Tips på småsaker mot stress?

Permalänk
Medlem

Tips på småsaker mot stress?

Hej!

Med småsaker mot stress så menar jag inte t.ex träning osv utan jag menar typ stressbollar, fidget spinner osv! Småsaker man kan sitta och knappa på medans man sitter på t.ex kontoret eller hemma vid datorn.

Har ni tips? Länka gärna så man kan ta sig en titt

//zeddiz

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Finger board höll jag på mig när jag var lite yngre. Dock retar det upp folk som sitter runt omkring då det smäller i bordet när man håller på

Så det är nog bättre att lära sig lite penn/mynt tricks och allmänt öka fingerfärdigheten.

https://inf.se/fidget-cube/179-fidget-cube---perfekt-for-den-...

Sån där har jag sett många hålla på med också.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Finger board höll jag på mig när jag var lite yngre. Dock retar det upp folk som sitter runt omkring då det smäller i bordet när man håller på

Så det är nog bättre att lära sig lite penn/mynt tricks och allmänt öka fingerfärdigheten.

https://inf.se/fidget-cube/179-fidget-cube---perfekt-for-den-...

Sån där har jag sett många hålla på med också.

En like på denna. Sitter och skriver mycket framför datorn och just fingerboard är klockren avslappning

Permalänk
Medlem

Inget direkt materiellt, men att dra igång avslappningsmusik på Youtube eller dylikt och nynna med en låg ton som liksom vibrerar i halsen kan vara avslappnande.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

... kommer säga det endå fast du redan vet om det... träning.... om du blir rastlös vid datorn så får du hitta saker att underhålla dig på.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Allmänt tips, oavsett om man lider av stress eller inte: Någon minuts stående stretchning varje timme.

Permalänk
Medlem

https://www.thefidgetcube.co/

Den där gick ju rätt bra på kickstarter. Kanske platsar i denna tråd.

Edit: Aha, den var redan uppe

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

... kommer säga det endå fast du redan vet om det... träning.... om du blir rastlös vid datorn så får du hitta saker att underhålla dig på.

Bra tips! Dock så spelar jag både fotboll och innebandy så träningen finns redan där

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370