Permalänk
Medlem

(Hjälp) Drönare till pappa

Hejsan!
Det är så att min far har opererat höften för några veckor sedan och jag skulle vilja ge han en present för den hårda tiden på kryckor och då tänkte jag vara så snäll att han kan väl få en drönare att leka med tills han blir bättre, han har alltid varit intresserad av flygleksaker.
Men jag själv kan inte ett smack om drönare så skulle vilja ha lite tips av er om vart man ska köpa eller om ni själva har en som ni kan rekommendera kraven är bra (hyfsad) batteritid och kamera. Tackar så hemskt för tips och svar

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Skrivet av Bean:

Hejsan!
Det är så att min far har opererat höften för några veckor sedan och jag skulle vilja ge han en present för den hårda tiden på kryckor och då tänkte jag vara så snäll att han kan väl få en drönare att leka med tills han blir bättre, han har alltid varit intresserad av flygleksaker.
Men jag själv kan inte ett smack om drönare så skulle vilja ha lite tips av er om vart man ska köpa eller om ni själva har en som ni kan rekommendera kraven är bra (hyfsad) batteritid och kamera. Tackar så hemskt för tips och svar

länka till några som du hittat?
även fast man inte kan nånting om om ämnet så finns det ju massor med tester.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Hade jag köpt mig en ny multirotor i dag, så hade valet ramlat på en DJI Mavic helt klart, dock är den ju dyr, vet inte vad du hade tänkt för prisnivå.

Jag har ingen sådan själv...än.. men suget är panik iaf, perfekt att ha med sig på mc-turen, bilturen eller så.
Liten, smidig, bra flygtid och bra kamera.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Kolla upp lagar etc.
Röstades igenom vissa lagar i höstas som innebar att man var tvungen att skaffa massor av tillstånd för att flyga med kamera och så.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Har den verkligen fått laga kraft?
Nya lagen säger ju något helt annat så det vore väl till en sjukt sur snut eller riktigt dålig flygning för att skulle vara någon fara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Hejsan!
Det är så att min far har opererat höften för några veckor sedan och jag skulle vilja ge han en present för den hårda tiden på kryckor och då tänkte jag vara så snäll att han kan väl få en drönare att leka med tills han blir bättre, han har alltid varit intresserad av flygleksaker.
Men jag själv kan inte ett smack om drönare så skulle vilja ha lite tips av er om vart man ska köpa eller om ni själva har en som ni kan rekommendera kraven är bra (hyfsad) batteritid och kamera. Tackar så hemskt för tips och svar

Phantom 3 Standard är en väldigt bra drönare att börja med. Bra kamera och flygegenskaper. Ljusår bättre än leksaksdrönarna på Teknikmagasinet osv men utan att det springer iväg till 10.000+.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3281690

Skrivet av Rydisen:

Kolla upp lagar etc.
Röstades igenom vissa lagar i höstas som innebar att man var tvungen att skaffa massor av tillstånd för att flyga med kamera och så.

Det är Länsstyrelsen som man ansöker hos, och de ger inga tillstånd ifall man som privatperson bara vill ut och flyga lite och fota naturen. Inte ens om det inte stör nån. Helt absurt givetvis och därför kommer lagen med all sannolikhet att ändras 1 augusti.