Permalänk

Hur sälja Xbox one

Hej alla! Ska sälja sonens Xbox one men har bara kopplat ur det... Om jag raderar tillhörande xbox-konto kommer det att fungera för någon annan att använda konsolen då eller måste jag koppla in den igen och återställa till fabriksinställningarna ?

Hur fungerar spelen att sälja separat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liselotte:

Hej alla! Ska sälja sonens Xbox one men har bara kopplat ur det... Om jag raderar tillhörande xbox-konto kommer det att fungera för någon annan att använda konsolen då eller måste jag koppla in den igen och återställa till fabriksinställningarna ?

Hur fungerar spelen att sälja separat?

Att radera alla eventuella konton och göra en fabriksåterställning är att rekommendera. Gör man inte det kan nästa ägare komma åt personuppgifter och i värsta fall handla upp en massa pengar om något betalkort är kopplat till kontot.

En fabriksåterställning påverkar inte funktionaliteten på något sätt annat än att nästa ägare måste genomföra den initiala installationen där man ställer in datum, tid m.m.

Är det fysiska spel du talar om så är de inte knutna till varken konsol eller konto på något sätt så det går bra att sälja dem separat. Om det däremot rör sig om digitala spel som köpts och laddats ner via konsolen är de låsta till användarkontot och det enda sättet att överföra den typen av spel till någon annan är att helt enkelt lämna över tillgång till kontot.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz