FZ testar actionäventyret Prey

Permalänk
Melding Plague

FZ testar actionäventyret Prey

Dishonored-utvecklarna Arkane Studios senaste actionäventyr Prey lanserades i förra veckan och möts generellt av goda betyg av spelpressen, inte minst från SweClockers syskonsajt FZ.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Förvirrande när dom döper spel likadant som förut.
Fast det kanske är mer okej då det varit 11 år än om det bara varit 1 år.

Permalänk
Medlem

Bästa spelet i år änsålänge, sjukt bra imo

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel. För mig känns det lite som en mix av System Shock och Dishonored.

Permalänk
Medlem

Jag är lite sugen på detta spel, ser kul ut.

Men går ju att varva på trekvart.

Permalänk
Medlem

Håller på att spela just nu, och än så länge har det varit otroligt bra.

Dock förstår jag inte varför de inte döpte spelet till Prey: Dead Space edition, då spelet är mer likt Dead Space än vad det var likt Prey (2006). Jag förstår inte relationen till orginal-Prey alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cocosoft:

Håller på att spela just nu, och än så länge har det varit otroligt bra.

Dock förstår jag inte varför de inte döpte spelet till Prey: Dead Space edition, då spelet är mer likt Dead Space än vad det var likt Prey (2006). Jag förstår inte relationen till orginal-Prey alls.

Jag har inte testat detta men som en som älskade originalet med indiantemat känns det tråkigt att de frångår det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Cocosoft:

Håller på att spela just nu, och än så länge har det varit otroligt bra.

Dock förstår jag inte varför de inte döpte spelet till Prey: Dead Space edition, då spelet är mer likt Dead Space än vad det var likt Prey (2006). Jag förstår inte relationen till orginal-Prey alls.

Såvitt jag vet har det inget med det förra spelet att göra heller, det var bara ett namn som utvecklaren gillade.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag är lite sugen på detta spel, ser kul ut.

Men går ju att varva på trekvart.
https://www.youtube.com/watch?v=L4CKrZQ1MFA

Kan man på Dark Souls 3 också

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Nån som kan svara på om man kan ändra FOV och hur lång upp den går?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Såvitt jag vet har det inget med det förra spelet att göra heller, det var bara ett namn som utvecklaren gillade.

Det verkar som att de mjölkar ett varumärke. Lite som Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts.

Nu är ju dock Prey 2017 ruskigt bra (har bara spelat ~10% dock) så det kanske är okej.

Skrivet av Videoapan:

Jag har inte testat detta men som en som älskade originalet med indiantemat känns det tråkigt att de frångår det.

Skickades från m.sweclockers.com

Älskade också originalet, det var därför jag köpte Prey 2017.
Men Prey 2017 är bra för vad det är, men det är inte en successor till orginalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliteSweden:

Nån som kan svara på om man kan ändra FOV och hur lång upp den går?

Inte i menyerna, men man kan ändra i en cfg-fil. Leta efter game.cfg i save-mappen

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag är lite sugen på detta spel, ser kul ut.

Men går ju att varva på trekvart.
https://www.youtube.com/watch?v=L4CKrZQ1MFA

Ja det är ju mycket som "går", men vem spelar som speedrun och hoppar över typ allt man kan göra. Själv tog det sisådär 38timmar första gången och då gjorde jag inte precis allt ändå...

Permalänk

de buggar jag hittills har hittat är att det inte går att rädda dahl karaktären i medical rummet (questet blir inte complete)

och sen i reactor rummet som har 7-9 öppna våningar så får man typ 15 fps i det rummet, det som är konstigt där är att gpu usage går ned till ty p10 % istället för 60% som den brukar ligga på sli.. sli är inte bra gjort i det här spelet man får ingen boost alls men man delar upp workloads iaf så båda korten håller sig väldigt svala i alla fall!

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Permalänk
Digital fyndjägare

@Lars Mandel99:
Bra... nu har man sett "hela" trailern eller var det där hela spelet?.
Döööh

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •