Razer tillkännager den trådlösa spelmusen Lancehead

Permalänk
Melding Plague

Razer tillkännager den trådlösa spelmusen Lancehead

Amerikanska Razer siktar på tronen för bästa trådlösa spelmus och med den senaste skapelsen Lancehead, som dessutom får en trådad syskonmodell.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Perfekt räfflad sida för matlådan. Säkert kabelstrumpa också så den är extra bra.

Permalänk
Master of Overkill

Så laser i trådlösa?
Aldrig i livet jag använder laser.
G900 FTW

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Mycket konstigt val med sensorn. Tveksamt att den PTE sensor dom väljer drar mycket mindre ström än 3389 i trådade versionen. Den är tyngre och har samma batteritid som G900.

Permalänk
Medlem

Ser ut som razers svar på xai/sensei.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Avstängd

Dyr.
Varför har den olika sensorer istället för samma sensor i båda?

Jag bryr mig inte om 16000 dpi. Jag vill ha en mus som inte känns plastig och som inte går sönder efter några månader. Ska ha en slät yta utan räfflor som är lätt att rengöra. Utan LED eller som iaf går att stänga av.

Permalänk
Medlem

Laser sensor konstigt val, hoppas musen är lika bra som g403/g900. Inte för jag någonsin kommer köpa razer tillbehör utan att konkurrensen kan driva ner priset på g403

EDIT: skrev g502 menar såklart g403
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Haha, slå G900 med den sensorn? Lycka till!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Perfekt räfflad sida för matlådan. Säkert kabelstrumpa också så den är extra bra.

Den ser i alla fall lättare ut att rengöra än G900...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Känns som att Logitech har ett ganska säkert grepp om just den trådlösa marknaden just nu. Som tidigare inlägg skriver så är det konstiga val och kombinationer från deras sida. Det enda positiva med det här släppet är väl att priserna kanske går ner något på g900 så man kan införskaffa en inom en snar framtid

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

@AKA_Rappen: G900 fanns tidigare i år hos elgiganten för 999:-

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna koppla in kabeln till Lancehead och köra trådat om så måste/vill? Som man kan göra med Razer Mamba

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Kommer man kunna koppla in kabeln till Lancehead och köra trådat om så måste/vill? Som man kan göra med Razer Mamba

Om man köper en trådlös mus är inte hela poängen att köra trådlöst? Annars köper man väl en (*billigare*) trådad mus?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Så laser i trådlösa?
Aldrig i livet jag använder laser.
G900 FTW

Eh?

Det har funkat tidigare så du får gärna utveckla

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Saken jag ser med denna är att jag har använt logitech g5, g500 samt nu g502

Har testat byta möss, men även om ja kör 800 dpi / 500hz pollingrate så känns det inte alls lika bra.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

@Giuffria: Tänkte mera permanenta prissänkningar, vet att den går ner ibland under diverse reor osv.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

@henkiii: Ja självkart, men om batteriet tar slut mitt då du spelar en viktig runda.. då måste ju det lösas snabbt? Antingen om det går att byta batteri snabbt eller koppla in kabel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha! Själv kör man på vanliga 400 kronors möss för kontorsarbete.... Snacka om att jag inte är en "gamer". 1500 känns mycket för en mus. Men den är säkert jävligt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Laser sensor? Hahaha

Permalänk
Skrivet av rektor:

Jag bryr mig inte om 16000 dpi. Jag vill ha en mus som inte känns plastig och som inte går sönder efter några månader. Ska ha en slät yta utan räfflor som är lätt att rengöra. Utan LED eller som iaf går att stänga av.

Då är inte Razer för dig

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloodstainer:

Då är inte Razer för dig

Mm, när jag läst recensioner om Razer möss så tycks det vara många som klagar på att snabbt går sönder.
När jag känt på en Razer så jag fått intrycket av att den känns väldigt plastig, billig och lågkvalitet, jag har inte fått intrycket av hög kvalitet.

Så Razer verkar inte vara för mig, men vet inte om något annat heller är det.
Alla möss verkar vara rätt taskigt bygga, i små mått för tolvåriga pojkar med massa LED och bling.
Vid recensioner så läser jag ofta om buggar, att musen inte hänger med, att scrollhjulet scrollar av sig själv, att musen tappar medvetandet och behöver pluggas in och ut för att funka igen, etc.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Mm, när jag läst recensioner om Razer möss så tycks det vara många som klagar på att snabbt går sönder.
När jag känt på en Razer så jag fått intrycket av att den känns väldigt plastig, billig och lågkvalitet, jag har inte fått intrycket av hög kvalitet.

Så Razer verkar inte vara för mig, men vet inte om något annat heller är det.
Alla möss verkar vara rätt taskigt bygga, i små mått för tolvåriga pojkar med massa LED och bling.
Vid recensioner så läser jag ofta om buggar, att musen inte hänger med, att scrollhjulet scrollar av sig själv, att musen tappar medvetandet och behöver pluggas in och ut för att funka igen, etc.

Jag håller mig till Corsair och Logitech. Tycker också Razer känns plastigt

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X