Fick en grej från Kina på posten som inte var till mig

Permalänk

Fick en grej från Kina på posten som inte var till mig

Hej!
Idag när jag öppnade postlådan låg där ett paket från Kina, brukar ju beställa från Kina, så inte så ovanligt kanske, men när jag öppnade paketet var det inte till mig, men adressen stämde. (Stod inget namn på paketet och telefonnumret som stod på söks upp som okänt nummer)
Paketet innehåller en silikonhållare till Apple Airpods, så värdet är nog inte mer än 10kr.
Vad ska jag göra nu? Ringa numret? Slänga paketet? (Den är ju inte värd något märkvärdigt)

Permalänk
Medlem

Ring nummret fråga om han beställt det där från kina, säg att du kan posta det om han swishar en femma för portot.

Lär väll vara hans gamla gamla adress eller ngt.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Ring numret och se om de beställt den såklart.
Annars kanske det går att lämna in till posten eller vilka det nu var som levererade paketet så det kanske kan komma till rätta om den som beställt det anmäler det som försvunnet.
Inga stora pengar men den som beställt kanske bara hade tio kronor över till en hållare och är värd mer i dennes ögon.
Framförallt suttit och väntat på paketet.

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

Ring nummret fråga om han beställt det där från kina, säg att du kan posta det om han swishar en femma för portot.

Lär väll vara hans gamla gamla adress eller ngt.

Skrivet av 900-Mange:

Ring numret och se om de beställt den såklart.
Annars kanske det går att lämna in till posten eller vilka det nu var som levererade paketet så det kanske kan komma till rätta om den som beställt det anmäler det som försvunnet.
Inga stora pengar men den som beställt kanske bara hade tio kronor över till en hållare och är värd mer i dennes ögon.
Framförallt suttit och väntat på paketet.

Tack för svar, ringde utan svar, så SMSade istället, får se vad hen säger

Permalänk
Medlem

En gång hände samma sak mig också.

Då var det när jag hade skickat in min Wii U för den hade pajats sönder.

Då fick jag hem min sprillans nya men, jag råkade få någon annans också, så jag fick 2st Wii U. Men jag var så snäll som en ängel och skrev till Webhallen om detta och dom tackade mig som bara den att dom erbjöd mig en gratis produkt att välja och få hem.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Snabbt o lätt fick jag ett SMS tillbaka, tydligen var det grannen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Snabbt o lätt fick jag ett SMS tillbaka, tydligen var det grannen..

Jag skulle precis posta svaret att det säkert är grannen. Sannolikheten att dom har skrivit fel gata är lika med noll, men ett nummer är ju lättare att skriva fel. Står det då inget namn...

Bra att du gjorde det rätta!

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem

@Bläckman: Ganska lätt att göra fel om man flyttat och köper via ebay då adressen ligger kvar och man oftast bara beställer genom ett klick. Gjort det själv en gång utan att tänka på det.

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Snabbt o lätt fick jag ett SMS tillbaka, tydligen var det grannen..

Kul o höra att det kom till rätta, bra gjort 👍🏻

Permalänk
Medlem

Bra gjort.
Jag har varit med om att få post som skulle till grannarna för de har samma initialer, men också till en som bor i området. Orsaken är att Postnord klantat sig. Hur är en bra fråga dock.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Regert:

Bra gjort.
Jag har varit med om att få post som skulle till grannarna för de har samma initialer, men också till en som bor i området. Orsaken är att Postnord klantat sig. Hur är en bra fråga dock.

Ja det är svårt att göra fel när det är människor som delar ut hundratals brev varje dag

Permalänk
Medlem

@m4gnify: Klart det kan förekomma fel. Men i detta fall var det två på rad. Jag har inte varit med om sådant tisigare trots lika stort paketskickande.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Snabbt o lätt fick jag ett SMS tillbaka, tydligen var det grannen..

Då slipper du utgiften för portot

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Ring nummret fråga om han beställt det där från kina, säg att du kan posta det om han swishar en femma för portot.

Lär väll vara hans gamla gamla adress eller ngt.

Swisha en femma för portot hahaha ,

fantastiskt roligt med kulturkrockar ibland. Så otroligt svenskt <3

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |