Postnord - en logistisk katastrof

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Tro det eller ej. Men Postnord tog sig in i porten med portkod och ringde på dörren. Dom hade med ett paket med några kepsar jag beställt från Stetson England. Tog 4 arbetsdagar vilket i min värld är mycket ok. Så vi får hoppas att det går rätt väg.

Ring pressen!
Nej men skämt å sido så får vi hoppas att dom är på bättringsvägen...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem alls, inte när jag tagit emot paket (endast från företag, inte privat) eller returnerat dem.

Någon gång kanske det har tagit lite längre än vad man hoppas men hellre det än att det kommer fram skadad fortare.. Värt att notera är att jag bor i Göteborg och inte på landsbygden, kanske skiljer sig åt beroende på var man bor.

Visa signatur

Define Meshify T GC - Gigabyte Z370 Ultra Gaming - i7-8700k@Stock (CM 212 Evo) - Gainward 1070 PE - 16GB DDR4 300MHz - High Seirra (MacOS)

Define R4 - MSI Pro Carbon x370 - Ryzen 1800x@Stock (CM 212 Evo) - MSI PE 660Ti - 16 GB DDR4 3000MHz - Unraid (NAS / Application server)

MacBook Pro 2019, MacBook Pro 2013 Late, IPad Pro 2017 10.5.

Permalänk

Jag skickar och ter emot rätt mycket paket oftast väldigt nöjd med dom.
Får typ alltid paket dagen efter.

Dock så väntar jag på min andra google home från USA, står på kollid idt att paketet inte kunde levereras och att jag ska få en AVI för att hämta upp det, detta var för 7 dagar sen fortfarande inte fått en AVI och paketet har inte uppdaterats.

Mina vänner har redan fått sina från samma ställe.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De få gånger man väljer hemleverans och dom inte ens kommer förbi med grejerna. Man får ett sms om att ingen va hemma och att man måste på postnord för att hämta ut det... Konstigt nog har det alltid varit någon hemma de gånger jag valt hemleverans, never again!

Visa signatur

Asus Prime B450-PLUS | Ryzen 3700X | Noctua NH-D15 | EVGA Geforce GTX 1080 FTW2 ICX | HyperX 32GB DDR4 3200MHZ | Kingston A1000 480GB M2 | Crucial® MX300 525GB | EVGA Supernova G3 750W | Fractal Design Define C - Window | Creative Sound Blaster X7 | Asus Rog Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ring pressen!
Nej men skämt å sido så får vi hoppas att dom är på bättringsvägen...

Inte om man får tro SVD tyvärr.

Skräcksiffror – miljontals brev kan ha försvunnit
Ras i kvaliteten för Postnord – trots egen hyllning

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Har fått levererat massor med saker med postnord utan problem. Är inte säker på om Postnord faktiskt är sämre än gamla posten eller om man helt enkelt klagar på Postnord precis som gjorde på posten eller gör på SJ.

Samma här, inte haft mycket problem

Skrivet av Garderoben:

Jag skickar och ter emot rätt mycket paket oftast väldigt nöjd med dom.
Får typ alltid paket dagen efter.

Dock så väntar jag på min andra google home från USA, står på kollid idt att paketet inte kunde levereras och att jag ska få en AVI för att hämta upp det, detta var för 7 dagar sen fortfarande inte fått en AVI och paketet har inte uppdaterats.

Mina vänner har redan fått sina från samma ställe.

Så länge det står att paketet kommit till ditt postombud så behöver du inte vänta på AVI:n, utan du kan gå till ombudet o ange de sista 4 siffrorna i Kolli-ID:et alternativt uppge hela så ska du kunna hämta ut det utan problem

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Samma här, inte haft mycket problem
Så länge det står att paketet kommit till ditt postombud så behöver du inte vänta på AVI:n, utan du kan gå till ombudet o ange de sista 4 siffrorna i Kolli-ID:et alternativt uppge hela så ska du kunna hämta ut det utan problem

Ja exakt det ska vara så ja, jag använder både postens app och hemsidan för att söka.
Jag hade ett Kollid från USA från ebay men med det kollid numret kan man inte hitta paketet i Sverige för Postnord har gett det ett svensk kollid nummer som jag inte fick. Utan får vänta på en AVI i brevlådan, idag när jag kom hem låg där en påminnelse att hämta ut mitt paket för det legat där i över 1 vecka.

Testade för skojs skull att söka på paketet på posten.se med både kollid nummret från USA samt det från Sverige och inget av dom funkar på postens hemsida eller i appen.

Hur som fick jag ut den idag men hade kunnat hämta ut den för 7 dagar sen om jag fått första avin eller att det gick att söka på usa nummret.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

SÅ mycket problem med detta bolag. På företaget har vi dagliga leveranser av en grym chaufför. Han kommer V-A-R-J-E dag med nya leveranser.

Men sen finns det ett problem.

Varje vecka få vi 10+++++ leveranser som "inte kunde levereras då ingen var på plats, vänlig uppsök närmaste upphämtningställe).

Tiderna markerade är alltså dagtid. Vi är bemannade 06:30-17:00.

Dom har för fan en gubbe hos oss varje dag, men ändå hamnar mer än ett paket om dagen hos dom för att ingen var på plats enligt dom.

Det roliga är att pappret för att meddela att dom inte kunnat leverera kommer i en klump.
En dag fick vi 14 brev (vi tömmer varje dag).

14 BREV, inklusive påminnelser på missade leveranser.

Sen splittar dom på pallgods om det tar upp en halvpall men ändå ligger på en pall. DÅ får vi följesedel på en del av godset, och får invänta det andra godset. Så minst en gång i veckan får vi ringa leverantörer och fråga hur fan dom packar. Men dom säger att allt ska vara inplastat runt.

Splitta på pallgods, är dom helt d-i-h ?

Jag är inte ensam alltså!
Vi har exakt samma problem på vårat företag. Dom splittrar leveranser med både pallar, paket och it-boxar.
Minst nångång i veckan.

För att inte tala om mängden skadade kollin. Samt de kollin som dom "tappar bort". Och det gäller även pallar och it-boxar (stora silvriga plåtskåp på hjul, stora som en pall men 2meter höga) fortfarande beyond me hur tusan dom bara försvinner.

Dock har vi dom du också säger, superbra chaufförer
Vi har tre stående besök om dagen med lastbil, alltid med samma chaufförer. Riktigt duktigt och hjälpsamma.

Så det verkar vara på centralerna saker går snett..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har historiskt sett inte haft mycket problem (om några alls med Postnord) men förra veckan dog förtroendet en del.

Beställde en massa mat och annat till mina katter från Zoolpus (ett rejält paket på 19kg) som tydligen skeppar från Nederländerna på tisdagen. På torsdag em får jag ett sms från Postnord att paketet ligger på min terminal i Gbg. Jag kan välja mellan hemkörning, hämta vid terminalen (vilket är en mardröm då man inte kan gå in utan måste stå utanför staketet och ringa in med mobilen, rabbla kollinummer och om man har tur kommer någon inom rimlig tid ut med grejorna) eller hämta hos ditt vanliga ombud. Jag valde hämta hos mitt ombud och fick ett bekräftelse sms där de skrev att det tar en till två dagar och ett sms kommer när paketet är framme.

Inget sms på fredag, måndag eller tisdag. På tisdagen spårade jag paketet på Postnords hemsida och det såg helt knas ut, en telefonavisering ska ha gått ut söndag morgon oklart för vad. Ringde kundtjänst och de lovade att maila terminalen och se till att paketet nådde mitt ombud på onsdag (idag) och bedyrade att sms skulle skickas när det var framme.

Inget sms dök upp på onsdagen (idag) men jag körde en spårning igen och mina prylar hade nått fram till mitt ombud så jag kunde hämta dem med hjälp av kollinumret.

Surt för Zooplus som fick fram mitt paket till Gbg från Nederländerna på två dagar men sedan tog Postnord över och tog tre arbetsdagar till (fem dagar totalt) och hade jag inte ringt in så hade grejorna fortfarande legat i limbo på terminalen i Backa Gbg.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Ja exakt det ska vara så ja, jag använder både postens app och hemsidan för att söka.
Jag hade ett Kollid från USA från ebay men med det kollid numret kan man inte hitta paketet i Sverige för Postnord har gett det ett svensk kollid nummer som jag inte fick. Utan får vänta på en AVI i brevlådan, idag när jag kom hem låg där en påminnelse att hämta ut mitt paket för det legat där i över 1 vecka.

Testade för skojs skull att söka på paketet på posten.se med både kollid nummret från USA samt det från Sverige och inget av dom funkar på postens hemsida eller i appen.

Hur som fick jag ut den idag men hade kunnat hämta ut den för 7 dagar sen om jag fått första avin eller att det gick att söka på usa nummret.

Om du själv inte kan hitta det, så brukar PostNords kundtjänst hitta det nya kolli-ID:et med hjälp av det kolli-ID som du hade, det har hänt mig några gånger, då har jag ringt till PostNord o då har de gett mig det nya

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Var ju den jag länkade till tidigare i tråden, det andra jag skrev var baserat enbart på den som jag citerade innan dig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har jobbat som terminalarbetare kvällstid i några månader nu hos PostNord,

Skrivet av anon185723:

Postmord har på kort tid slaktat ett flertal paket som skickats till mig. Post försvann och jag fick inte mina räkningar i tid när de organiserade om i Uppsala.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-kastar-brevbararen-in-...

I videon i den artikeln så hanteras paket och brev väldigt dåligt men det kommer ändå inte i närheten av hur dåligt det hanteras inne på terminalen. Jag kan rekomendera att om man skickar med PostNord så ska man inte spara på emballaget, paket fastnar i maskiner och det händer väldigt ofta att paket krossas under stora tyngre paket.

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Om du själv inte kan hitta det, så brukar PostNords kundtjänst hitta det nya kolli-ID:et med hjälp av det kolli-ID som du hade, det har hänt mig några gånger, då har jag ringt till PostNord o då har de gett mig det nya

Mailade, inget svar på över 48 timmar, aja nu har jag min Home, nästa gång ska jag ringa dom tack för tipset

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vill ge Postnord både ris och ros. Väntade ett paket ifrån Tyskland som jag fick levererat igår. Tänkte att allt var frid och fröjd först. Sedan frågade postbudet mig om jag fått någon avi tidigare, då han hade information om att tidigare bud försökt dela ut paktet i onsdags. Jag såg ovetandes ut, då jag varken fått avi eller information om att någon försökt nå mig (porttelefonen är kopplad till min mobil). Även mobilnummer var lämnat till Postnord.

Det är väldigt tydligt att många bud helt enkelt skiter i att köra ut paketen. Förstår inte hur Postnord kan vilja ha kvar dessa som anställda. Han som slutligen körde ut paketet till mig är däremot värd en ros. Speciellt när han även upplyste mig om att de "försökt" leverera paketet tidigare.

Ni som säger att ni aldrig haft problem med Postnord, är nog bara ovetande om vad som egentligen skett Känns som att terminalerna vid Veddesta samt Segeltorp är som svarta hål där paketen kan ligga i dagar utan att något händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Känns som att terminalerna vid Veddesta samt Segeltorp är som svarta hål där paketen kan ligga i dagar utan att något händer.

När paket som jag ska få, åker via Veddesta så är dem inte alls där länge. Kommer typ natten, och skickas till mitt ombud under förmiddagen samma dag

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Förstår inte hur Postnord kan vilja ha kvar dessa som anställda.

De kör väl inte med egna anställda på många ställen.
Låga anbud och utländsk arbetskraft/bemanningsföretag skulle jag tippa på. Gjordes ju nån kartläggning i vintras som inte såg så skojsig ut.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Skicka tomtar

Nu har dom varit i farten igen. Beställde ett ICA kort för ca 3 veckor sen, vilket syns längst ner den 10/5. 12 dagar senare får jag ett sms med att mitt paket har lämnats in och att nytt sms kommer när jag kan hämta ut det. 1 vecka går och inget sms, inget i appen heller ändras.... Förens igår då det helt plötsligt går i retur då jag uppenbarligen inte hämtat ut det.
Sen åkte dom tillbaka med det till Borås där ICA tydligen huserar...
Hur tusan ska man kunna hämta ut något om man inte får rätt information? Hon på kundtjänsten hos ICA bara suckade och sa att det inte var första gången det hänt precis.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Fick SMS idag från Postnord om att jag hade ett paket från ElGiganten att hämta ut. Men då jag bara kom ihåg att jag beställt från ProShop i Danmark, så började jag fundera på om jag börjat bli glömsk..

Gick iaf. ner och hämta ut det och det var som tur mitt paket från ProShop. Läkartiden avbokad.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Hur lång tid brukar det ta för att få svar på en reklamation? Gjorde en reklamation mer än 3 veckor sedan och har fortfarande inte hört någonting alls ifrån PostNord

Permalänk
Medlem

Själv har jag haft ett tiotal paket som skulle köras hem det senaste året. Inte en enda gång har de ens försökt komma hem till mig med paketet, och inte heller har de försökt kontakta mig. Ändå står det att de försökt lämna paketet, men inte kunnat.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Har trippel rage här idag:

1) Hemleverans av PostNord
Får ett sms i vanlig ordning "Kunde ej komma in, portkod saknas".
Det dom missade är att jag har porttelefon, så ringer upp kundtjänst och frågar varför chaffisen inte ringt på porttelefonen.
"Måste blivit något missförstånd". Right.

2) PostNord brevutdelning
Fick tidigare i veckan ett brev som var daterat 2017-05-02, tog dom alltså ungefär 4 veckor att leverera.
Ren tur att det inte var någon form av räkning/faktura/viktig info.

3) Bring
Dessa odågor har vad jag vet ingen egen tråd här på Swec, kanske dags för det?
Hur som helst så lyckades dom stjärnorna leverera mitt paket till fel ombud. Inte så att dom valde ett ombud som var fel för min adress, utan leveransen blev inte till det ombud som det var beställt till.
Ringer och ber dom skicka det till korrekt ombud.

Det har nu gått nästan en vecka, ringer och frågar vad som händer. Får då till svar att "flytt mellan ombud kan ta upp till 7 arbetsdagar".
Eh wtf? Det tog dom 2 dagar att skicka paketet över halva Sverige, och nu ska dom ha 7 dagar på sig att flytta det 5 kilometer inom Stockholm?
Förvisso en sak om man själv hade begärt flytten, och dom då tar 7 dagar på sig pga att det är kunden som fuckat up. Men här har alltså Bring placerat paketet hos fel ombud och ska nu ha 7 arbetsdagar på sig att få det till korrekt ställe? Bah.

Permalänk
Proffsmoddare

Allt blir så fantastiskt billigt och bra när man privatiserar/bolagiserar samhällsfunktioner.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Har ett paket från Tjeckien på väg som anlände till Sverige imorse. När jag spårar paketet står det att det anlänt till Toftanäs följt av: "Exportdokument/Frakthandling saknas eller är felaktig eller ofullständig".

Har någon varit med om detta förut och om så är fallet, fick ni paketet?

Permalänk
Avstängd

Tidigare så fick jag alltid posten mellan 11:00-11:15 så har det funkat under dom 4 år som jag bott här.
Men sen Feb-Mars nångång så kommer posten mellan 14-16:30
Tack för den "förbättringen" postnord.
Det går inte att privatisera ett företag som har monopol på marknaden och sen tro att det ska bli bättre service av det.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Tidigare så fick jag alltid posten mellan 11:00-11:15 så har det funkat under dom 4 år som jag bott här.
Men sen Feb-Mars nångång så kommer posten mellan 14-16:30
Tack för den "förbättringen" postnord.
Det går inte att privatisera ett företag som har monopol på marknaden och sen tro att det ska bli bättre service av det.

Postnord är inte privatiserat och har inte monopol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Tidigare så fick jag alltid posten mellan 11:00-11:15 så har det funkat under dom 4 år som jag bott här.
Men sen Feb-Mars nångång så kommer posten mellan 14-16:30
Tack för den "förbättringen" postnord.
Det går inte att privatisera ett företag som har monopol på marknaden och sen tro att det ska bli bättre service av det.

På min förra bostad så kom min post i början runt 11-12, sen när jag flyttade var det runt 15-16. Detta var runt 8-9 år sen.
Man märker dock tydliga skillnader för dom som inte bor inne i city ta, mina föräldrar ex. Dom bor i en medelstor förort utanför Örebro, där kom posten i alla år fram tills dess att postnord tog över som hos mig, dvs 11-12.
Nu får dom till och från post på lördagar, inte enbart reklam utdelat av nån extrajobbandes ungdom med siktet inställt på att tjäna extrapengar... Nej. Vanlig post, dvs räkningar, lönekuvert osv. För min far ex som sedan 3 år bedriver en egen firma är detta extremt förödande ibland då han ibland inte får sina offerter från kunder levererade i tid vilket är under all kritik.

I hans bransch gäller det att vara snabb och konkurrensen är hård. Postnord är ett skämt just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke779:

Har ett paket från Tjeckien på väg som anlände till Sverige imorse. När jag spårar paketet står det att det anlänt till Toftanäs följt av: "Exportdokument/Frakthandling saknas eller är felaktig eller ofullständig".

Har någon varit med om detta förut och om så är fallet, fick ni paketet?

Kan svara på min egen fråga. Idioterna har skickat paketet till fel ställe...

Istället för 8xxxx <Stad> är den på väg till 3xxxx <annan stad>. Alltså hur jävla inkompetent får man vara? Om postnumret inte matchar staden kan man ju göra lite "detektivarbete" genom att kolla på gatan och gatunumret(!)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hubertus:

Postnord är inte privatiserat och har inte monopol.

Vilket annat bolag delar ut post? Där jag bor finns det ingen.

Skrivet av RVX:

På min förra bostad så kom min post i början runt 11-12, sen när jag flyttade var det runt 15-16. Detta var runt 8-9 år sen.
Man märker dock tydliga skillnader för dom som inte bor inne i city ta, mina föräldrar ex. Dom bor i en medelstor förort utanför Örebro, där kom posten i alla år fram tills dess att postnord tog över som hos mig, dvs 11-12.
Nu får dom till och från post på lördagar, inte enbart reklam utdelat av nån extrajobbandes ungdom med siktet inställt på att tjäna extrapengar... Nej. Vanlig post, dvs räkningar, lönekuvert osv. För min far ex som sedan 3 år bedriver en egen firma är detta extremt förödande ibland då han ibland inte får sina offerter från kunder levererade i tid vilket är under all kritik.

I hans bransch gäller det att vara snabb och konkurrensen är hård. Postnord är ett skämt just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade dom bara bytt tiden från 11 till 14 så hade jag inte brytt mig för nån måste få posten sent men när man inte vet ungefär när den kommer och man väntar på nått viktigt så får man gå ut ock kolla en gång i halvtimman.
Vilket annat företag hade överlevt en sån försämring?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd

Själv har jag aldrig haft problem i något av dessa 10 år jag bott här med PostNord.

Kommer alltid fram till postombud vid 12, kommer alltid fram till dörren.

Aldrig heller haft problem med att skicka, aldrig kommer bort oavsett om jag skickat inom Sverige eller till andra länder.

Älskar PostNord, deras sida och deras app är riktigt bra.

Permalänk
Skrivet av kaya:

Vilket annat bolag delar ut post? Där jag bor finns det ingen.

Bring delar ut post i Sverige, om de är heltäckande är jag inte säker på men de är i större delen av Sverige i alla fall.

Skrivet av kaya:

Hade dom bara bytt tiden från 11 till 14 så hade jag inte brytt mig för nån måste få posten sent men när man inte vet ungefär när den kommer och man väntar på nått viktigt så får man gå ut ock kolla en gång i halvtimman.
Vilket annat företag hade överlevt en sån försämring?

Här har klockslaget varierat en del, men vi får Posten ungefär vid samma tid varje dag. Just nu runt 14, för ett år sedan vid 16... Den stora förändring som skett som kan påverka mycket när Posten kommer är att det numera finns förmiddags och eftermiddagsturer på många ställen. Vissa distrikt har av någon anledning blivit varierande förmiddag och eftermiddag... Tror vi var ett sådant ett tag i början efter att det införts men numera är vi helt klart tidigt på eftermiddagsturen...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)