Väldig oseriös reklam på Anandtech, är det fake?

Permalänk
Medlem

Väldig oseriös reklam på Anandtech, är det fake?

Var inne på den klassiska sidan anantech. Har alltid gillat den sidan bra artiklar och recensioner.
Men detta är uppenbart fake eller?

§3.1 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Entusiast

Det där är skräp-reklam ja, men det har ju inte så mycket med sidans kvalitet att göra.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Det där är skräp-reklam ja, men det har ju inte så mycket med sidans kvalitet att göra.

Det måste ju vara nån som godkänner vilken typ av reklam som finns på sidan?

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Ja du, det är reklam baserat på din sökhistorik

Permalänk
Medlem

Sidan har dock blivit sämre sedan den blev uppköpt och Anand lämnade.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

I detta fall tror jag snarare det är något annat. Det står ju "Ads by RevContent". Vilket även är ett vanligt adware problem. Och inget jag ser inget sådant på Anandtech, ser inte heller RevContent's tracker i Ghostery.

Slå en google på "Ads by RevContent" så får man se.

http://i.imgur.com/W1QlVB8.png

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Ser ut som den vanliga mobilversionen av Anandtech när jag laddar den, med artiklar om Tesla, SSD:er etc.
Är det här nån sida du får upp innan den egentliga siten?

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Ser ut som den vanliga mobilversionen av Anandtech när jag laddar den, med artiklar om Tesla, SSD:er etc.
Är det här nån sida du får upp innan den egentliga siten?

Det är den riktiga sidan. Vet dock ej hur det ser ut hemma på datorn. Är på mobil nu och jobbets wlan

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Jag ser bara reklam för intel / rackservrar när jag surfar in...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Ja du, det är reklam baserat på din sökhistorik

Jag tar mig friheten att spekulera fritt.

TS är en man, vars sambo har varit något orolig inför att berätta om hon är gravid och att ett barn är på väg.
Så hon har sökt på google och familjeliv och fått råd&tips om att se över ekonomin och sparkonton.
Därefter har hon räkna på bröllopskostnader etc. och läst på familjeliv om hur vissa bröllop har spårat ur kostnadsvis, och fått ångest.

Allt detta har sedan Google, facebook m.fl. lagrat och anandtechs visar då reklam som enligt ovan, den typ av reklam som även ör kallad för "den vänliga relevanta reklamen"

Just speculating

Grattis kanske?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GilbertG:

Sidan har dock blivit sämre sedan den blev uppköpt och Anand lämnade.

Ian Cutress artiklar och recensioner är dock fortfarande extremt bra

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Tur att jag inte ser sånt där. Har både Ghostery och uBlock Origin installerat

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

hon är gravid och att ett barn är på väg.

Hahahaha. Du har en surprise att vänta TS!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Elghinnarisa:

I detta fall tror jag snarare det är något annat. Det står ju "Ads by RevContent". Vilket även är ett vanligt adware problem. Och inget jag ser inget sådant på Anandtech, ser inte heller RevContent's tracker i Ghostery.

Slå en google på "Ads by RevContent" så får man se.

http://i.imgur.com/W1QlVB8.png

Jag ser dock exakt samma reklam på min lur.
Prova att skrolla ner på sidan, eller snarare skrolla ner under en artikel.

Just framsidan verkar ej visa reklamen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Jag ser dock exakt samma reklam på min lur.
Prova att skrolla ner på sidan, eller snarare skrolla ner under en artikel.

Just framsidan verkar ej visa reklamen.

Skickades från m.sweclockers.com

Då har vi två pappor på G kanske

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GoldenFan:

Då har vi två pappor på G kanske

Jag ser samma reklam och jag är singel, och jag har inte googlat på något sådant.

Dock ser jag bara reklamen under artiklar som Uzanar skrev, så det är inget man märker om man bara kollar förstasidan eller bara toppen av en artikel.

Syns även på PC:
Såhär ser det ut i Chrome med Adblock avstängt.
Såhär ser det ut i Chrome med Adblock påslaget (sellouts...).

I Firefox med Adblock Plus samt NoScript så är det dock helt tomt.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Jag ser också de där annonserna och tänker att de visar dem för de har ingenting annat att visa. Hade RevContent haft något som de trodde att det skulle vara mer sannolikt att vi klickar på skulle de visa det.

Alternativt tror revcontent att vi är så dumma att vi tror på att den nyblivna mamman från [Hålan närmast där de kunde spåra IP-numret till] verkligen tjänar 3 miljoner om året genom att sitta hemma med ungen...

Permalänk
Medlem

Tack AdAway för att man slipper sånt här skit på telefonen

Permalänk
Medlem

@kakan86: Så..... hur var sommarn? Blev du pappa eller?

Permalänk
Skrivet av Gruarn:

Jag ser också de där annonserna och tänker att de visar dem för de har ingenting annat att visa. Hade RevContent haft något som de trodde att det skulle vara mer sannolikt att vi klickar på skulle de visa det.

Alternativt tror revcontent att vi är så dumma att vi tror på att den nyblivna mamman från [Hålan närmast där de kunde spåra IP-numret till] verkligen tjänar 3 miljoner om året genom att sitta hemma med ungen...

5kr för en ny Iphone & svenska miljadären? den sortens annonser är ju inte till för dom som har förstånd nog att se något källkritiskt,

har varit åtskilliga gånger man pratat med kunder som gått på Windows-scam bluffen, polisvirus eller liknande.. har varit nära att man frågat men du är ju lärare/professor/högskoleutbildad hur lyckas dom lura dig? finns inget enkelt svar men några procent verkar gå på sånt och blir ju en miljardindustri.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

@kakan86: Så..... hur var sommarn? Blev du pappa eller?

Nej haha

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •