Microsoft åtgärdar allvarligt säkerhetshål i Windows Defender

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yescob:

Nej nej såklart har malwarebytes sina brister också men microsoft defender har väl haft avsevärt mycket sämre trackrecord?

Skickades från m.sweclockers.com

Nja jag vet inte, har dom verkligen det? Om du inte tänker på tiden innan W10.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Nja jag vet inte, har dom verkligen det? Om du inte tänker på tiden innan W10.

Bara tiden innan win10 jag tänker på haha. Win10 åren har sett bra ut faktiskt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

@Paddanx: Lol, artikeln du länkade talar ju rakt emot argumentet som du vill få sagt?

Och ja, har aldrig varit med om att en enda Mac fått virus på någon arbetsplats jag varit. Windows dock och crypt malmware...

Mina argument är att Apples OS är mer osäkert än Windows, sett till säkerhetshål, (det artikeln handlade om).

Sen har OSX användare sällan okända 3:e-part program, vilket är mer vanligt på Windows, och då ökar du risken. Men OSX kan och får mycket väl virus (har sett det själv). Problemet är att när du får det är du ofta fucked bortom rätt mycket, då Apple inte har brytt sig tidigare (och först nu jobbar på att komma ikapp). Så du ser inte ens att du blivit infekterad på OSX, och du får inte bort det lika lätt

Så min poäng är... alla OS är osäkra, frågan är bara vilken hackarna går efter. Och varför gå efter några få OSX... om de kan gå efter 1 miljard Windows maskiner? Men allt eftersom OSX blir mer och mer vanligt (precis som Android/iOS) så blir det mer intressant att just gå efter dessa enheter.

Men att dumt tro att det är säkrare "för inget har skett" är varför jag citerade dig. För jag har inte sett något på min Android telefon heller... eller Windows hemma heller. Betyder inte att dessa är super säkra...
Det som ofta gör ett OS säkrare, är hur enkelt du som användare kan fucka till den, och där har Apple helt klart (än iaf) en bra fördel. Så de är bättre för dumma användare

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Datanisse:

Tänk att de fanns de som hävdade att windows 10 var ett säkrare OS 😹

Skickades från m.sweclockers.com

Windows 10 är ett säkrare OS. Det är ett faktum.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.