Uppgradering av gammalt grafikkort till ett "nytt" gammalt grafikkort?

Permalänk

Uppgradering av gammalt grafikkort till ett "nytt" gammalt grafikkort?

Jag sitter idag med en burk med en i7 2600k, GTX 570 samt 8Gb RAM som minst sagt har några år på nacken. Jag spelar inte jättemycket men har tidigare tyckt att det mesta funkar skapligt upp till 1920x1080 på ~medium-inställningar. Men nu känner jag att det verkligen skulle behövas uppgraderas men jag har tyvärr inte speciellt mycket pengar just nu då jag studerar på heltid.

Jag skulle nog helst vilja uppgradera till ett Radeon 480 8gb men har insett att även dessa ligger lite för högt i pris för mig. Finns det något lite "nyare" grafikkort att köpa runt 1000:- (begagnat) som skulle ge en märkbar prestandaökning mot det gamla GTX 570:t som jag sitter med idag?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

@Thor:
Tackar, men jag såg att båda dessa var sålda samt att budgivningen slutade på ~2000:- så jag får nog sikta in mig på något äldre grejjor.

Permalänk

Köpte själv ett 970 för 1200kr, riktigt bra kort fortfarande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk

Ett 290(x) borde gå utmärkt att få för den budgeten.

Permalänk

Som tidigare skrev så skulle jag också rekomendera ett 290x, du kan hitta säljare som säljer för exakta tusenlappen. Riktigt bra prestanda per krona och kommer ge dig ett bra lyft från ett GTX 570.

Du kan också hitta ett 780 för 800kr, dock lite sämre prestanda, men om du gillar Nvidia så är det ett annat alternativ!

Permalänk
Medlem

280x duger alldeles utmärkt för dina behov, kostar ~600!