AMD XFX Radeon R9 290 med Arctic Accelero Xtreme IV

Permalänk

AMD XFX Radeon R9 290 med Arctic Accelero Xtreme IV

Jag har ett AMD XFX Radeon R9 290 HDMI DP 2xDVI 4GB med en Arctic Accelero Xtreme IV monterad till salu.

Backplaten är något moddad för att få plats på mitt Mini-ITX moderkort.

Verkligen supertyst utom vid stresstester då den går upp till max 75% på fläktarna men då håller den ändå 77 C, man kan alltså göra den ännu tystare om man vill. Originalkylaren och kartong finns kvar, dock får kortet inte plats i kartongen med eftermarknadskylaren. Även stödhållaren till nya kylaren finns.

Kortet har inte gått klockat men provade åt en köpare som sen drog sig ut och den verkar ligga på strax över 1100 på core och 1400 på minnena innan man behöver börja peta på spänningen.

Budstart 800 kr + eventuell frakt

Är också intresserad av att köpa SFX nätaggregat, gärna modulärt och semipassivt.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

Börjar på 800kr+frakt

Permalänk
Medlem

850kr hämtar

Permalänk
Medlem

Har du kvar stock kylaren?

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk

"dock får kortet inte plats i kartongen med eftermarknadskylaren." Har du möjlighet att lösa en annan kartong och skicka det? Kan vara intresserad i så fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Bud noterade!

Skrivet av Jays_swe:

Har du kvar stock kylaren?

Japp:)

Skrivet av jOnÄTÄn:

"dock får kortet inte plats i kartongen med eftermarknadskylaren." Har du möjlighet att lösa en annan kartong och skicka det? Kan vara intresserad i så fall.

Skulle nog kunna snickra ihop en kartong tror jag:)

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

Eftersom det typ blir omöjligt att montera tillbaka den då flänsarna från Arctic kylaren är fastlimmade kanske du kan sälja den seperat?

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Skrivet av lillpeparoni:

Bud noterade!

Japp:)

Skulle nog kunna snickra ihop en kartong tror jag:)

Skulle du kunna mäta kortet?
Om kortet går in i mitt chassi så lägger jag 950kr plus frakt.
Chassit kan ta grafikkort upp till 315mm långa. (fractal define c)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Jays_swe:

Eftersom det typ blir omöjligt att montera tillbaka den då flänsarna från Arctic kylaren är fastlimmade kanske du kan sälja den seperat?

Ingenting är "limmat" men visst kan jag sälja dig kylaren om du vill:)

Skrivet av jOnÄTÄn:

Skulle du kunna mäta kortet?
Om kortet går in i mitt chassi så lägger jag 950kr plus frakt.
Chassit kan ta grafikkort upp till 315mm långa. (fractal define c)

316mm långt är kortet, men kan kanske gå? Tycker tillverkarna brukar vara lite fega när de ger sådana där mått.
Bild med tumstock: https://www.dropbox.com/s/nbhd8dcp3usiylo/2017-05-17%2011.08....

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Skrivet av lillpeparoni:

Ingenting är "limmat" men visst kan jag sälja dig kylaren om du vill:)

316mm långt är kortet, men kan kanske gå? Tycker tillverkarna brukar vara lite fega när de ger sådana där mått.
Bild med tumstock: https://www.dropbox.com/s/nbhd8dcp3usiylo/2017-05-17%2011.08....

Hämtar ut chassit vid posten efter jobbet återkommer när jag kunnat mäta själv.

Edit de 315mm gäller bara om man kör insugsfläkt bakom grafikkortet men den går flytta alternativt köra en slimfläkt så jag är intresserad av kortet.

Mitt bud är alltså 950+ frakt och stockkylaren är ointressant för min del.

@lillpeparoni Har du något slutdatum på budgivningen?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hämtar ut chassit vid posten efter jobbet återkommer när jag kunnat mäta själv.

Edit de 315mm gäller bara om man kör insugsfläkt bakom grafikkortet men den går flytta alternativt köra en slimfläkt så jag är intresserad av kortet.

Mitt bud är alltså 950+ frakt och stockkylaren är ointressant för min del.

@lillpeparoni Har du något slutdatum på budgivningen?

Gött!

Vi kör till imorgon kväll klockan 20.00 tänker jag

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

Vad har du för pris på stock kylaren?

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk

@Jays_swe:

Är 80 kr rimligt? + frakt också såklart:)

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk

@lillpeparoni Glöm ej annonsen

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

@jOnÄTÄn:

Vi tar resten via PM

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Skrivet av lillpeparoni:

@jOnÄTÄn:

Du vann! kortet är ditt för 950 kr + frakt. Någon speciell tjänst du vill använda? Jag är van vid posten/Schenker men kan använda DHL också.

Vad är din adress, email och telefonnummer?

/David

Skickar i PM så slipper sådant ligga synligt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb