag och försöka anpassa sig därefter, ibland räcker inte 30 sekunder till att omplacera sig.

För mig som cancer så tycker jag om stunmekaniken, den får mig att tänka till en extra gång innan man sular iväg då det inte bara handlar om skadan och kills längre utan man måste i större grad ta lagkamraterna och mikrosituationerna i beaktande. Stor skillnad mellan att skjuta på en tank som är aktiv mot en som väntar på att få skjuta, helt beroende på situation.

Jag tror att arty, samt gärna andra klasser, mår bra av ytterligare dimensioner. Ge mig rökridåer, splitter, minor, flares och gas. Ge mig siege mode och shell tracing. Jag sneglar på WoWS samt CoH och förstår inte varför man inte kan ha mer utilities i WoT.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

WG försökte eliminera one-shots, men det fundamentala problemet är att man blir skadad från ovan och man kan inte göra något tillbaka eller skydda sig. Man kan t.ex. använda armor, mobilitet och hinder för att minimera risken att bli träffas av vanliga tanks, men med arty så går det inte såvidare man inte campar hela matchen ellet gömmer sig under en bro...

Permalänk
Medlem

Hahahahahaha, nu jävlar gubbar! https://youtu.be/-ToHWV1uOTc?t=50m

Vaaaagnen förstööörd!

Personligen har jag gärna permanent japanska :3 @Alakai är med mig! Ge oss Girls und Panzer tema!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Usch vad det låter hemskt på svenska. Har de ens använt de rätta "termerna"? Man kan ju undra varför de har ödslat tid på kvinnliga röster, kanske det har något att göra med ämnen man diskuterar i "övrigt" på detta forum? Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Usch vad det låter hemskt på svenska. Har de ens använt de rätta "termerna"? Man kan ju undra varför de har ödslat tid på kvinnliga röster, kanske det har något att göra med ämnen man diskuterar i "övrigt" på detta forum? Vad tror ni?

För att man kan ha en kvinnlig besättning? Ganska konstigt om man har en kvinnlig besättning och så är det nån snubbe som skriker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

@Alakai är med mig! Ge oss Girls und Panzer tema!

Låter som programledarna på gamla barnprogrammen, amoröst igenkännande.
Kör dock lätt på animesiska.

@foxzox7
Don't assume my gender!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Hahahahahaha, nu jävlar gubbar! https://youtu.be/-ToHWV1uOTc?t=50m

Vaaaagnen förstööörd!

Personligen har jag gärna permanent japanska :3 @Alakai är med mig! Ge oss Girls und Panzer tema!

Grymmt ju!! Har alltid stört mig lite på att alla tjejer låtit lite manhäftiga.

Permalänk

@scienta: I would agree as well.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Vad ska jag satsa nästa femcrew på? Har 7 kvar.
Har för STB, 50 B och 30 B.
Rimligast någon av TVP, Leo, CAX eller möjligtvis någon LT. Autos och LT vinner ju mer från många skills, men..
Eller rent av spara inför kommande linjer?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Ok, från 72 till 85% på IS-6 i denna patchen. Tackar för gratis MoE2
Och T34, från 83 till 86% på en match.
EDIT: Hmms, alla MoE ökade. What's up with that? Ser ingenting i patchnotes.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det borde vara svårare att få MOE nu eftersom fler presterar bättre till följd av bättre MM. Kraven för wn8 ändrades dock igår, jag förlorade 200 poäng överlag och omkring 200-300 på mina tanks vilket är synd, men förväntat då folk i regel kommer göra mer damage på tier 8 tanks pga. bättre MM.

Vad jag har fattat med den nya wn8 är att det har standardiserats dvs. en buff för starka tanks och en nerf för svaga, vilket är ett stort skämt då olika tanks har oilka förväntade värden. På min is3 har jag 3000 wn8 med 2k avrage dmg, och på tiger II 2700 wn8 med 1940 dmg och på kv4 2400 wn8 med 1780 dmg, LUL! Det är ju svårare att göra skada med vissa tanks samt assistance dmg och spots jämfört med andra.

Permalänk
Medlem

Verkligen otrolig laganda i detta spel ibland, kolla sista ~5 minuterna...

http://wotreplays.com/site/3569870#overlord-foshizzle81-is-7

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag tycker att det borde vara svårare att få MOE nu eftersom fler presterar bättre till följd av bättre MM. Kraven för wn8 ändrades dock igår, jag förlorade 200 poäng överlag och omkring 200-300 på mina tanks vilket är synd, men förväntat då folk i regel kommer göra mer damage på tier 8 tanks pga. bättre MM.

Vad jag har fattat med den nya wn8 är att det har standardiserats dvs. en buff för starka tanks och en nerf för svaga, vilket är ett stort skämt då olika tanks har oilka förväntade värden. På min is3 har jag 3000 wn8 med 2k avrage dmg, och på tiger II 2700 wn8 med 1940 dmg och på kv4 2400 wn8 med 1780 dmg, LUL! Det är ju svårare att göra skada med vissa tanks samt assistance dmg och spots jämfört med andra.

Du kan inte enbart se på skada när du räknar WN8, du måste även kolla på WR, kills/match och defense points. Sen är WN8 baserad på just den tanken du spelar, alltså jämförs det med andra spelare hur bra du "bör" göra ifrån dig. Anledningen till att du har hög WN8 i din IS-3 är för att det är bland de mest populära tanksen i T8, alltså kör väldigt väldigt många dåliga spelare den tanken och tynger ner den "förväntade" prestationen.