Nvidia Geforce Experience får stöd för inspelning med OpenGL och Vulkan

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Geforce Experience får stöd för inspelning med OpenGL och Vulkan

Nvidia uppdaterar inspelningsfunktionen i Geforce Experience med stöd för OpenGL och Vulkan, samt ett förbättrat gränssnitt för att direksända video via Twitch och Youtube.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice, jag är en av få här på SweC som faktiskt gillar Geforce Experience

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Woho! Äntligen, jag diggar verkligen Experience.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Baah, när ska dom lägga till så man splittar upp ljudspåren, vore så skönt om man kunde få justera nivå på mumble/mic/ingameljud när man redigerar klippen!

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Jag gillar funktionaliteten, dock så är gränssnittet gräsligt och bökigt.

Permalänk

Experience är avskyvärt. Shadowplay är dock riktigt trevligt. Skulle dock behöva lite fler inställningar som @Ahlen redan nämnde.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ahlen:

Baah, när ska dom lägga till så man splittar upp ljudspåren, vore så skönt om man kunde få justera nivå på mumble/mic/ingameljud när man redigerar klippen!

Hoppa in och rösta här: https://forums.geforce.com/default/topic/1007449/geforce-expe...

De verkar få in åsikter på vad för funktion det ska vara.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Avinstallera skiten så får ni bättre FPS.
Ni som vill ha shadowplay ladda ner OBS studios. Finns en utmärkt replay funktion som göra precis samma sak och drar mindre CPU/GPU.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nice!
Experience mjukvara är för jävla hemsk!, men inget man behöver nånsin se på.
Så jävla smidigt att spela in video med, och det bara liksom funkar, förutom på opengl grejor då. Men nu slipper man jiddra med OBS för sånt med. Hurra!
Så nu kan man låta OBS gör det den gör bäst, streama!

Permalänk

Användare interfacet var bättre på dom äldre versionerna av GE. Förr fungerade det även för ED men det har det inte gjort på bra länge nu.
Kanske ska prova OBS i stället.

Visa signatur

4770k@4.2 | 16GB | RTX 2060S | PSU 760W

Permalänk
Medlem

Om bestämt vill ha den äldre versionen av GE så går det.
Går att lura den automatiska uppdatering så man slipper uppdatering till 3.x
Gäller bara att byta namn på den setup.exe som annars gör den automatiska uppdateringen till en senare versionen.

Lägg in en äldre version av drivrutinerna så du får med 2.x versionen av GE.
Se till att visa dolda mappar.
Gå in i C:/ProgramData/NVIDIA Corporation/GeForce Experience/Update
Byt namn på setup.exe till något annat t.ex. _setup.exe

När det släpps en ny version av GE så kommer den att ladda hem en ny setup.exe och försöka installera den. Men märker det eftersom den vid start av GE frågar om man vill tillåta att den får utföra ändringar på hårddisken.Svara Nej på frågan och gå sedan in och byt namn på den nya setup.exe som den laddat hem.

Visst det är lite bökigt, men för den som vill köra GE som det var tidigare och slippa registrering så är detta en variant.

Förr gick det även att uppgradera drivrutinen utan att GE ändrades men sista jag testade har jag för mig att den även rörde GE, så visst, det är en nackdel.

Permalänk
Medlem

Oavsett om man gillar Geforce Experience eller inte så är det bra om stödet för Vulkan ökar i alla typer av applikationer som har med spel att göra.