Microsoft håller Surface-evenemang 23 maj

Permalänk
Melding Plague

Microsoft håller Surface-evenemang 23 maj

Kort efter att avtäckandet av Surface Laptop meddelar Microsoft att de håller ett nytt evenemang senare i maj, vilket väntas fokusera på en uppdaterad version av Surface Pro.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Saker som önskas:
Thunderbolt 3
Större trackpad på tangentbordet
Större batteri
MINST 8 GB RAM!

Permalänk
Medlem

Är man naiv om man hoppas på en surface phone?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Är man naiv om man hoppas på en surface phone?

Skickades från m.sweclockers.com

Surface phone som kan köra x86 program pls

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Surface phone som kan köra x86 program pls

Som enda person i världen med en microsoft lur hoppas jag på vad som helst för telefon från dom. Bävar in för den dagen när jag i princip måste byta till android😫

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det vore ju jäkligt tråkigt om Microsoft tappar farten. Pro 3 var en riktigt stor förbättring, Pro 4 var en given fortsättning. Nu är det dags för mer, inte bara en liten processorbump.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

@aholman: Du är inte ensam, här är en till som känner precis likadant!!

Permalänk

Dom håller det på min födelsedag, trevligt, får bara hoppas då att dom visar upp något bra med då

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

@aholman @theailer här är en till!
För mig kan dom gärna få släppa en Android-lur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Som enda person i världen med en microsoft lur hoppas jag på vad som helst för telefon från dom. Bävar in för den dagen när jag i princip måste byta till android😫

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tattis:

@aholman @theailer här är en till!
För mig kan dom gärna få släppa en Android-lur

Är det bara jag som ser ingen som helst poäng med det?

Varken för oss kunder (finns ju hundratals tillverkare av Androidlurar) eller Microsoft (de är inte ute efter att bara kränga hårdvara, och de säljer redan en egen version av Samsungs lur med deras appa/ikoner förinstallerade på).

Vad vore vinsten för någon med detta?

Ser ingen affärsnytta eller kundnytta med det.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Saker som önskas:
Thunderbolt 3
Större trackpad på tangentbordet
Större batteri
MINST 8 GB RAM!

Japp!

Skulle gärna även se USB-C för strömförsörjning.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@martinot: Gillar deras hårdvaruteam som gör surface!. Älskar S8:ans design men inte deras version av android så kan jag få scysst hårdvara och OS så blir jag nöjd helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Är man naiv om man hoppas på en surface phone?

Skickades från m.sweclockers.com

Dreams rarely come true, but in faith we trust and hope and die.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av tattis:

@martinot: Gillar deras hårdvaruteam som gör surface!. Älskar S8:ans design men inte deras version av android så kan jag få scysst hårdvara och OS så blir jag nöjd helt enkelt

Tycker Lumia gått ner sig i kvalitet på hårdvaran, och framför allt byggkvaliteten, efter att Microsoft tog över Nokia, och kör 950XL som jobbtelefon för att det inte finns så många andra alternativ om jag vill köra Windows på den (förutom HP som är bra, men klart sämre kamera).

Är inte säker på att du har riktigt koll på vad du önskar.

Finns ju väldigt många lurar med Android, så ser inte varför ytterligare en i mängden skulle tillföra något.

Håller med om att det är kass med alla tillverkare som moddar och härjar med Android (läs: fördärvar), men förutom Google själva så finns det ju fler som kör med vanilla Android.

Tror inte heller att Microsoft kan gå in och konkurrera med Google om att göra en bättre telefon, och lika lite troligt som om Microsoft skulle släppa en Chromebook, eller en Surface med Android.

Ligger verkligen inte någon vinst i det för Microsoft som jag kan se det. Att de gör hårdvara som Surface och Lumia är med huvudsyftet att visa upp deras egna system och mjukvara.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd

4 GB RAM och den har ingen USB Type-C, hahahaha!
Vad tänkte dom?

Permalänk
Medlem

Så surface 3 är en sunkigare version av GPD Pocket fast tar större plats?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

@martinot: Surface hårdvaruteam är alltså inte samma team som Lumia vad jag vet.

"Finns ju väldigt många lurar med Android"
Eftersom jag har så dålig koll på alla androidlurar, kan du ge några exempel på Androidlurar med samma byggkvalite som S8:an med schysst (eller helst stock) android version?. Just det, kameran är oerhört viktig för mig.

Att finnas där kunderna är och erbjuda bättre support för sina tjänster skulle väl vara en vinst?. Sammarbetade ju med Cyanogen för något år sedan och säljer S8 i sin store. Tänk om detta är i syfte att släppa en windowsmodd som man kan köra på den hårdvaran. Dom ger sig nog inte in på detta men hoppas kan man iaf göra 😀. Som sagt, S8 hade varit den perfekta luren, om det inte vore för touchwiz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Saker som önskas:
Thunderbolt 3
Större trackpad på tangentbordet
Större batteri
MINST 8 GB RAM!

USB C kontakter var av en med Thunderbolt vore fantastiskt, dock skeptisk med tanke på deras egna dockningsstation.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tattis:

@martinot: Surface hårdvaruteam är alltså inte samma team som Lumia vad jag vet.

"Finns ju väldigt många lurar med Android"
Eftersom jag har så dålig koll på alla androidlurar, kan du ge några exempel på Androidlurar med samma byggkvalite som S8:an med schysst (eller helst stock) android version?. Just det, kameran är oerhört viktig för mig.

Att finnas där kunderna är och erbjuda bättre support för sina tjänster skulle väl vara en vinst?. Sammarbetade ju med Cyanogen för något år sedan och säljer S8 i sin store. Tänk om detta är i syfte att släppa en windowsmodd som man kan köra på den hårdvaran. Dom ger sig nog inte in på detta men hoppas kan man iaf göra 😀. Som sagt, S8 hade varit den perfekta luren, om det inte vore för touchwiz.

Har ingen aning om hur Microsofts interna organisation och produktutveckling är uppdelad, mer än att Panos är chef för hela enheten. Det där får du fråga någon annan om.

Nej, jag ser ingen poäng för Microsoft att släppa en "vanilla" standard Androidtelefon. Vill de få ut sina tjänster och appar så är det just lättare (läs billigare och mer effektivt) att samarbeta med andra som tex. Samsung eller Cyanogen.

Den enda möjlighet jag kan tänka mig är om Microsoft gör precis tvärt om. Istället för att satsa på vanilla Android så är ju en eventuell möjlighet att de kanske skulle kunna släppa en telefon med Android, men med ett Windows-Phone-liknande skal och launcher.

Sedan skulle jag även kanske se en möjlighet att de låter Windows kunna köra Androidappar, och även om inte det heller är så troligt (finns en del legala och kanske praktiska problem i relationen till Google där) så är det kanske inte helt omöjligt.

Men för MS att tillverka och släppa "vanilla" Google-Android-telefoner ser jag som det absolut minst sannolika scenariot av alla. Det finns ingen affärslogik bakom det. Så kan du i princip glömma.

Nej, har ingen detaljkoll på Androidtelefoner. Köpte just en Galaxy S6 till dottern för hon hade kört Samsung och Sony innan (mer budgetlurar), men samtidigt var missnöjd med prestandan och bristen på uppgraderingar. Kamera var även viktig för henne. Hatar däremot, precis som du, Samsung egna appar, skal och annan skit de tvingat in i systemet. Tycker personligen att Google borde förbjuda sådant.

Själv kör jag med Windows på mina jobbtelefoner (finns inget bättre system för det, så länge appar som jag behöver i jobbet finns), och privat med iOS på både telefon och plattor. Frun kör även hon med iOS på sina telefoner och plattor.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonbe843:

USB C kontakter var av en med Thunderbolt vore fantastiskt, dock skeptisk med tanke på deras egna dockningsstation.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det hade varit dags för det nu tycker jag.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Använder fortfarande min Surface Pro 2, bästa enheten jag köpt! Men kanske dags för en uppdatering snart

Permalänk
Inaktiv

Har inte basmodellen 8GB ram, 258GB SSD och USB-C med laddning och thunderbolt 3 är det godnatt för Surface linjen!!

Permalänk
Skrivet av aholman:

Som enda person i världen med en microsoft lur hoppas jag på vad som helst för telefon från dom. Bävar in för den dagen när jag i princip måste byta till android😫

Skickades från m.sweclockers.com

Du är inte den enda.. Bävar oxå när jag blir tvungen. De "andra" är inte tillräcklig bra helt enkelt.

Permalänk
Medlem

min surface pro 3 var nog den första "laptopen" som jag blivit riktigt nöjd med, och jag har testat många..... Dom är så sjukt smidiga. Ser dock ingen mening med att uppdatera till surface 5 pro.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Som enda person i världen med en microsoft lur hoppas jag på vad som helst för telefon från dom. Bävar in för den dagen när jag i princip måste byta till android😫

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av theailer:

@aholman: Du är inte ensam, här är en till som känner precis likadant!!

Skrivet av maweric:

Håller med.

Skrivet av mikegnorp:

Du är inte den enda.. Bävar oxå när jag blir tvungen. De "andra" är inte tillräcklig bra helt enkelt.

Vi är minst 5st som tycker så ser det ut som

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av page:

Vi är minst 5st som tycker så ser det ut som

Nej, minst 6 stycken :). Mycket trevligt system. Gillar särskilt att det man utvecklar fungerar både på datorer och telefoner med Windows 10. Det blir mycket roligare att knacka kod då :). Synd bara att marknaden är så liten...

Tror tyvärr inte på någon "Surface Phone" än. Möjligen om något år eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Som enda person i världen med en microsoft lur hoppas jag på vad som helst för telefon från dom. Bävar in för den dagen när jag i princip måste byta till android😫

Skickades från m.sweclockers.com

Körde slut på min Lumia 950xl. Gav upp på Microsoft. Men nu när jag haft min Samsung Galaxy S7 edge en månad så fattar jag inte varför jag spenderade 5800kr på den. Apparna jag saknat använder jag inte

Men, s7 kamera är både snabbare och vassare så visst är jag nöjd med bytet.

Hoppas verkligen de teasar en ny Telefon i alla fall.

Permalänk

Jag tror det kan vara en surface phone som kommer. Det verkar finnas efterfrågan på andra marknader, dock inte på konsumentsidan.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Om inte laptop surface har usb-c så kommer troligtvis inte surface 5 få det?