Nexus 5x i bootloop behöver hjälp

Permalänk

Nexus 5x i bootloop behöver hjälp

Hej!

Min nexus 5x är fast i en bootloop och jag har försökt flasha den, men problemet är att min bootloader är låst. Min oem är låst och min usb debugging är inte på heller. Så jag undar också om det ens går att fixa

Permalänk
Medlem
Skrivet av CandyPanda:

Hej!

Min nexus 5x är fast i en bootloop och jag har försökt flasha den, men problemet är att min bootloader är låst. Min oem är låst och min usb debugging är inte på heller. Så jag undar också om det ens går att fixa

Om du inte kan flasha custom recovery så tror jag att det enda alternativet är att skicka på service då det inte är ett ovanligt problem med LG för kretskortet/moderkortet måste bytas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CandyPanda:

Hej!

Min nexus 5x är fast i en bootloop och jag har försökt flasha den, men problemet är att min bootloader är låst. Min oem är låst och min usb debugging är inte på heller. Så jag undar också om det ens går att fixa

Hur är din bootloop? Hade nämligen bootloop på min nexus 5x för ett tag sen, den kom aldrig längre än till Google loggan och det fanns inget som kunde göras. Var tvungen att lämna in min. Men om din inte har debug så kan det nog bli lite svårt, om du har garanti kvar så rekomenderar jag att du lämnar in den.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Proffsmobbare

Min Nexus 5 startade om vid Google-loggan precis som ovan. I mitt fall var det startknappens brytare som fick konstant kontakt, rengjorde brytaren och problemet var bortblåst.

Permalänk
Skrivet av jeffan97:

Hur är din bootloop? Hade nämligen bootloop på min nexus 5x för ett tag sen, den kom aldrig längre än till Google loggan och det fanns inget som kunde göras. Var tvungen att lämna in min. Men om din inte har debug så kan det nog bli lite svårt, om du har garanti kvar så rekomenderar jag att du lämnar in den.

Ibland går den förbi google loggan till att ladda men fryser alltid vilket som. Får nog bli att skicka in den, tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CandyPanda:

Hej!

Min nexus 5x är fast i en bootloop och jag har försökt flasha den, men problemet är att min bootloader är låst. Min oem är låst och min usb debugging är inte på heller. Så jag undar också om det ens går att fixa

Kan det vara så enkelt som att boota in i recovery mode och rensa cache och factory reset. Detta har funkat för mig förut, dock med andra telefoner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Skrivet av GraffeT:

Kan det vara så enkelt som att boota in i recovery mode och rensa cache och factory reset. Detta har funkat för mig förut, dock med andra telefoner.

Skickades från m.sweclockers.com

Prövade det men, funkade tyvärr inte :/

Permalänk
Medlem

Du kommer inte åt fastboot? för isf är det ju bara att flasha in något annat.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

Går det inte att starta den i "download mode" eller vad det heter ändå? Eller måste USB debugging vara på för att ens kunna flasha något?

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Går det inte att starta den i "download mode" eller vad det heter ändå? Eller måste USB debugging vara på för att ens kunna flasha något?

Där problemet ligger, man måsta ha USB debugging igång för att kunna flasha :/ och vet inte hur man kringår att behöva ha USB debugging igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CandyPanda:

Där problemet ligger, man måsta ha USB debugging igång för att kunna flasha :/ och vet inte hur man kringår att behöva ha USB debugging igång.

Googlade lite snabbt, och enligt en tråd på XDA angående Nexus 4 så verkar Fastboot fungera även utan USB Debugging igång.

"As I didn't have USB debuggin enabled I couldn't connect tothe phone via ADB, but if you put it into recovery mode you can use Fastboot. Hold down the power key to turn the device off and turn it on while holding down Vol Down to load up recovery mode."

Du kan ju prova söka runt lite på XDA på Nexus 5(x?)-delen så kanske du hittar grejer som kan hjälpa dig. Lycka till

Permalänk
Medlem

Denna video förklarar hur man kan flasha en nexus telefon som har locked boot loader, kanske fungerar i ditt fall?
Kan vara värt ett försök
Länkar finns i video description till filerna som behövs, se till att du använder rätt filer bara.

Permalänk
Skrivet av Oaktree:

Denna video förklarar hur man kan flasha en nexus telefon som har locked boot loader, kanske fungerar i ditt fall?
Kan vara värt ett försök
Länkar finns i video description till filerna som behövs, se till att du använder rätt filer bara.

https://www.youtube.com/watch?v=Vscps1gNn0U

Tack så mycket för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av CandyPanda:

Tack så mycket för hjälpen

Det e lungt, glad ifall det fixa sig, jag antar att det löste ditt problem?

Permalänk
Skrivet av Oaktree:

Det e lungt, glad ifall det fixa sig, jag antar att det löste ditt problem?

Jajjamen! Skönt att kunna använda mobilen igen!

Permalänk
Medlem

Har du reklamationsrätten kvar, eller garantin så erbjuder ju LG i USA full ersättning för produkten.
http://www.techtimes.com/articles/186940/20161125/lg-cant-fix...

Min Nexus 5X är också i bootloop, får vi se hur Webhallen behandlar min reklamation, eller så får man helt enkelt utkräva ersättning i domstol för Bootloops problemen.

Då börja man ju likna som I USA där LG fortfarande blir stämda regelbundet för bootloops