Permalänk
Medlem

Jag letade på blocket, och där dök min cykel upp ca en vecka efter att den blev snodd.

Men det var en lite exklusivare cykel som betingar lite mer pengar.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Jag letade på blocket, och där dök min cykel upp ca en vecka efter att den blev snodd.

Men det var en lite exklusivare cykel som betingar lite mer pengar.

Hur gör man i en sån situation? Tar sig dit och "provcyklar"?

Permalänk

Själv sökte jag 4 månader (Bianchi Kolfiber racer) sen gav jag upp och köpte en ny + 2 st godkända bygellås och 2 st godkända låskättingar.

Bygellåsen och låskättingarna finns fastlåsta på jobbet och vid ett shoppingcenter så jag slipper bära omkring på flera kilo i onödan.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Jo, jag har fått min cykel stulen. Några varv genom stan senare så hittade jag den och tog tillbaka den. Inte helt rätt men den var märkt på olika ställen av mig så jag var säker på att det var min och det hade bara hunnit gå en dag.

Nuförtiden så cyklar jag dock enhjuling. Skulle någon få för sig att cykla iväg på den skulle nog tjuven ligga trasig på marken några meter ifrån där den började. Det är inte helt enkelt att cykla på ett hjul. Står oftast olåst.

Visa signatur

Facebookdatorn:: Define R6 TG, Aourus Master Z390, 8700K 5.0GHz, 32GB RAM 2666MHz, 2x RTX2080, Samsung C32HG70, 250GB 970 SSD, 500GB 860 SSD + 2TB WD Green, 2TB WD Red
Bild: Nikon D300s m. grepp, Nikon D700 m. grepp, Nikon D3000 IR-konverterad, SX60HS, FZ200, FZ300, EOS M, SB910, 24-70 f/2.8, 50mm f/1.8 mm. Hero 3 Black, Hero 4 Black, Hero 4 Silver Övrigt: Laptop U500VZ-CM083H m. 12GB RAM. HTPC: Äldre i5 1080TI, 32GB Ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Hur gör man i en sån situation? Tar sig dit och "provcyklar"?

Jag hade turen att Polisen inte var upptagen med något viktigare

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Blev av med ett gäng cyklar i 15-tusen klassen så tillslut köpte jag två krytonite mc byglar.
Typ denna.
Fick ha cykeln ifred under lång tid och var själv tvungen att kapa låset när nyckeln gick sönder.
De har åtgärdat denna svaghet med andra sorters nycklar nu.
Tog nästan en kvart med en storkap med diamantskiva.
Kan säga att det inte finns någon batterikap som klarar detta då metallen kletar med och bromsar skivan.
Dessa lås kan naturligtvis ha blivit sämre men varför ändra ett vinnande koncepte.

Permalänk

Blev av med en cykel av mindre värde. Sökte runt hela staden och den stod där jag åkt förbi par gånger utan att se den

Jag gjorde inte anmälan, var inte värt det. En månad senare ungefär får jag papper från polisen (var ju lite nervöst att helt plötsligt kommer papper från dom ) att dom hittat min cykel (den var ju stöldmärkt, men inte betalt på många år Polisen hade inte mycket att göra den dagen kanske och ville leka detektiver)

Så något jag rekommenderar många att göra är att stöldmärka cykeln, det är värt det. Gäller bara att folk är snälla nog att ta in cykeln till polisen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Lavaguden:

Blev av med ett gäng cyklar i 15-tusen klassen så tillslut köpte jag två krytonite mc byglar.
Typ denna.
Fick ha cykeln ifred under lång tid och var själv tvungen att kapa låset när nyckeln gick sönder.
De har åtgärdat denna svaghet med andra sorters nycklar nu.
Tog nästan en kvart med en storkap med diamantskiva.
Kan säga att det inte finns någon batterikap som klarar detta då metallen kletar med och bromsar skivan.
Dessa lås kan naturligtvis ha blivit sämre men varför ändra ett vinnande koncepte.

Har något liknande från abus och det är inga enkla lås att bryta upp (eller ska vara det i alla fall), hur som det klarar kyla (i fall tjuven försöker göra metallen skör) och brytning/dyrkning .

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serverfel:

Hahaha! Jag skämtade iofs, men tanken slår ju en när man ska till jobbet på morgonen och den är borta.

Fungerar säkert lika bra en kall vinterdag, eller när polisen stoppar dig och påtalar avsaknaden utav lyse. Och du utbrister med ett argsint "är det bättre nu?" när lågorna slår ur sadelstolpen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av T_Sand:

Någon som testat något i denna stilen?

Larm till cykel

Borde väl avskräcka vissa, åtminstone på ljusa dagen.

Här fanns en review på youtube. Video

Hjälper nog föga, folk har fullt med musik och sociala medier.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Känns dåligt att återuppta en död tråd men polisen har hittat cykeln (:D).
Har en ny nu men det är väl lite roligt att de inte bara sitter och äter munkar iallafall

Visa signatur

feting dator

Permalänk

Det är bara att glömma den, polisanmälan görs bara för att få diarienummer som försäkringsbolag behöver, om den var försäkrad.
Hemförsäkring fungerar om man har kvitto, annars fett glömma.

Blev själv av med min 27väx cykel värd 20.000 köpt 2006, vem har kvitto så länge?
Polisen gjorde inte ett skit, fick diarienummer som jag skulle ge till försäkringsbolaget, men noll då jag inte kunde visa upp värdet eller något annat.

Under natten blev jag av med en annan cykel, köpte den beg för någon dag sedan..
Köper en bultsax istället och besöker stans cykeltjuv tätaste område, men det händer nog inte då jag har uppfostran

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Det är bara att glömma den, polisanmälan görs bara för att få diarienummer som försäkringsbolag behöver, om den var försäkrad.
Hemförsäkring fungerar om man har kvitto, annars fett glömma.

Blev själv av med min 27väx cykel värd 20.000 köpt 2006, vem har kvitto så länge?
Polisen gjorde inte ett skit, fick diarienummer som jag skulle ge till försäkringsbolaget, men noll då jag inte kunde visa upp värdet eller något annat.

Under natten blev jag av med en annan cykel, köpte den beg för någon dag sedan..
Köper en bultsax istället och besöker stans cykeltjuv tätaste område, men det händer nog inte då jag har uppfostran

Se inlägget ovan ditt, så ser du att han säger att Polisen hittat hans

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av quattro-2.6:

Det är bara att glömma den, polisanmälan görs bara för att få diarienummer som försäkringsbolag behöver, om den var försäkrad.
Hemförsäkring fungerar om man har kvitto, annars fett glömma.

Blev själv av med min 27väx cykel värd 20.000 köpt 2006, vem har kvitto så länge?
Polisen gjorde inte ett skit, fick diarienummer som jag skulle ge till försäkringsbolaget, men noll då jag inte kunde visa upp värdet eller något annat.

Under natten blev jag av med en annan cykel, köpte den beg för någon dag sedan..
Köper en bultsax istället och besöker stans cykeltjuv tätaste område, men det händer nog inte då jag har uppfostran

Skickades från m.sweclockers.com

Fick tillbaks min utan jag stöldanmälde den fanns stöldmärkning på den, men har inte betalt den på flera år (var rätt gammal cykel så stöldanmäla tyckte jag var meningslöst).

Så polisen hade tydligen tråkig dag och spåra upp ägaren till cykeln (var ju lite häftigt). Var ju tur någon lämna in cykeln i första läget.

Dyrare saker har jag kvitto kvar på. Även om det var 5 eller 10 år sen jag köpte produkten.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar