Förbannat trött på detta nu när jag ska spela BF1 hjälp :(

Permalänk
Avstängd

Förbannat trött på detta nu när jag ska spela BF1 hjälp :(

Tjena! jag har haft under en lång tid problem när jag spelar BF1 multiplayer. Jag upplever att det hackar till ibland när jag springer eller när det händer mycket saker på en gång som typ explosioner samt att jag springer samtidigt det är svårt att förklara men detta uppstår när det händer som mest i spelet och detta kallas för rubber banding när det uppstår att det blir små hack i spelet va?

Min hårdvara jag har står i signaturen samt internet är ett Com Hem 100/10 Mbit med router - Netgear CG3700.
har både stängt av det trådlösa i routern utan någon som helst förändring och av och på UPNP och har testat olika drivrutiner för moderkortets lan men blev ingen förändring och jag kör med nyaste intel gigabit lan drivers från intel nu och detta problem har jag endast bara i BF1 då jag aldrig har märkt av detta alls i andra spel jag spelar som tex GTA 5, CSGO, ghost recon wildlands, the crew m.m. Detta är just bara i BF1 som problemet finns. Bör jag ringa till comhem och ta detta med dom? tycker ju igentligen inte det ska behövas då jag får ut 100Mbit ner och upp 11. Snälla hjälp mig lösa mitt problem är ni jätte snälla, gulliga

Mvh: Gamerfreak87

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerfreak87:

Tjena! jag har haft under en lång tid problem när jag spelar BF1 multiplayer. Jag upplever att det hackar till ibland när jag springer eller när det händer mycket saker på en gång som typ explosioner samt att jag springer samtidigt det är svårt att förklara men detta uppstår när det händer som mest i spelet och detta kallas för rubber banding när det uppstår att det blir små hack i spelet va?

Min hårdvara jag har står i signaturen samt internet är ett Com Hem 100/10 Mbit med router - Netgear CG3700.
har både stängt av det trådlösa i routern utan någon som helst förändring och av och på UPNP och har testat olika drivrutiner för moderkortets lan men blev ingen förändring och jag kör med nyaste intel gigabit lan drivers från intel nu och detta problem har jag endast bara i BF1 då jag aldrig har märkt av detta alls i andra spel jag spelar som tex GTA 5, CSGO, ghost recon wildlands, the crew m.m. Detta är just bara i BF1 som problemet finns. Bör jag ringa till comhem och ta detta med dom? tycker ju igentligen inte det ska behövas då jag får ut 100Mbit ner och upp 11. Snälla hjälp mig lösa mitt problem är ni jätte snälla, gulliga

Mvh: Gamerfreak87

Rubberbanding är när din gubbe flyttas tillbaka när du går hela tiden frammåt då clienten misslyckas med uppdatera sin position med server, små hack skulle nog kunna vara stuttering istället, vad har du för temperaturer när du spelar?

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paontuus:

Rubberbanding är när din gubbe flyttas tillbaka när du går hela tiden frammåt då clienten misslyckas med uppdatera sin position med server, små hack skulle nog kunna vara stuttering istället, vad har du för temperaturer när du spelar?

okej stuttering är det isf :/ grafikkortet ligger på 66 som högst och cpun mellan 50 till 60. Så jag vette fan? :/
grafikkortet är helt nytt och hade detta problemet med mitt tidigare amd kort med och nu har jag bytt till nvidia gtx 1080 från asus.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

Hur högt har du klockat din 4790K? Är det 4,6GHz?

Hur ser CPU användningen ut i % när du spelar BF1?

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeig:

Hur högt har du klockat din 4790K? Är det 4,6GHz?

Hur ser CPU användningen ut i % när du spelar BF1?

MVH

4.5ghz. Hmm ser jag detta i aktivitets hanteraren?
jag tar kort på detta och lägger upp här och återkommer då.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem i höstas, men det hade inget att göra med min uppkoppling. För mig uppstod det irriterande stutters var femte sekund ungefär. Jag löste problemet genom att reparera spelet i origin och ta bort min settings mapp med profiler.

användare/dokument/battlefield 1/settings

Edit: Dåvarande system 6700K + GTX 1080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jmeistr:

Hade liknande problem i höstas, men det hade inget att göra med min uppkoppling. För mig uppstod det irriterande stutters var femte sekund ungefär. Jag löste problemet genom att reparera spelet i origin och ta bort min settings mapp med profiler.

användare/dokument/battlefield 1/settings

Edit: Dåvarande system 6700K + GTX 1080

vad är det för settings mapp med profiler? vad händer i spelet om du liksom tar bort profil mappen? dvs vad gör profil mappen för spelet?

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

@gamerfreak87: Den mappen innehåller alla inställningar för grafik, ljud etc. En ny mapp skapas nästa gång du startar spelet igen. Var en vän som tipsade mig om denna lösning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jmeistr:

@gamerfreak87: Den mappen innehåller alla inställningar för grafik, ljud etc. En ny mapp skapas nästa gång du startar spelet igen. Var en vän som tipsade mig om denna lösning.

http://i.imgur.com/R0cRNE6.jpg

jo jag har varit inne och sett den mappen och det finns dom filer för mig med som du visar men grejen är ju det att jag vill köra på ultra i spelet och tar man bort den mappen så ändras alla grafik inställningar som du sa och vilket leder till att det kommer inte hjälpa? jag har ju liksom dator som klarar av spelet på ultra och internet som är 100mbit ? :/

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

@gamerfreak87: Bara att ändra tillbaka senare, allt ställs om till standard inget mer än så.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jmeistr:

@gamerfreak87: Bara att ändra tillbaka senare, allt ställs om till standard inget mer än så.

du menar alltså att det skulle hjälpa att få bort stutteringen om man tar bort den mappen och reparerar spelet och sen ändrar tillbaka till ultra?

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerfreak87:

Tjena! jag har haft under en lång tid problem när jag spelar BF1 multiplayer. Jag upplever att det hackar till ibland när jag springer eller när det händer mycket saker på en gång som typ explosioner samt att jag springer samtidigt det är svårt att förklara men detta uppstår när det händer som mest i spelet och detta kallas för rubber banding när det uppstår att det blir små hack i spelet va?

Min hårdvara jag har står i signaturen samt internet är ett Com Hem 100/10 Mbit med router - Netgear CG3700.
har både stängt av det trådlösa i routern utan någon som helst förändring och av och på UPNP och har testat olika drivrutiner för moderkortets lan men blev ingen förändring och jag kör med nyaste intel gigabit lan drivers från intel nu och detta problem har jag endast bara i BF1 då jag aldrig har märkt av detta alls i andra spel jag spelar som tex GTA 5, CSGO, ghost recon wildlands, the crew m.m. Detta är just bara i BF1 som problemet finns. Bör jag ringa till comhem och ta detta med dom? tycker ju igentligen inte det ska behövas då jag får ut 100Mbit ner och upp 11. Snälla hjälp mig lösa mitt problem är ni jätte snälla, gulliga

Mvh: Gamerfreak87

Detta modem har jag också haft problem med. Fråga kundtjänst om du kan byta ut det mot deras vita modem (minns ej modellbeteckning).

EDIT:

Tillverkare: SagemCom
Modell: WiFi Hub C1

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem

@gamerfreak87: Precis. Du kan testa ta bort mappen först, då jag tror det löser sig med detta.

Permalänk
Medlem

Har du kollat i task managern hur mycket ram som används? Ser att du kör med 8gb i din profil. Kör du 2560x1440? När jag kollar på min rigg ligger jag strax över 8gb i BF 1 3440x1440. Prova med 16gb och se om det hjälper.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kyro2:

Har du kollat i task managern hur mycket ram som används? Ser att du kör med 8gb i din profil. Kör du 2560x1440? När jag kollar på min rigg ligger jag strax över 8gb i BF 1 3440x1440. Prova med 16gb och se om det hjälper.

har funderar på det också länge om det är minnet som spökar då spelet kräver 16GB och inte bara 8GB :/ kan kolla hur mycket minne det tar då jag kör på 1440p skärm 144hz.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jmeistr:

@gamerfreak87: Precis. Du kan testa ta bort mappen först, då jag tror det löser sig med detta.

ska ta och testa detta först, återkommer

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pusher:

Detta modem har jag också haft problem med. Fråga kundtjänst om du kan byta ut det mot deras vita modem (minns ej modellbeteckning).

EDIT:

Tillverkare: SagemCom
Modell: WiFi Hub C1

jaså säger du det? :/ har du alltså haft denna router och fick byta upp dig? löste sig problemet då? rätt sjukt då inga andra spel har jag några problem med :/

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeig:

Hur högt har du klockat din 4790K? Är det 4,6GHz?

Hur ser CPU användningen ut i % när du spelar BF1?

MVH

såhär ser det ut när jag körde en runda BF1

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerfreak87:

har funderar på det också länge om det är minnet som spökar då spelet kräver 16GB och inte bara 8GB :/ kan kolla hur mycket minne det tar då jag kör på 1440p skärm 144hz.

Jag är i samma sits. Har 8 GB och upplever en hel del stuttering trots stabil hög fps.

Skulle vilja ha 16 men orkar inte slänga pengar på denna plattformen. Får ändras vi uppgradering.

Minnet ligger mer eller mindre alltid på 90+% och speciellt vid långa sessioner då det läcker som ett såll. Då ökar stutteringen så är mycket möjligt att det är det som spökar.

Övervaka hur stor din swapfil blir efter en lång BF1 session, den brukar växa till sig lite.

Testa 16 GB och återkom?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerfreak87:

jaså säger du det? :/ har du alltså haft denna router och fick byta upp dig? löste sig problemet då? rätt sjukt då inga andra spel har jag några problem med :/

Hade världens problem med CS Go. Dock så försvann all skit när jag fick detta modem så fråga kundtjänst. Det skadar ju inte om du får ett nyare modem

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Testa 16 GB och återkom?

Kollade precis själv och mitt ligger på 8.7GB när jag kör MP (har 16GB) och jag har noll stuttering etc

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pusher:

Hade världens problem med CS Go. Dock så försvann all skit när jag fick detta modem så fråga kundtjänst. Det skadar ju inte om du får ett nyare modem

okej och ditt nya modem du fick istället heter?
tänkte att jag ringer och pratar med comhem.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joppekniven:

Kollade precis själv och mitt ligger på 8.7GB när jag kör MP (har 16GB) och jag har noll stuttering etc

jag kör alltid 64 spelar server också. Om det drar 8,7GB för dig så måste ju nästan problemet ligga där? men ska ringa och höra med comhem om det vita modemet också.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk

Det är inte bara så lätt att du spelar med Dx12 ? Helt ospelbart för mig när jag kör dx12 i multiplayer.

Permalänk
Medlem

Kör du win 10? Om du kör Creators versionen så slå av "spel läge".

Dold text

Kör du en annan version av Win 10 så slå av DVR i Xbox appen. Eller slå av allting som går att slå av när det gäller denna app.

Dold text

Prova att klocka upp minnena till 1866 MHz. Det gör underverk i BF1. När en klan medlem hade liknande problem bad jag han kolla minnena. Det visade sig att dom gick i 1333 MHz och han beskev sina problem liknande som dina . I vilket fall så slutade det med att han köpte snabbare minnen och mer minne ( minns jag rätt så blev det 16 Gig 2200Mhz).

Sen kan du titta på om du har hög prestanda påslaget i windows.

Minne på burken/hasighet

Dold text

Tror inte Comhem har med saken att göra. Men det som jag skulle vilja veta om du kör kabel eller wifi till riggen (säker kabel )? Samt om du kör DX11 eller DX12. Sen kan du i BF1 sätta på Network Performance Graph. Detta för att se om du får några peeks i graphén när du får din stutter.

Så här ser det ut när jag spelar med en ping på 30-60. Netgraph ser du nere till höger.

Dold text

Om du vill veta vad dom olika i graphen betyder så kan du kolla in Battle(non)senses youtube film här.

Dold text

Han har också en massa andra bra videos att titta på när det gäller problem med diverse.

Sen så länkar jag en video som jag gjorde bara för detta inlägg och uppe till höger ser du hur CPU / GPU / FPS jobbar i 2560x1440. FPS låst till 100 allt i Ultra settings i BF1. Beskrivningen av videon på tuben kanske inte är det bästa. Men våra riggar ä rätt lika och för mig flyter det på. Jag har bara snabbare minnen typ

Dold text
Rättade stavfel. Finns säker fler :)
Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

Har inte läst allting, men det lär vara RAM. Har också bara 8 GB ocj det fryser till ibland, men rekomenderat ram är 12.
Hade en kompis med samma problem, det försvann när han skaffade 16 GB ram.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem

Asså sorry men du säger att du har en maskin som klarar av spelet i ultra, men du har bara RAM som bara skall klara minimum för det, kanske testa uppa ditt RAM till 16 GB som är recomended för spelet. och du ska nog se att allt blir kanoners!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerfreak87:

jag kör alltid 64 spelar server också. Om det drar 8,7GB för dig så måste ju nästan problemet ligga där? men ska ringa och höra med comhem om det vita modemet också.

Är nog troligtvis RAMet då! (Glämde tillägga att jag kör ultra 1440p!)

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blackis:

Kör du win 10? Om du kör Creators versionen så slå av "spel läge".

Kör du en annan version av Win 10 så slå av DVR i Xbox appen. Eller slå av allting som går att slå av när det gäller denna app.

Prova att klocka upp minnena till 1866 MHz. Det gör underverk i BF1. När en klan medlem hade liknande problem bad jag han kolla minnena. Det visade sig att dom gick i 1333 MHz och han beskev sina problem liknande som dina . I vilket fall så slutade det med att han köpte snabbare minnen och mer minne ( minns jag rätt så blev det 16 Gig 2200Mhz).

Sen kan du titta på om du har hög prestanda påslaget i windows.

Tror inte Comhem har med saken att göra. Men det som jag skulle vilja veta om du kör kabel eller wifi till riggen (säker kabel )? Samt om du kör DX11 eller DX12. Sen kan du i BF1 sätta på Network Performance Graph. Detta för att se om du får några peeks i graphén när du får din stutter.

Så här ser det ut när jag spelar med en ping på 30-60. Netgraph ser du nere till höger.

Om du vill veta vad dom olika i graphen betyder så kan du kolla in Battle(non)senses youtube film här.

Han har också en massa andra bra videos att titta på när det gäller problem med diverse.

Sen så länkar jag en video som jag gjorde bara för detta inlägg och uppe till höger ser du hur CPU / GPU / FPS jobbar i 2560x1440. FPS låst till 100 allt i Ultra settings i BF1. Beskrivningen av videon på tuben kanske inte är det bästa. Men våra riggar ä rätt lika och för mig flyter det på. Jag har bara snabbare minnen typ

Tjena! jag kör nyaste creators update (windows 10 64bit home och har blivit tipsad om att stänga av spelläge i windows av brorsan så det har jag gjort för längesen. dum fråga MEN hur klockar jag upp minnena? då jag aldrig har klockat minnena förut, dvs bara cpu och grafikkort brukar jag klocka. Hur lättast klockar jag upp minnena i bios? jag har dessa minnen - https://www.inet.se/produkt/5315300/corsair-8gb-2x4gb-ddr3-cl... vågar man ens klocka upp minnena? :/ är rädd för att dom ska bli förstörda :/ dom körs i 1600mhz XMP profil i bios.
Mitt internet körs med kabel kopplat till routern och väggen och intill moderkortets lan port då jag har asus maximus vii hero moderkort. jag har wifi aktiverat på två olika wifi nätverk och har till å med provat stänga av wifi i routern men hade stuttering kvar ändå och detta stutter kommer lite då och då så jag chansar på att det är ram minnet som behövs mer minne eller antingen klocka upp minnena mer men vette fan om jag vågar pilla med det :/ är gör rädd för att minnena ska förstöras, känsliga saker när det gäller ram minnen.

Glömde tillägga att jag kör inte DX12 i spelet då det blir ett jävla hack,lagg :/

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Linkus:

Asså sorry men du säger att du har en maskin som klarar av spelet i ultra, men du har bara RAM som bara skall klara minimum för det, kanske testa uppa ditt RAM till 16 GB som är recomended för spelet. och du ska nog se att allt blir kanoners!

ja jag har i7 4790K turbo speed klockad till 4.4ghz då jag har dragit ner klocken till standard vilket blir 4.4 med turbo boost! plus att jag köpte GTX 1080 DCIII OC förra veckan och får ut över 100+fps på ultra i BF1 med 1440p skärm och dippar ner till 60 fps när det händer som mest i spelet så ja självklart har jag high end computer för spelet! därimot har många sagt att det räcker med 8GB ram för spelet men det verkar ju vara bullshit snack isf annars hade jag lagt på 8GB till såklart :/

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5